Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bydgoszcz planuje nową odsłonę roweru miejskiego – BRA 2026–2029

infobike
24.10.2025 06:30
0 Komentarzy

Bydgoszcz przygotowuje się do kolejnego etapu rozwoju swojego systemu roweru miejskiego.

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej (ZDMiKP) ogłosił przetarg na operatora Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego (BRA) na lata 2026–2029.

Rozkład jazdy:

  1. Jak będzie wyglądać nowy system Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego?
  2. Jakie są warunki przetargu i kto może wystartować?
  3. Dlaczego Bydgoszcz inwestuje w rowery elektryczne?
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił przetarg na operatora Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego na lata 2026–2029.
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej ogłosił przetarg na operatora Bydgoskiego Roweru Aglomeracyjnego na lata 2026–2029. /fot. Szymon Fiałkowski

Nowa edycja BRA ma być nowoczesna, wygodna i bardziej ekologiczna.
Zamówienie obejmuje:

  • uruchomienie 70 stacji rowerowych z totemami informacyjnymi,
  • dostarczenie 560 nowych rowerów klasycznych,
  • wprowadzenie 140 rowerów elektrycznych,
  • stworzenie nowego systemu IT, strony internetowej i aplikacji mobilnej,
  • uruchomienie Centrum Kontaktu i pełną obsługę techniczno-serwisową.

W ramach opcji przetargu miasto może zlecić także:

  • montaż do 30 dodatkowych stacji,
  • dostarczenie do 100 kolejnych rowerów klasycznych i 50 elektrycznych.

System będzie działał nie tylko na terenie miasta, ale też do 20 km poza granicami Bydgoszczy – co oznacza, że rowery BRA pojawią się również w gminach ościennych.

⚙️ Jakie są warunki przetargu i kto może wystartować?

Postępowanie przetargowe zostało ogłoszone 23 października 2025 r., a oferty można składać do 27 listopada 2025 r. do godz. 10:00.
Miasto czeka na propozycje firm z doświadczeniem w prowadzeniu systemów rowerowych liczących co najmniej 35 stacji i 350 rowerów – wraz z obsługą IT i aplikacją.

Kryteria oceny ofert to:

  • 💰 Cena – 60%,
  • Skrócony czas reakcji na uszkodzony rower – 5%,
  • 🚴 Liczba rowerów standardowych ponad minimum – 25%,
  • 🔋 Pojemność akumulatora w rowerach elektrycznych powyżej 10 Ah – 10%.

Wadium ustalono na poziomie 300 tys. zł, a zabezpieczenie należytego wykonania umowy – 3% wartości całkowitej oferty.
Zamówienie nie jest współfinansowane z funduszy UE i prowadzone jest w ramach dyrektywy 2014/24/UE.

ZDMiKP podkreśla, że nie rozdziela zamówienia na części, aby zapewnić spójność systemu – od floty po aplikację.

⚡ Dlaczego Bydgoszcz inwestuje w rowery elektryczne?

Nowy system BRA to nie tylko modernizacja, ale też krok w stronę zrównoważonego transportu miejskiego.
Rowery elektryczne mają ułatwić jazdę osobom starszym, mniej sprawnym oraz tym, którzy codziennie pokonują dłuższe dystanse lub trasy z podjazdami.

Pierwszy system BRA uruchomiono w 2015 roku, a teraz Bydgoszcz planuje kompletną odnowę technologii i floty.
Nowe rowery będą lżejsze, wyposażone w GPS, blokady elektroniczne i nowoczesne panele informacyjne.

Równolegle miasto inwestuje też w inne formy ekologicznego transportu – od elektrobusów Solaris, po rozbudowę sieci tramwajowej.
Nowy system BRA 2026–2029 ma więc być ważnym elementem miejskiej transformacji mobilności – stawiającej na czyste, ciche i wygodne środki transportu.

Komentarze