Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Norwegian Group rozszerza flotę Boeingów 737 MAX o kolejne 30 samolotów

infoair
10.10.2025 07:30
0 Komentarzy

26 września 2025 r. Norwegian Group ogłosił zamówienie 30 kolejnych samolotów Boeing 737-8 MAX, wzmacniając swoje plany rozwoju sieci połączeń w Europie i kontynuując strategię modernizacji floty.

To pierwsze bezpośrednie zamówienie złożone przez grupę u Boeinga od 2017 roku, które zwiększa łączną liczbę zamówionych samolotów MAX do 80 egzemplarzy. Dzisiaj Grupa Norwegian to jeden z wiodących przewoźników lotniczych w regionie nordyckim. W skład grupy wchodzą Norwegian Air Shuttle oraz Widerøe, przejęty w 2024 roku. Grupa zatrudnia ponad 8 200 pracowników i w 2024 roku przewiozła ponad 22,6 mln pasażerów, obsługując flotę 86 samolotów Boeing 737-800 i 737 MAX 8.

Rozkład lotu:

  1. Kiedy Norwegian Group złożył zamówienie na 30 kolejnych samolotów Boeing 737-8 MAX i ile łącznie maszyn tego typu posiada w portfelu zamówień?
  2. Jakie korzyści dla floty i strategii rozwoju przewoźnika podkreślił prezes Geir Karlsen w związku z nowym zamówieniem?
  3. Jakie są najważniejsze cechy i zalety modelu Boeing 737-8 w kontekście efektywności i zasięgu lotów?
Norwegian Group rozszerza flotę Boeingów 737 MAX o kolejne 30 samolotów
Norwegian Group rozszerza flotę Boeingów 737 MAX o kolejne 30 samolotów

Dobry klient

Norwegian od lat konsekwentnie wykorzystuje wąskokadłubowe samoloty Boeinga. W 2007 roku przewoźnik złożył pierwsze zamówienie na model 737-800, a w 2017 roku jako pierwszy w Europie odebrał model 737 MAX i jako pierwszy uruchomił loty transatlantyckie z wykorzystaniem 737-8.

„To przełomowe zamówienie zostało zawarte na korzystnych warunkach i zabezpiecza nasz rozwój w sposób wspierający cele wzrostu i zrównoważonego rozwoju. Dzięki elastycznemu profilowi dostaw oraz realizacji opcji, możemy dostosować tempo rozbudowy floty do potrzeb rynku. Samoloty te nie tylko ograniczą emisję CO₂, ale także poprawią komfort podróży dla naszych pasażerów” – powiedział Geir Karlsen, prezes Norwegian.

W 2022 roku Norwegian przeprowadził restrukturyzację portfela zamówień, finalizując kontrakt na 50 Boeingów 737-8 z opcją na 30 kolejnych. Najnowsze zamówienie stanowi realizację tej opcji.

„Norwegian imponująco realizuje swoją strategię, co potwierdza odporność i siłę ich modelu biznesowego. Kolejne 30 samolotów 737-8 pozwoli im rozszerzać ofertę i umacniać pozycję lidera w regionie Skandynawii. Od 2007 roku Norwegian złożył ponad 200 zamówień na modele z rodziny 737, co czyni go jednym z kluczowych partnerów programu” – powiedział Brad McMullen, wiceprezes Boeinga ds. sprzedaży samolotów cywilnych.

Boeing 737-8 może przewozić do 200 pasażerów i oferuje zasięg do 6 480 km. Samolot ten zużywa do 20% mniej paliwa i emituje mniej CO₂ w porównaniu z wcześniejszymi generacjami.

Komentarze