Nowe rowery Mevo już w Trójmieście. Kiedy wyjadą na ulice?
30 czerwca do portu w Gdańsku zawinął kontenerowiec z Chin, który przywiózł ponad 2 tysiące nowych rowerów elektrycznych marki Segway.
To długo wyczekiwana dostawa, która nie tylko zrekompensuje straty po lutowym pożarze hali serwisowej na Przeróbce, ale również istotnie zwiększy flotę rowerów metropolitalnych Mevo. Pierwsze jednoślady mają pojawić się na ulicach jeszcze w lipcu.
Rozkład jazdy:
- Skąd przypłynęły nowe rowery Mevo i ile ich będzie?
- Co się stało z poprzednią flotą i jak wpłynęło to na dostawy?
- Kiedy mieszkańcy Trójmiasta skorzystają z nowych rowerów?
Skąd przypłynęły nowe rowery Mevo i ile ich będzie?
Rowery przypłynęły z chińskiej fabryki Segwaya, w całości przygotowane do użytku – pomalowane i oklejone w charakterystyczne barwy systemu Mevo. Wystarczy jedynie skręcić pedały i kierownice, aby pojazdy mogły zostać oddane do dyspozycji mieszkańców. Całość obsłużą serwisanci operatora systemu. Jak zapewnia Dagmara Kleczewska, kierowniczka projektu Mevo i zastępczyni dyrektora ds. mobilności i klimatu, wszystko idzie zgodnie z planem.
Co się stało z poprzednią flotą i jak wpłynęło to na dostawy?
1,3 tys. z nowo dostarczonych rowerów trafi do systemu jako zastępstwo za jednoślady zniszczone w pożarze hali na Przeróbce w lutym 2025 r. To nie była łatwa sytuacja – nagła utrata tak dużej liczby pojazdów istotnie wpłynęła na dostępność rowerów w metropolii, jednak szybka reakcja organizatorów i producenta pozwoliła przywrócić projekt na właściwe tory.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Pozostałe 900 sztuk to efekt wykorzystania tzw. prawa opcji – czyli decyzji Obszaru Metropolitalnego Gdańsk-Gdynia-Sopot o rozszerzeniu floty. W sumie na ulice Trójmiasta i okolic wyjedzie aż 5,4 tys. rowerów elektrycznych.
Kiedy mieszkańcy Trójmiasta skorzystają z nowych rowerów?
Pierwsza partia – około 240 rowerów – ma zostać udostępniona mieszkańcom jeszcze w lipcu. W kolejnych tygodniach sukcesywnie będą dołączane kolejne partie, aż do osiągnięcia pełnej liczby 5,4 tys. jednośladów.
Warto dodać, że do systemu trafią również rowery bez wspomagania elektrycznego – obecnie 400 z nich znajduje się na południu Polski, gdzie są składane i przygotowywane do wdrożenia. Dzięki temu Mevo będzie mogło zaoferować mieszkańcom zróżnicowaną flotę, odpowiadającą różnym potrzebom użytkowników.
Komentarze