Wrocław: Rowerem przez marzec – „W Kółko Kręcę” znów z rekordami!
1475 uczestników, ponad 400 tys. przejechanych kilometrów i dziesiątki nagród!
Tak wyglądała marcowa edycja wrocławskiej kampanii „W Kółko Kręcę”, która na stałe wpisała się w kalendarz miejskich działań promujących rower jako codzienny środek transportu.
Rozkład jazdy:
- Na czym polega kampania „W Kółko Kręcę” i ile osób wzięło w niej udział?
- Kto zdobył najwięcej punktów i kilometrów w marcu?
- Jakie firmy, szkoły i uczelnie były najbardziej rowerowo aktywne?
Rowerem do pracy, szkoły i na uczelnię – i do wygranej
Celem akcji, organizowanej przez Urząd Miejski Wrocławia, było nie tylko promowanie zdrowego stylu życia, ale przede wszystkim zachęcenie mieszkańców do codziennego korzystania z roweru. Uczestnicy rejestrowali swoje przejazdy za pomocą aplikacji, zdobywając punkty za trasy do pracy, szkoły czy uczelni.
– To nie liczba kilometrów, ale regularność i codzienne korzystanie z roweru miały największe znaczenie – mówi Ewa Macała z Biura Zrównoważonej Mobilności.
Liderzy klasyfikacji: Martucha, Phoenix i... Politechnika
Najwięcej punktów w klasyfikacji indywidualnej zdobyła Martucha (4 139 pkt, 906 km). Największy dystans pokonał Phoenix, który przejechał 3 016 km, ale zdobył mniej punktów – 3 748.
W kategoriach specjalnych wygrali:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- seniorzy: EwaO – 1 006 km,
- studenci: Paula^^ – 1 026 km,
- uczniowie: jarmuż – 511 km.
Wśród firm i instytucji najlepsi byli:
- mikrofirma: Katalpa – 1 904 km,
- małe firmy: Topus – 1 676 km,
- średnie firmy: EFL – 11 613 km,
- duże firmy: GRUPA RB Inwest – 1 729 km,
- największe firmy: Urząd Miejski Wrocławia – 20 339 km.
W klasyfikacjach edukacyjnych zwyciężyli:
- uczelnia: Politechnika Wrocławska – 19 366 km,
- szkoła: LO nr VI – 2 613 km.
Wrocław dalej stawia na rower
– Jeszcze w tym roku planujemy zakończyć ponad 20 proc. inwestycji z Planu działań rowerowych do 2030 roku, a kolejne 40 proc. jest w przygotowaniu – zapowiada Katarzyna Zierkiewicz, wrocławska oficerka rowerowa.
Równolegle z kampanią miasto rozwija infrastrukturę rowerową, tworząc nowe trasy, dokumentacje i rozwiązania poprawiające komfort i bezpieczeństwo cyklistów.
Komentarze