Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kraków: Od 28 listopada samochody wracają most Grunwaldzki. Rowerzyści czekają

infobike
23.11.2025 12:03
0 Komentarzy

Od 28 listopada na most Grunwaldzki wróci ruch samochodowy, co oznacza kolejny etap odmrażania komunikacji na jednej z kluczowych przepraw Krakowa.

Tramwaje kursują tędy już od 31 października, jednak piesi i rowerzyści muszą uzbroić się w cierpliwość.

Rozkład jazdy:

  1. Kiedy na moście Grunwaldzkim zakończą się prace przy chodniku po stronie północnej?
  2. Jakie elementy obejmuje trwająca modernizacja mostu?
  3. W którym roku planowana jest rozbiórka i budowa nowej przeprawy?
Kraków: Od 28 listopada samochody wracają na most Grunwaldzki. Rowerzyści czekają
Kraków: Od 28 listopada samochody wracają na most Grunwaldzki. Rowerzyści czekają / fot. UM Kraków

Remont trwa

Dla rowerzystów decyzja o przywróceniu ruchu aut oznacza jedno: pełna przejezdność mostu wciąż jest przed nimi. Jak informuje Zarząd Dróg Miasta Krakowa, mimo otwarcia jezdni dla samochodów, prace na chodniku po północnej stronie będą trwały aż do 26 lutego 2026 r. To właśnie ta część mostu jest kluczowa dla użytkowników rowerów, którzy nadal będą musieli poruszać się w warunkach czasowej organizacji ruchu.

Powrót samochodów nie kończy remontu. Wykonawca kontynuuje roboty przy chodnikach, barierach i elementach konstrukcyjnych, a dalsze prace pod mostem potrwają do wiosny przyszłego roku. Rowerzyści muszą przygotować się na zwężenia, zmiany tras i okresowe ograniczenia dostępności drogi dla rowerów. Przez najbliższe miesiące przejazd może wymagać ostrożności oraz chwilowego korzystania ze wspólnych odcinków z pieszymi.

Most Grunwaldzki jest remontowany od maja. Modernizacja objęła wymianę nawierzchni jezdni i torowiska tramwajowego, naprawę płyty nośnej, a także przebudowę ciepłociągu. Wartość inwestycji to 15,5 mln zł, a pracami zajmuje się konsorcjum ZUE i Intop Tarnobrzeg.

W dłuższej perspektywie rowerzyści mogą jednak liczyć na poprawę warunków. Według ZDMK obecna konstrukcja mostu nie będzie eksploatowana docelowo. W 2038 roku planowana jest jego rozbiórka i budowa nowej przeprawy, która ma w pełni odpowiadać rosnącym potrzebom komunikacyjnym miasta – także rowerzystów i pieszych.

Do tego czasu pozostaje czekać na zakończenie zimowego etapu remontu i pełne przywrócenie ruchu rowerowego na moście.

Komentarze