Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wrocławskie lotnisko zamyka pas startowy – przebudowa potrwa do 5 grudnia

infoair
25.10.2025 14:00
0 Komentarzy

W nocy z 25 na 26 października nastąpi zamknięcie i ruszy przebudowa pasów startowych wrocławskiego lotniska. To kluczowa część inwestycji trwającej już od 2024 roku, a wartej ponad 450 mln zł.

Port lotniczy będzie nieczynny do 4 grudnia.

Rozkład lotu:

  • Do kiedy potrwa zamknięcie wrocławskiego lotniska związane z przebudową pasów startowych?
  • Jaka jest łączna wartość inwestycji realizowanej na lotnisku we Wrocławiu?
  • Ile nowych stanowisk postojowych dla samolotów powstanie w ramach rozbudowy płyty lotniska?
Wrocławskie lotnisko zamyka pas startowy - przebudowa potrwa do 5 grudnia
Wrocławskie lotnisko zamyka pas startowy - przebudowa potrwa do 5 grudnia

Rzecznik prasowy wrocławskiego lotniska Bartosz Wiśniewski przekazał PAP, że ostatnie loty będą obsłużone w nocy z soboty na niedzielę.

- Każdy samolot, który wyleci z naszego portu musi tu powrócić, więc będą one jeszcze przyjmowane w nocy z soboty na niedzielę. Następnie odlecą na zapasowe lotniska. Regularny ruch lotniczy zostanie wznowiony w naszym porcie w piątek 5 grudnia – powiedział rzecznik.

Rozbudowa płyty wrocławskiego lotniska, która rozpoczęła się w ubiegłym roku, wchodzi w kluczową fazę. To największa inwestycja w tym porcie w ostatnich latach. Jej wartość w części cywilnej to ponad 450 mln zł, z czego połowa to środki unijne.

Wicepremier, minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz przekazał, że inwestycja na wrocławskim lotnisku wraz z elementami inwestycji wojskowej opiewa na łączną kwotę ponad 2 mld zł.

- Przebudowa pasa startowego, osiem działań inwestycyjnych ze strony wojskowej, przy udziale naszych sojuszników z USA, spowodują, że wrocławskie lotnisko stanie się bazą przeładunkową na potrzeby wojsk naszych sojuszników – wskazał wicepremier w połowie października br. podczas konferencji prasowej we Wrocławiu.

Zwrócił uwagę, że po zakończeniu inwestycji wrocławskie lotnisko będzie bardzo dobrym przykładem tzw. infrastruktury dual use, czyli wykorzystania elementów cywilnych na potrzeby wojskowe.

Inwestycja dotyczy rozbudowy płyty, z której będą korzystać także wojskowe samoloty. Budowana jest droga kołowania o długości 2,5 tys. metrów i będzie dostosowana do obsługi największych wojskowych samolotów transportowych.

Oprócz drogi kołowania rozbudowana zostanie płyta postojowa o 14 nowych stanowisk, co w sumie pozwoli na postój 28 samolotów jednocześnie. Wybudowana zostanie druga płyta do odladzania samolotów. Realizowana jest też droga szybkiego zejścia z drogi startowej, a także wyremontowane zostaną istniejące już drogi kołowania.

Inwestycja na wrocławskim lotnisku rozpoczęła się w 2024 roku. Wybudowana została już baza paliw, to cztery naziemne zbiorniki na paliwo lotnicze JET A-1 o łącznej pojemności 400 metrów sześc. Wybudowano też dwa moduły przeładunkowe pozwalające na tankowanie cystern o dużej wydajności oraz moduł rozładunkowy oraz stację odwadniania zbiorników.

Rozbudowano też system obsługi bagażu, dzięki czemu obsługuje on obecnie 3,6 tys. bagaży na godzinę. Poprzedni miał wydajność 1,2 tys. bagaży.

W 2024 roku wrocławskie lotnisko obsłużyło 4,5 mln pasażerów.

W spółce Port Lotniczy Wrocław 9,24 proc. udziałów posiada Miasto - Gmina Wrocław, właścicielem 31,02 proc. jest samorząd województwa, a niespełna 19,74 proc. - Polskie Porty Lotnicze S.A. Wysokość kapitału zakładowego wynosi 206 mln 830 tys. zł. (PAP)

Wrocławskie lotnisko zamyka pas startowy - przebudowa potrwa do 5 grudnia
Wrocławskie lotnisko zamyka pas startowy - przebudowa potrwa do 5 grudnia

Komentarze