Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Philippine Airlines odbierają pierwszego Airbusa A350-1000. Nowy rozdział lotów przez Pacyfik

infoair
25.12.2025 16:45
0 Komentarzy

Philippine Airlines oficjalnie odebrały pierwszy egzemplarz Airbus A350-1000, stając się dziesiątym przewoźnikiem na świecie eksploatującym największą wersję tego szerokokadłubowego samolotu dalekiego zasięgu. Dostawa otwiera nowy etap rozwoju połączeń międzykontynentalnych narodowego przewoźnika Filipin, szczególnie w obszarze komunikacji lotniczej przez Pacyfik.

Nowy samolot ma kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju siatki połączeń i poprawy komfortu podróży pasażerów na trasach długodystansowych.

Rozkład lotu

  • Jaki typ samolotu odebrały Philippine Airlines w grudniu 2025 roku?
  • Ile maszyn A350-1000 przewoźnik ma otrzymać łącznie?
  • Na jakich kierunkach nowy samolot będzie przede wszystkim wykorzystywany?
Philippine Airlines odbierają pierwszego Airbusa A350-1000. Nowy rozdział lotów przez Pacyfik
Philippine Airlines odbierają pierwszego Airbusa A350-1000. Nowy rozdział lotów przez Pacyfik

Odebrany przez Philippine Airlines Airbus A350-1000 został skonfigurowany w trzyklasowym układzie premium i oferuje 382 miejsca dla pasażerów. Samolot ma obsługiwać przede wszystkim rejsy dalekiego zasięgu, w tym bezpośrednie loty między lotniskami w Azji Południowo-Wschodniej a kluczowymi portami lotniczymi w Ameryce Północnej. Dzięki zwiększonemu zasięgowi i pojemności w porównaniu do wersji A350-900, nowa maszyna umożliwi uruchamianie tras non-stop oraz dalszą rozbudowę siatki połączeń transpacificznych.

Dostawa stanowi pierwszy etap realizacji programu flotowego, w ramach którego Philippine Airlines mają otrzymać łącznie dziewięć egzemplarzy A350-1000. Nowe samoloty uzupełnią flotę szerokokadłubową, w której już dziś eksploatowane są Airbus A350-900, wykorzystywane m.in. na połączenia do Stanów Zjednoczonych. Przewoźnik podkreśla, że rozbudowa floty jest elementem długofalowej strategii zwiększania przepustowości, niezawodności operacyjnej oraz poprawy jakości usług w segmencie transportu publicznego na dalekich dystansach.

Rodzina A350 jest uznawana za najbardziej nowoczesne samoloty szerokokadłubowe dostępne obecnie na rynku. Konstrukcja oparta na zaawansowanej aerodynamice, nowej generacji silnikach oraz szerokim wykorzystaniu lekkich materiałów kompozytowych pozwala osiągnąć około 25-procentową redukcję zużycia paliwa, kosztów operacyjnych oraz emisji CO₂ w porównaniu do samolotów poprzedniej generacji. Ma to istotne znaczenie zarówno dla ekonomiki przewozów, jak i dla realizacji celów środowiskowych w lotnictwie cywilnym.

Istotnym elementem Airbusa A350-1000 jest także kabina Airspace, zaprojektowana z myślą o komforcie pasażera. Szerokie fotele, wysokie sufity, nowoczesne oświetlenie ambientowe oraz zoptymalizowana akustyka mają zapewnić wyższy standard podróży na długich trasach, co jest szczególnie ważne w segmencie rejsów transkontynentalnych. Samolot jest również przystosowany do operowania na dużych lotniskach o wysokim natężeniu ruchu, zapewniając stabilność rozkładu i punktualność operacji.

Jak podkreśla Airbus, wszystkie samoloty z rodziny A350 są już dziś certyfikowane do lotów z wykorzystaniem do 50 procent zrównoważonego paliwa lotniczego SAF. Producent zakłada, że do 2030 roku cała flota nowych samolotów będzie zdolna do operowania na 100 procent SAF, co wpisuje się w globalne działania na rzecz dekarbonizacji transportu lotniczego.

Na koniec listopada 2025 roku rodzina A350 zebrała niemal 1 500 zamówień od 66 klientów na całym świecie, co potwierdza silną pozycję tego typu w segmencie dalekodystansowych przewozów pasażerskich i jego rosnące znaczenie dla globalnej komunikacji lotniczej.

Dostawa pierwszego Airbusa A350-1000 dla Philippine Airlines wpisuje się w szerszy trend modernizacji flot szerokokadłubowych obserwowany także u innych przewoźników z regionu Azji i Pacyfiku. Linie konsekwentnie inwestują w nowoczesne samoloty o dużym zasięgu i niższych kosztach operacyjnych, co w ostatnich latach było wielokrotnie opisywane również na łamach portali transinfo.pl i ryneklotniczy.pl. Nowa maszyna ma wzmocnić pozycję przewoźnika na rynku długodystansowych przewozów pasażerskich i zwiększyć konkurencyjność oferty na kluczowych trasach międzykontynentalnych.

Philippine Airlines odbierają pierwszego Airbusa A350-1000. Nowy rozdział lotów przez Pacyfik
Philippine Airlines odbierają pierwszego Airbusa A350-1000. Nowy rozdział lotów przez Pacyfik

Komentarze