Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Polregio na drodze do pozyskania taboru używanego. Z rynku zachodnioeuropejskiego i polskiego

inforail
29.06.2025 12:30
0 Komentarzy

Prezes Polregio Krzysztof Pietrzykowski zapowiedział w rozmowie z PAP, że spółka intensyfikuje działania mające na celu szybkie powiększenie parku taborowego.

Jak podkreślił, przewoźnik potrzebuje znacznie więcej niż 100 dodatkowych pociągów, aby sprostać rosnącym potrzebom przewozowym w całej Polsce.

Rozkład jazdy:

  1. Dlaczego Polregio zdecydowało się na zakup używanego taboru kolejowego?
  2. Z jakich rynków Polregio planuje pozyskiwać pojazdy spalinowe i elektryczne?
  3. Jakie działania podejmuje Polregio w ramach programu FEnIKS?
Pociągi DB Regio
Pociągi DB Regio

Używany tabor jako rozwiązanie tymczasowe

Jak poinformował prezes, Polregio znajduje się obecnie na etapie przygotowań do podjęcia pierwszych formalnych decyzji w sprawie zakupu używanego taboru. Spółka planuje pozyskiwać pojazdy zarówno z rynku zachodnioeuropejskiego, jak i krajowego. W grę wchodzą pojazdy spalinowe i elektryczne z zagranicy oraz elektryczne składy z rynku polskiego.

Używane pojazdy mają zostać dostosowane do współczesnych standardów i oczekiwań pasażerów. Modernizacja obejmie m.in. poprawę komfortu podróży, estetykę wnętrz i dostosowanie pojazdów do polskiej infrastruktury kolejowej.

– Zakup używanego taboru, nawet z ich polonizacją, jest znacznie szybszy – około 1-1,5 roku – niż czasochłonna produkcja nowych pojazdów, która trwa od 3 do 4 lat. Pozwoli nam to sprawnie uzupełnić flotę i „doczekać” do momentu, kiedy do eksploatacji trafią nowe składy – wyjaśnił Krzysztof Pietrzykowski.

Nowe pociągi dzięki środkom unijnym

Prezes Polregio poinformował również, że spółka przygotowuje się do złożenia wniosków o dofinansowanie z unijnego programu FEnIKS (Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat i Środowisko). Władze przewoźnika prowadzą w tej sprawie rozmowy z samorządami, które są zainteresowane wspólnym udziałem w projekcie.

– Liczymy na to, że dzięki temu uda się pozyskać kilkanaście nowoczesnych pojazdów, które zwiększą komfort podróży i podniosą standard usług na trasach regionalnych – zapowiedział Pietrzykowski.

Rozbudowa i modernizacja taboru to kluczowy element strategii Polregio na najbliższe lata. Spółka chce nie tylko poprawić punktualność i niezawodność połączeń, ale również sprostać rosnącemu zainteresowaniu transportem kolejowym wśród pasażerów w regionach.

Komentarze