Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocławskie Protramy z klimatyzacją. Pierwszy już jeździ

infotram
24.09.2025 19:30
0 Komentarzy

MPK Wrocław pochwaliło się efektami modernizacji swoich najstarszych tramwajów – Protramów 204 WrAs. Mimo że ich wiek to od 18 do 21 lat, pojazdy te wciąż będą służyć mieszkańcom przez długie lata.

Dzięki nowym rozwiązaniom technicznym podróż stanie się jednak zdecydowanie bardziej komfortowa.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie udogodnienie wprowadzono do Protramów 204 WrAs, aby poprawić komfort podróży pasażerów w upalne dni?
  2. Ilu zmodernizowanych tramwajów z klimatyzacją planuje docelowo posiadać MPK Wrocław?
  3. Kto przeprowadził prace modernizacyjne Protramów 204 – zewnętrzna firma czy pracownicy MPK?

Klimatyzacja w starej konstrukcji

Największą zmianę pasażerowie odczują podczas upałów – Protramy 204 zyskały bowiem klimatyzację. Jak tłumaczy Piotr Potera, kierownik Zajezdni Tramwajowej Ołbin:
Klimatyzacja jest w pełni automatyczna. Klimatyzator załącza się, gdy temperatura na zewnątrz przekracza 23 stopnie.

Pierwszy zmodernizowany skład, wagony o numerach 2604 i 2603, wygląda jak nowy – zarówno pod względem estetyki, jak i wyposażenia. Na suficie pojawiły się nawiewy chłodnego powietrza, które diametralnie poprawią warunki podróży.

Docelowo wszystkie Protramy z klimatyzacją

Na razie gotowy jest jeden zestaw, ale to dopiero początek. MPK zapowiada, że do wakacji 2026 roku klimatyzację otrzyma pięć lub sześć tramwajów, a docelowo wszystkie Protramy 204 należące do przewoźnika – czyli sześć składów – będą unowocześnione. Dzięki temu w kolejnych latach pasażerowie zyskają znaczący komfort podczas letnich upałów.

Modernizacja własnymi siłami

Warto podkreślić, że modernizacja została przeprowadzona własnym sumptem – przez pracowników MPK na zajezdni przy ulicy Słowiańskiej. – Ten tramwaj został zmodernizowany przez naszych pracowników, własnym sumptem – podkreśla Piotr Potera.

MPK chwali się zaangażowaniem i umiejętnościami swojej kadry także w mediach społecznościowych:
„Jesteśmy dumni z zespołu, który nie tylko dba o bieżące utrzymanie taboru, ale też potrafi go unowocześniać i poprawiać komfort Waszych podróży” – napisano na Facebooku spółki.

Krótka historia Protramów

Protram 204 WrAs to konstrukcja wywodząca się z chorzowskich tramwajów Konstal 105. Wrocławska spółka Protram, która powstała po to, by modernizować stare pojazdy, stworzyła dwa typy własnych tramwajów – w tym właśnie Protram 204. Choć produkcja tej spółki trwała krótko, jej pojazdy do dziś kursują po ulicach Wrocławia, a modernizacja i montaż klimatyzacji pokazują, że wciąż mogą być ważnym elementem miejskiego transportu.

Komentarze