Rowerowa Stolica Polski: Znamy wyniki edycji 2025. Puławy na czele!
Z Lubelskiego na szczyt rowerowej mapy Polski – Puławy zwyciężają w ogólnopolskiej rywalizacji.
To właśnie to miasto zdominowało tegoroczną edycję akcji Rowerowa Stolica Polski, gromadząc w czerwcu imponujący wynik ponad 600 tysięcy przejechanych kilometrów w aplikacji „Aktywne Miasta”. Za nimi uplasowały się Gniezno i Świdnica.
Rozkład jazdy:
- Które miasto zwyciężyło w tegorocznej edycji akcji Rowerowa Stolica Polski?
- Ile kilometrów przejechali łącznie rowerzyści z Puław w aplikacji „Aktywne Miasta”?
- Jakie miasto było dotychczasowym trzykrotnym zwycięzcą, które Puławy pokonały?
Puławskie zwycięstwo
O północy - z 30 czerwca na 1 lipca - w atmosferze sportowego święta, sukces ogłosił prezydent Paweł Maj podczas wspólnego nocnego rajdu.
– Zjednoczyliśmy się. Wspaniali rowerzyści, piękne trasy, ale przede wszystkim piękne dusze i mocne charaktery – mówił prezydent Puław. – Jest duma, jest radość, jest zwycięstwo.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Rowerowa Stolica Polski to inicjatywa promująca aktywność fizyczną, mobilność zeroemisyjną i integrację lokalnych społeczności poprzez wspólne rowerowe wyzwanie. Organizatorem akcji jest Miasto Bydgoszcz, a udział w niej wzięło w tym roku ponad 50 samorządów oraz tysiące mieszkańców z całego kraju.
W rywalizacji uczestniczyło ponad 2100 rowerzystów z Puław, a ich wynik zadecydował o przejęciu tytułu, który przez ostatnie trzy lata należał do Białej Podlaskiej. Co ważne, te dwa lubelskie miasta rywalizowały w tej edycji o tytuł w różnych kategoriach – Biała Podlaska mierzyła się w SuperPucharze, do którego dołączyła także Nowa Sól – również trzykrotny zwycięzca.
Choć oficjalne wyniki całej rywalizacji jeszcze nie zostały ogłoszone przez organizatora, z danych lokalnych wynika, że inne miasta również miały się czym pochwalić: Ostrołęka zakończyła wyzwanie z wynikiem ponad 210 tysięcy kilometrów (10. miejsce), a Stargard przekroczył 278 tysięcy kilometrów, co dało mu 11. miejsce w Polsce.
Rywalizacja w ramach RSP 2025 pokazuje, jak skutecznie sport może angażować mieszkańców miast – nie tylko w kontekście zdrowia i rekreacji, ale również promocji zrównoważonego transportu. To także jasny sygnał dla samorządów, że inwestowanie w infrastrukturę rowerową – drogi, stojaki, serwisy – ma ogromne znaczenie i realny wpływ na życie społeczności lokalnej. Szczegółowe wyniki i pełna klasyfikacja miast oraz grup rowerowych zostaną opublikowane na stronie Aktywne Miasta
Komentarze