Tylko jeden z piętnastu Fokstrotów kursuje w Ufie
W Ufie, stolicy Baszkirii, z początkiem listopada miało zacząć kursować 15 nowych tramwajów Pesa Fokstrot, które wcześniej jeździły po ulicach Moskwy.
Mimo starań władz miasta i nacisków burmistrza Ratmira Mawlijewa na szybsze dostarczenie pojazdów, na trasie kursuje obecnie tylko jeden tramwaj.
Spis treści:
- Jakie konkretnie problemy techniczne sprawiają, że tylko jeden tramwaj Pesa Fokstrot kursuje na trasie w Ufie?
- Dlaczego nowe tramwaje Pesa Fokstrot mogą obsługiwać tylko trasę numer 5 i jakie modernizacje są potrzebne na innych trasach?
- Jakie działania podejmie administracja miasta, aby przyspieszyć wprowadzenie kolejnych tramwajów do użytku?
Przyczyny opóźnień
Pesa Fokstrot to tramwaje przestronne i wygodne, które zyskały uznanie wśród mieszkańców już po uruchomieniu pierwszych dwóch pojazdów na początku października. Jeden z nich jednak wkrótce wycofano z eksploatacji w celu przeprowadzenia niezbędnego serwisu technicznego. Zgodnie z wytycznymi miasta, do 1 listopada 15 tramwajów miało być w pełni gotowych do kursowania, jednak na przeszkodzie stanęły problemy z dostawą i wdrożeniem.
Z dziesięciu dostarczonych już wagonów, cztery nadal czekają na zakończenie prac montażowych i uruchomieniowych. Choć harmonogram dostaw jest regularnie monitorowany, napotkane trudności sprawiają, że terminowe uruchomienie wszystkich pojazdów nie jest pewne.
Wyzwania techniczne i konieczne modernizacje infrastruktury
Nowe tramwaje będą obsługiwać trasę numer 5, łączącą państwowy cyrk z ulicą Puszkina. Na inne trasy pojazdy nie są przystosowane z powodu infrastrukturalnych ograniczeń. W niektórych miejscach, jak przy ulicy Trienajnej czy na trasie prowadzącej do dzielnicy Zielona Róża, konieczne byłyby duże prace modernizacyjne – przebudowa słupów trakcyjnych oraz przystanków, ponieważ nowe tramwaje mają szersze i wyżej umieszczone drzwi.
Podobne ograniczenia występują na trasie w kierunku dworca kolejowego, gdzie skomplikowana struktura skrzyżowań może stanowić ryzyko dla tramwajów w postaci wykolejeń i kolizji. Również na innych ulicach, takich jak Wologodzka czy w okolicach mostu Gastelowa, potrzebne są modernizacje torów.
Bezpieczeństwo priorytetem
Administracja miasta podkreśla, że nowe tramwaje muszą przejść szczegółowe kontrole techniczne, zanim w pełni ruszą na trasę, co jest kluczowe dla bezpieczeństwa pasażerów. Mimo wyzwań organizacyjnych władze Ufy zapewniają, że kolejne tramwaje będą sukcesywnie wprowadzane do użytku.
Opóźnienia dostaw to nie tylko wyzwanie logistyczne, ale także test wytrzymałości infrastruktury tramwajowej w mieście, która wymaga licznych modernizacji. Modernizacja tramwajów w Ufie to krok w stronę poprawy komfortu transportu publicznego, jednak pełna realizacja planu wymaga dostosowania infrastruktury i rozwiązań systemowych na przyszłość.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze