Sofia prezentuje pierwszy z ośmiu nowych pociągów od Skody. Modernizacja taboru przyspiesza
Sofijskie Metro oficjalnie zaprezentowało pierwszy z ośmiu nowoczesnych pociągów, które w najbliższych latach zastąpią najstarsze rosyjskie składy kursujące na liniach 1, 2 i 4.
Uroczystość odbyła się z udziałem ambasadora Czech w Bułgarii Miroslava Tomana, burmistrza Sofii Wasiła Terzijewa, wiceburmistrza Wiktora Czauszewa, dyrektora wykonawczego „Metropoliten” Nikołaja Najdenowa, prof. Stojana Bratoewa oraz przedstawicieli producenta – firmy Škoda.
Rozkład jazdy:
- Jakie najważniejsze cechy techniczne charakteryzują nowe pociągi Škoda przeznaczone dla sofijskiego metra?
- W jaki sposób nowe składy wpłyną na funkcjonowanie linii metra, szczególnie po otwarciu stacji „Pancho Władigerow”?
- Jaki jest harmonogram dostaw wszystkich ośmiu pociągów i kiedy rozpoczną one regularną eksploatację?
Nowe pociągi zastąpią najstarsze składy i skrócą czas między kursami
Nowe czterowagonowe jednostki zostaną wprowadzone przede wszystkim w miejsce najstarszych pojazdów rosyjskiej produkcji. Jednocześnie mają one umożliwić skrócenie interwału na linii M2 po uruchomieniu nowej stacji „Pancho Władigerow”, położonej między stacjami „Slivnica” a „Obelia”.
Harmonogram dostaw i testów
Pierwszy pociąg został ukończony i zaprezentowany po zakończeniu testów w Czechach. Kolejne dwa składy – drugi i trzeci – zostaną dostarczone do Sofii do końca 2025 roku, gdzie przejdą testy w warunkach operacyjnych. Pozostałe pięć jednostek dotrze etapami, a ostatni, ósmy pociąg przyjedzie do Bułgarii w maju 2026 roku. Wówczas rozpocznie się stopniowe wdrażanie nowego taboru do eksploatacji.
Nowoczesna konstrukcja: maksymalnie 71,8 m długości i prędkość 90 km/h
Każdy z nowych pociągów składa się z czterech wagonów o łącznej długości 71,8 m i masie 116,3 tony. Konstrukcyjna prędkość wynosi 90 km/h, co pozwala na szybkie i sprawne prowadzenie ruchu metra.
Wnętrze zaprojektowano jako jednoprzejściowe, całkowicie otwarte między wagonami, co poprawia komfort i płynność przemieszczania się pasażerów. Pojemność jednostki wynosi 762 podróżnych, a specjalnie wyznaczone strefy przeznaczono dla:
- osób z niepełnosprawnościami,
- pasażerów z wózkami dziecięcymi,
- rowerów.
Klimatyzacja nowej generacji i 20-dniowe archiwum monitoringu
We wszystkich wagonach zastosowano klimatyzację najnowszej generacji, zapewniającą optymalną temperaturę oraz prawidłową cyrkulację powietrza przez cały czas podróży. System monitoringu wizyjnego rejestruje obraz przez minimum 20 dni, zapisując go w module z niezależnym zasilaniem.
Wartość projektu: 68,5 mln euro
Wartość zamówienia wynosi 68,5 mln euro, a jego realizacja odbywa się w ramach procedury przetargowej prowadzonej przez Metropoliten EAD. Na realizację części kontraktu przeznaczono 25,4 mln euro zaliczki w ramach programu OPTTI 2014–2024.
Modernizacja warszawskiego metra? — Sofijski wzór dla regionu
Wdrożenie nowych składów znacząco unowocześni infrastrukturę transportową Sofii. Dla tysięcy pasażerów codziennie korzystających z metra w stolicy Bułgarii będzie to zauważalny krok w kierunku wyższego komfortu podróży, większej niezawodności i zwiększenia przepustowości.
Nowe pociągi Škody stanowią kolejny etap modernizacji sofijskiego metra i pokazują, że miasto konsekwentnie inwestuje w rozwój nowoczesnego, bezpiecznego i przyjaznego dla pasażera transportu publicznego.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok

Komentarze