Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Miechów z ponownym podejściem do elektrobusów. Będzie taniej? Analiza SWZ

infobus
27.10.2025 11:04
0 Komentarzy

Gmina Miechów po raz drugi chce znaleźć dostawcę dwóch autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI.

Zakupy pojazdów będą realizowane w ramach programu: „Niskoemisyjny system transportu miejskiego wraz z rozbudową parkingu P&R przy stacji kolejowej Miechów”. Zadanie jest dofinansowane ze środków unijnych – Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021-2027 (EFRR). Za pierwszym razem się nie udało, bowiem oferta za elektrobusy marki Zonson okazała się za droga. O ogłoszeniu powtórnego przetargu na nowe autobusy pisaliśmy w InfoBusie tutaj. Czy i jak zmieniło się SWZ? Sprawdzamy.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie kryteria oceny ofert przewidziano w przetargu na autobusy elektryczne w Miechowie?
  2. Jakie wymagania techniczne muszą spełniać zamawiane elektrobusy?
  3. Kiedy planowane jest otwarcie ofert w tym postępowaniu?
Miechów z ponownym podejściem do elektrobusów.
Miechów z ponownym podejściem do elektrobusów.

Punktacja oferentów

Zamawiający przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie kierował się następującymi kryteriami:

  • cena – 60 pkt,
  • gwarancja – w tym gwarancja na całość autobusu z wyposażeniem, na zewnętrzne powłoki lakiernicze, na szkielet nadwozia, na perforację korozyjną blach poszycia zewnętrznego, na baterie trakcyjne – 32 pkt,
  • zasięg – powyżej 250 km – 8 pkt.

Kryteria oceny ofert pozostały bez zmian w stosunku do pierwszego przetargu.

Miechów z ponownym podejściem do elektrobusów.
Miechów z ponownym podejściem do elektrobusów.

Specyfikacja techniczna

Zamawiane autobusy mają mieć długość od 8 do 10 m, szerokość od 2,40 do 2,55 m i wysokość max. 3,4 m. Wymagana zdolność przewozowa to min. 45 miejsc, w tym co najmniej 18 miejsc siedzących. Podłoga autobusów ma być płaska bez stopni wejściowych w drzwiach. Maksymalna wysokość podłogi od poziomu podłoża to 340 mm.

Autobusy będą posiadały napęd elektryczny – silnik (centralny synchroniczny lub asynchroniczny) o mocy min. 220 kW. Zamawiający wymaga, aby zostało zastosowane rozwiązanie pozwalające na optymalne zużycie energii elektrycznej w taki sposób, by nie wpływało negatywnie na zasięg pokonywanej przez pojazd trasy. Magazyn energii mają stanowić baterie litowo-jonowe, litowo-żelazowo-fosforowe, litowo-tytanowe lub superkondensatory. Wymagany zasięg na naładowanej, pełnej baterii – to min. 180 km.

Miejsce pracy kierowcy to kabina wydzielona posiadająca oszklone szczelne drzwi. Rekomendowana przez zamawiającego kolorystyka nadwozia autobusów oraz obicia siedzeń ma odpowiadać kolorystyce istniejącego taboru komunikacji miejskiej.

Ponadto, autobusy będą wyposażone w system informacji pasażerskiej (tablica wyświetlająca informacje o kolejnych przystankach realizowanej linii oraz towarzyszące im zapowiedzi głosowe).

Miechów z ponownym podejściem do elektrobusów.
Miechów z ponownym podejściem do elektrobusów.

Podsumowanie

Miechów przyjął taktykę, że nie chce dokładać dodatkowych środków do zakupu autobusów ponad te zaplanowane. Jednocześnie w nowym SWZ nie widać żadnych zmian w stosunku do pierwszego podejścia. Zatem od potencjalnych oferentów zależy czy obniżą oni cenę elektrobusów do budżetu podanego przy pierwszym przetargu. Otwarcie ofert odbędzie się w dniu 14 listopada.

Na koniec podajemy link do przetargu: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1180938

Komentarze