Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Konin planuje wdrożenie wspólnego biletu i systemu informacji pasażerskiej z Kolajmi Wielkopolskimi

inforail
11.08.2025 13:30
0 Komentarzy

Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Koninie S.A. ogłosiło postępowanie przetargowe na dostawę oraz wdrożenie zintegrowanego systemu informacji pasażerskiej, a także wprowadzenie wspólnego biletu dla przewoźników: PKS Konin, MZK Konin i Koleje Wielkopolskie.

Projekt realizowany jest w ramach przedsięwzięcia „Niskoemisyjny transport publiczny w subregionie konińskim” i obejmuje zarówno dostawy sprzętu, jak i kompleksowe usługi wdrożeniowe.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie korzyści dla pasażerów ma wprowadzenie wspólnego biletu w Koninie i regionie?
  2. W jaki sposób system informacji pasażerskiej poprawi komunikację i dostęp do danych o kursach?
  3. Jakie wymagania techniczne muszą spełniać bileterki autobusowe w nowym systemie?
Koleje Wielkopolskie
Pociąg Kolei Wielkopolskich

Zakres zamówienia

Zamówienie obejmuje m.in.:

  • Dostawę oprogramowania oraz wdrożenie systemu sprzedaży online wspólnego biletu obejmującego przejazdy autobusowe i kolejowe.
  • 180 bileterek autobusowych w modelu SaaS, umożliwiających sprzedaż i kontrolę biletów przez kierowców.
  • Tablice informacji pasażerskiej wraz z montażem oraz moduł systemu informacji pasażerskiej w czasie rzeczywistym.
  • Oprogramowanie do tworzenia rozkładów jazdy, taryf i rozliczania sprzedaży we wszystkich kanałach sprzedażowych.
  • Szkolenia dla administratorów i użytkowników, a także pełne wsparcie techniczne, serwis i utrzymanie systemu.

Wspólny bilet – funkcjonalności

Nowy system pozwoli pasażerom kupić w jednym miejscu bilet łączony na przejazdy różnymi środkami transportu w regionie. Możliwe będzie:

  • zakup biletu jednorazowego lub miesięcznego z uwzględnieniem ulg ustawowych i handlowych,
  • realizacja jednej transakcji obejmującej kilku przewoźników,
  • kontrola biletów za pomocą kodów QR, kodów kreskowych lub kart NFC,
  • korzystanie z aplikacji mobilnej do wyszukiwania połączeń i zakupu biletów.

System zostanie zintegrowany z platformą sprzedażową na stronie pkskonin.pl, a jego obsługa posprzedażowa będzie prowadzona przez biuro obsługi klienta dostawcy w imieniu zamawiającego.

Wymogi techniczne i serwisowe

Bileterki autobusowe muszą spełniać szereg wymagań, m.in.:

  • ekran dotykowy min. 8 cali ze szkłem hartowanym 9H,
  • system Android lub iOS,
  • wbudowany GPS, obsługa QR, kodów kreskowych, NFC i terminala płatniczego,
  • integracja z tablicami przystankowymi (m.in. EMAR, PIXEL),
  • możliwość pracy offline z synchronizacją danych po odzyskaniu łączności.

Oprogramowanie będzie dostarczone w modelu SaaS z gwarancją automatycznych aktualizacji i stałego rozwoju funkcjonalności.

Harmonogram i finansowanie

  • Początek realizacji: 23 października 2025 r.
  • Okres obowiązywania umowy: 72 miesiące
  • Projekt jest współfinansowany z funduszy Unii Europejskiej i dostępny również dla małych i średnich przedsiębiorstw.

Kryteria wyboru oferty

Ocena ofert będzie oparta na dwóch kryteriach:

  • Cena – 60% punktacji,
  • Jakość – doświadczenie personelu wykonawcy – 40% punktacji.

Termin składania ofert upływa 9 września 2025 r. o godz. 9:00. Postępowanie prowadzone jest w trybie otwartym, a dokumentacja dostępna jest na platformie e-zamówienia.

Komentarze