Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

ZPG „Jedźmy Razem!” z Myszkowa z trzema ofertami na sześć autobusów

infobus
18.07.2025 15:01
0 Komentarzy

17 lipca Związek Powiatowo-Gminny pod nazwą „Jedźmy razem!” z Myszkowa otworzył oferty w dwuczęściowym przetargu na dostawę łącznie sześciu autobusów spalinowych. Będą to pojazdy klasy II kategorii MIDI.

O ogłoszeniu przetargu na te pojazdy pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Do zamawiającego zgłosiło się trzech oferentów. Przypomnijmy, że zamówienie jest dofinansowane ze środków z Krajowego Planu Odbudowy w ramach konkursu CUPT-KPO.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie firmy złożyły oferty na dostawę autobusów dla ZPG „Jedźmy Razem!” z Myszkowa?
  2. Jakie są szczegóły dotyczące zamówienia na sześć autobusów oraz wymagania techniczne dla pojazdów?
  3. Jakie kryteria oceny ofert zastosuje ZPG „Jedźmy Razem!” przy wyborze najkorzystniejszej oferty?

Sześć autobusów

Przetarg został podzielony na dwa zadania, z czego:

  • zadanie 1 – obejmuje zakup 4 autobusów, o długości od 7,4 do 10,0 m,
  • zadanie 2 – obejmuje zakup 2 autobusów, o długości od 10 do 11,0 m.

Zamawiane autobusy mają mieć długość od 7,4 do 10,0 m (zadanie 1) i od 10 do 11 m (zadanie 2). Wysokość autobusów nie może być większa niż 3,2 m (zadanie 1) i 3,4 m (zadanie 2). Wymiana pasażerów we wszystkich pojazdach będzie odbywać się poprzez drzwi w układzie 1-2-0.

Autobusy będą napędzane silnikiem spalinowym o mocy min. 190 KM (zadanie 1) i 230 kW (zadanie 2). Wymagana norma emisji spalin to Euro 6e.

We wszystkich autobusach w kabinie kierowcy znajdzie się radioodtwarzacz wraz ze wzmacniaczem oraz gniazdo USB dwupunktowe. W pojazdach z zadania 2, kabina kierowcy będzie typu półzamkniętego, (brak całkowitego odizolowania kierowcy od przestrzeni pasażerskiej). Dla pasażerów przewidziano fotele tapicerowane proste, montowane na ścianach bocznych. Tapicerka ma być przystosowana dla miejskich minibusów, prosta do utrzymania czystości oraz przygotowana na intensywną eksploatacje (zadanie 1). W dłuższych autobusach, przewidziano 37 foteli wysokich z tapicerowanym siedziskiem i oparciem, z pasami bezpieczeństwa (zadanie 2).

Wszystkie autobusy mają być wyposażone w komplet tablic zewnętrznych kierunkowych, w kolorze białym. Wewnątrz zamontowany będzie panel LCD w rozmiarze 23,8 cali, prezentujący informację pasażerską.

Trzy oferty

17 lipca zamawiający otworzył oferty w sumie od trzech firm.

I tak – w zadaniu nr 1 ofertę złożyli:

  • MERCUS PSQ Sp. z o. o. – cena 3.670.320,00 PLN brutto/2.981.935,00 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu na poziomie 745.483,75 PLN netto,
  • Biedulewicz Jerzy Jan Przedsiębiorstwo Usługowe Bus Service – cena 4.506.720,00 PLN brutto/3.664.000,00 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu na poziomie 916.000,00 PLN netto.
ZPG „Jedźmy Razem!” z Myszkowa z trzema ofertami na sześć autobusów
ZPG „Jedźmy Razem!” z Myszkowa z trzema ofertami na sześć autobusów

Z kolei do zadania 2 zgłosił się jeden oferent:

  • ABP BUS&Coach Sp. z o. o. – cena 2.880.660,00 PLN brutto/2.341.000,00 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu Iveco na poziomie 1.170.500,00 PLN netto.
ZPG „Jedźmy Razem!” z Myszkowa z trzema ofertami na sześć autobusów
ZPG „Jedźmy Razem!” z Myszkowa z trzema ofertami na sześć autobusów

Kwoty jakie zamawiający planuje przeznaczyć na realizację zamówienia to:

  • Zadanie 1 – 4.378.144 PLN,
  • Zadanie 2 – 2.189.072 PLN.

Losy tego przetargu nie są pewne. W przypadku zadania nr 1, zamawiający ma ofertę od Mercus, która mieści się z dużym zapasem w zaplanowanym budżecie. Tego samego nie można powiedzieć o zadaniu nr 2. Tutaj, oferta od ABP przekracza budżet o niespełna 700 tys. zł, co teoretycznie daje zamawiającemu podstawę do unieważnienia tego zadania. Jednak, być może oszczędności z zadania 1 pozwolą dołożyć środki na zadanie 2. Na ostateczne rozstrzygnięcie musimy jednak poczekać.

Zamawiający przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie kierować się następującymi kryteriami:

  • cena – 60 pkt,
  • skrócenie terminu realizacji zamówienia o 30 dni – 20 pkt,
  • warunki gwarancji – okres gwarancji na cały autobus (bez limitu kilometrów) liczony od dnia odbioru – 5 lat – 20 pkt.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://jedzmyrazem.logintrade.net/zapytania_email,200826,76f709fd4a3bb531fe0e5876b5fbb0e5.html

Komentarze