Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Tajwański przewoźnik EVA Air zamawia kolejne Airbusy A350-1000 i A321neo

infoair
07.04.2025 12:45
0 Komentarzy

7 kwietnia 2025 r. Eva Air sfinalizował zamówienie na sześć szerokokadłubowych samolotów A350-1000 oraz trzy wąskokadłubowe A321neo.

Tajwański przewoźnik potwierdził tym samym zapowiedź z marca. Nowe zamówienie zwiększa łączny portfel zamówień EVA Air do 24 maszyn A350-1000 i 18 samolotów A321neo.

Rozkład lotu:

  1. Ile samolotów A350-1000 łącznie zamówiła linia EVA Air?
  2. Jakie dwa modele samolotów zamówił tajwański przewoźnik?
  3. O ile procent mniej paliwa zużywa A350-1000 w porównaniu z poprzednimi generacjami?
EVA Air stawia na nowoczesność – kolejne zamówienia na Airbusy A350-1000 i A321neo

Nowe standardy

Prezes EVA Air, Clay Sun, podkreślił, że decyzja o rozbudowie floty jest elementem długofalowej strategii. – Nowe maszyny są potwierdzeniem naszego zaangażowania w rozwój zrównoważonego lotnictwa oraz oferowania pasażerom najwyższej jakości podróży. Zarówno A350-1000, jak i A321neo wyznaczają standardy w swoich klasach – pod względem efektywności i komfortu. Dodał również, że flota nowej generacji pozwoli EVA Air na dalszą ekspansję siatki połączeń i wzmocnienie pozycji rynkowej.

Zadowolenia nie kryje również europejski producent.

-"Nowe zamówienie potwierdza silną pozycję modelu A350-1000 jako lidera w lotach międzykontynentalnych, a także A321neo jako najbardziej efektywnego samolotu regionalnego – skomentował Benoît de Saint-Exupéry, wiceprezes ds. sprzedaży Airbus Commercial Aircraft.

Model A350-1000 - China Airlines
Model A350-1000 - China Airlines

A350-1000

Model A350-1000 to najnowocześniejszy szerokokadłubowy samolot dostępny na rynku, zdolny pokonać do 9 700 mil morskich (czyli około 18 000 kilometrów) bez międzylądowania. Wyposażony w najnowsze silniki Rolls-Royce i lekką konstrukcję kompozytową, zużywa o 25% mniej paliwa i emituje o tyle samo mniej CO₂ w porównaniu z poprzednimi generacjami.

Wszystkie A350 są już przystosowane do lotów z mieszanką paliwa zawierającą do 50% SAF (zrównoważonego paliwa lotniczego), a Airbus deklaruje pełną zgodność z paliwem SAF do 2030 roku.

Z kolei model A321neo, będący częścią rodziny A320neo, wyróżnia się wysoką efektywnością paliwową dzięki nowej generacji silnikom, końcówkom skrzydeł Sharklets i zoptymalizowanej kabinie. Pozwala to na oszczędność paliwa na poziomie 20%. Od momentu premiery w 2016 roku, Airbus zdobył już ponad 6 800 zamówień na ten model od ponad 90 klientów, osiągając udział w rynku przekraczający 80%

EVA Air stawia na nowoczesność – kolejne zamówienia na Airbusy A350-1000 i A321neo
EVA Air stawia na nowoczesność – kolejne zamówienia na Airbusy A350-1000 i A321neo

Komentarze