Zmiany w Poznaniu. Linie 4 i 17 dojadą do Małych Garbar, linia 28 – do placu Wielkopolskiego
Dobra wiadomość dla pasażerów komunikacji miejskiej w Poznaniu. Od soboty, 22 listopada, został przywrócony ruch tramwajowy w centrum miasta na kluczowym odcinku między węzłem Okrąglak a przystankiem Małe Garbary.
To efekt szybkiego postępu prac na placu Wielkopolskim oraz budowy rozjazdu nakładkowego przy przystanku Małe Garbary, który umożliwi zmianę kierunku jazdy tramwajów.
Rozkład jazdy:
- Jakie główne zmiany wprowadzono w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej od 22 listopada i które linie tramwajowe wracają do kursowania przez centrum?
- W jaki sposób rozjazd nakładkowy przy przystanku Małe Garbary umożliwia przywrócenie ruchu tramwajowego i zmianę kierunku jazdy?
- Jakie korekty wprowadzono w przebiegu linii 1, 6, 17, 28 oraz linii zastępczej T7 w związku z otwarciem odcinka Okrąglak – Małe Garbary?
Dlaczego tramwaje wracają dopiero teraz?
Od 3 listopada komunikacja miejska funkcjonowała z dużymi utrudnieniami spowodowanymi m.in. przebudową mostu Bolesława Chrobrego. To właśnie z tego powodu tramwaje nie kursowały pomiędzy Śródką a węzłem Okrąglak. Zakończenie kluczowego etapu prac pozwala teraz na stopniowe przywracanie ruchu.
Powrót kursów przez ulicę 23 Lutego, plac Wielkopolski i dalej do Małych Garbar oznacza poprawę dostępności komunikacji w centrum oraz odciążenie linii zastępczych.
Nowe trasy tramwajów – zmiany od 22 listopada
Wraz z przywróceniem przejazdu do Małych Garbar nastąpią istotne zmiany w układzie linii tramwajowych.
Linia 4 – połączy Połabską z centrum i Małymi Garbarami
Tramwaj będzie kursować na trasie:
POŁABSKA – Murawa – Winogrady – Pułaskiego – Roosevelta – Fredry – Mielżyńskiego – 23 Lutego – Plac Wielkopolski – MAŁE GARBARY
To dodatkowe wzmocnienie komunikacji między północą miasta a centrum.
Linia 17 – nowy przebieg przez centrum
„Siedemnastka” nie pojedzie już z Gwarnej na Most Teatralny i Winogrady. Nowa trasa to:
GÓRCZYN PKM – Głogowska – Most Dworcowy – Towarowa – Św. Marcin – Gwarna – Mielżyńskiego – 23 Lutego – Plac Wielkopolski – MAŁE GARBARY
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
To wyraźne wzmocnienie obsługi centrum.
Linia 28 – skrócona i skierowana na plac Wielkopolski
Nowa trasa będzie wyglądać następująco:
OGRODY – Dąbrowskiego – Fredry – Mielżyńskiego – 23 Lutego – PLAC WIELKOPOLSKI
Zmiany w trasach linii 1 i 6
W odpowiedzi na prośby pasażerów linia nr 1 zostaje wydłużona do Junikowa:
JUNIKOWO – Grunwaldzka – Reymonta – Hetmańska – Żegrze – Chartowo – Piaśnicka – Szwajcarska – FRANOWO
Zmiana ta powoduje skrócenie trasy linii nr 6, która kończyć będzie na pętli Budziszyńska:
BUDZISZYŃSKA – Grunwaldzka – Roosevelta – Most Dworcowy – Towarowa – Św. Marcin – Aleje Marcinkowskiego – Podgórna – Strzelecka – Królowej Jadwigi – Rondo Rataje – Jana Pawła II – Rondo Śródka – Warszawska – MIŁOSTOWO
Zastępcza linia autobusowa T7 – teraz do Małych Garbar
Także trasa linii autobusowej „za tramwaj” T7 ulega zmianie. Autobusy zostaną skrócone do przystanku Małe Garbary (przy ul. Estkowskiego, obok SP nr 40):
RONDO ŚRÓDKA – Wyszyńskiego – Estkowskiego – MAŁE GARBARY
Dzięki temu linia będzie bardziej zintegrowana z przywróconym fragmentem ruchu tramwajowego.
Powrót tramwajów to duże ułatwienie dla pasażerów
Dzięki wprowadzeniu rozjazdu nakładkowego i udostępnieniu torowiska na placu Wielkopolskim tramwaje znów będą mogły sprawnie przejeżdżać przez centrum. Oznacza to skrócenie czasów przejazdu, lepszą dostępność transportu zbiorowego oraz odciążenie najbardziej zatłoczonych odcinków komunikacji tymczasowej.







Komentarze