Bydgoszcz planuje nową odsłonę roweru miejskiego – BRA 2026–2029
Bydgoszcz przygotowuje się do kolejnego etapu rozwoju swojego systemu roweru miejskiego.
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej (ZDMiKP) ogłosił przetarg na operatora Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego (BRA) na lata 2026–2029.
Rozkład jazdy:
- Jak będzie wyglądać nowy system Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego?
- Jakie są warunki przetargu i kto może wystartować?
- Dlaczego Bydgoszcz inwestuje w rowery elektryczne?
Nowa edycja BRA ma być nowoczesna, wygodna i bardziej ekologiczna.
Zamówienie obejmuje:
- uruchomienie 70 stacji rowerowych z totemami informacyjnymi,
- dostarczenie 560 nowych rowerów klasycznych,
- wprowadzenie 140 rowerów elektrycznych,
- stworzenie nowego systemu IT, strony internetowej i aplikacji mobilnej,
- uruchomienie Centrum Kontaktu i pełną obsługę techniczno-serwisową.
W ramach opcji przetargu miasto może zlecić także:
- montaż do 30 dodatkowych stacji,
- dostarczenie do 100 kolejnych rowerów klasycznych i 50 elektrycznych.
System będzie działał nie tylko na terenie miasta, ale też do 20 km poza granicami Bydgoszczy – co oznacza, że rowery BRA pojawią się również w gminach ościennych.
⚙️ Jakie są warunki przetargu i kto może wystartować?
Postępowanie przetargowe zostało ogłoszone 23 października 2025 r., a oferty można składać do 27 listopada 2025 r. do godz. 10:00.
Miasto czeka na propozycje firm z doświadczeniem w prowadzeniu systemów rowerowych liczących co najmniej 35 stacji i 350 rowerów – wraz z obsługą IT i aplikacją.
Kryteria oceny ofert to:
- 💰 Cena – 60%,
- ⚡ Skrócony czas reakcji na uszkodzony rower – 5%,
- 🚴 Liczba rowerów standardowych ponad minimum – 25%,
- 🔋 Pojemność akumulatora w rowerach elektrycznych powyżej 10 Ah – 10%.
Wadium ustalono na poziomie 300 tys. zł, a zabezpieczenie należytego wykonania umowy – 3% wartości całkowitej oferty.
Zamówienie nie jest współfinansowane z funduszy UE i prowadzone jest w ramach dyrektywy 2014/24/UE.
ZDMiKP podkreśla, że nie rozdziela zamówienia na części, aby zapewnić spójność systemu – od floty po aplikację.
⚡ Dlaczego Bydgoszcz inwestuje w rowery elektryczne?
Nowy system BRA to nie tylko modernizacja, ale też krok w stronę zrównoważonego transportu miejskiego.
Rowery elektryczne mają ułatwić jazdę osobom starszym, mniej sprawnym oraz tym, którzy codziennie pokonują dłuższe dystanse lub trasy z podjazdami.
Pierwszy system BRA uruchomiono w 2015 roku, a teraz Bydgoszcz planuje kompletną odnowę technologii i floty.
Nowe rowery będą lżejsze, wyposażone w GPS, blokady elektroniczne i nowoczesne panele informacyjne.
Równolegle miasto inwestuje też w inne formy ekologicznego transportu – od elektrobusów Solaris, po rozbudowę sieci tramwajowej.
Nowy system BRA 2026–2029 ma więc być ważnym elementem miejskiej transformacji mobilności – stawiającej na czyste, ciche i wygodne środki transportu.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok








Komentarze