„Jak szkoła to dwa koła” – Gdynia kręci z AJ’em! Konkursy, warsztaty i nagrody dla uczniów
Gdynia po raz kolejny pokazuje, że rower to nie tylko środek transportu, ale styl życia.
W październiku trwa miejska kampania „Jak szkoła to dwa koła”, której celem jest zachęcenie uczniów do codziennego dojeżdżania do szkoły rowerem. Akcja ma nie tylko aspekt edukacyjny, ale też ekologiczny – zmniejsza ruch samochodowy i poprawia jakość powietrza w mieście.
– Zachęcamy młodzież, by aktywnie zaczynała dzień i podróżowała do szkoły na rowerze. To zdrowie, energia i troska o środowisko – mówi Rafał Studziński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Urzędu Miasta Gdyni.
W ramach kampanii uczniowie uczestniczą w konkursach, rejestrują swoje przejazdy w aplikacji Aktywne Miasta, a także biorą udział w specjalnych warsztatach z influencerem AJ’em.
Rozkład jazdy:
- Na czym polega kampania „Jak szkoła to dwa koła”?
- Kim jest AJ i jak zachęca młodzież do jazdy na rowerze?
- Jak uczniowie mogą wziąć udział w rywalizacji i wygrać nagrody?
Kim jest AJ i jak zachęca młodzież do jazdy na rowerze
Jedną z największych atrakcji kampanii są warsztaty z Adamem Josefem Modzelewskim, znanym jako AJ – youtuberem i influencerem z branży fitness. AJ odwiedził m.in. III Liceum Ogólnokształcące i Zespół Szkół Ekologiczno-Transportowych w Gdyni, gdzie opowiadał o zdrowiu, ruchu i korzyściach płynących z jazdy na rowerze.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
– Sport to zdrowie – i tego się trzymajmy. Jazda na rowerze to jedna z najprzyjemniejszych form aktywności fizycznej – mówił AJ podczas spotkań z uczniami.
Warsztaty cieszyły się ogromnym zainteresowaniem. Młodzież podkreślała, że rower to dla nich nie tylko środek transportu, ale sposób na poprawę kondycji i samopoczucia. – Odkąd codziennie jeżdżę do szkoły rowerem, śpię lepiej i mam więcej energii – mówi Wojtek, uczeń III LO.
Jak uczniowie mogą wziąć udział w rywalizacji i wygrać nagrody?
Uczniowie z kilkunastu gdyńskich szkół mogą do końca października rejestrować swoje przejazdy rowerowe w aplikacji Aktywne Miasta. Dane z aplikacji posłużą do wyłonienia zwycięzców w dwóch kategoriach:
- liczba przejazdów (do i ze szkoły, również w połączeniu z innymi środkami transportu),
- liczba przejechanych kilometrów (również w trakcie jazd rekreacyjnych).
Najaktywniejsi uczniowie zdobędą 50 nagród indywidualnych, a w każdym tygodniu będą mogli odebrać w szkołach rowerowe śniadania.
Podsumowanie kampanii zaplanowano na listopad, kiedy odbędzie się uroczyste wręczenie nagród. Projekt realizowany jest w ramach programu Interreg Region Morza Bałtyckiego (SUMPs for BSR) i współfinansowany ze środków Unii Europejskiej.
Komentarze