Rekordowy sezon w Koszalinie! Prawie milion minut jazdy i ponad 100 tys. przejechanych kilometrów
Koszalin oficjalnie zakończył sezon roweru miejskiego, a statystyki robią ogromne wrażenie.
Mieszkańcy przejechali 102 223 kilometry, spędzając na dwóch kółkach aż 980 172 minuty. To dowód na to, że rower miejski stał się ważnym elementem codziennych dojazdów i rekreacji w mieście.
Rozkład jazdy:
- Jak wyglądał tegoroczny sezon Koszalińskiego Roweru Miejskiego w liczbach?
- Jak Koszalin wypada na tle ogólnopolskich wyników bike-sharingu?
- Co zmieni się w systemie rowerowym w kolejnym sezonie?
Blisko milion minut na siodełku – Koszalin w rowerowym rytmie
Codzienne dojazdy do pracy, spontaniczne przejażdżki po mieście i dłuższe weekendowe wypady – wszystko to złożyło się na imponujące liczby. System Koszalińskiego Roweru Miejskiego został wyłączony z końcem listopada i trafił do zimowego serwisu, by przejść przeglądy techniczne, regulacje i przygotowania do sezonu 2026.
Ponad 100 tysięcy przejechanych kilometrów to nie tylko sportowy wynik, ale również realna redukcja emisji CO₂ i dbałość o czystsze powietrze. Koszalin po raz kolejny udowadnia, że jest miastem, które konsekwentnie inwestuje w ekologiczną mobilność.
Koszalin na tle kraju – miasta średniej wielkości rosną w siłę
Polski bike-sharing ma za sobą rekordowy rok. W całym kraju odnotowano:
- 8,35 mln wypożyczeń,
- 0,5 mln aktywnych użytkowników,
- 23 mln przejechanych kilometrów,
- 234 mln minut jazdy.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Choć liderem pozostaje Warszawa, która zanotowała aż 4,6 mln wypożyczeń, to właśnie miasta średniej wielkości – takie jak Koszalin – coraz bardziej zyskują na znaczeniu. Regularny wzrost liczby wypożyczeń pokazuje, że rower miejski przestaje być atrakcją, a staje się integralną częścią transportu.
Warto dodać, że rośnie udział rowerów elektrycznych – w stolicy 300 e-rowerów wygenerowało aż 15% wszystkich przejazdów.
Nextbike w natarciu – polska mikromobilność na europejskiej mapie
Sezon 2025 był też przełomowy dla rozwoju infrastruktury bike-sharingowej w Polsce. Nextbike uruchomił w Warszawie największe w Europie Środkowo-Wschodniej centrum produkcyjno-serwisowe, zdolne do produkcji 150 rowerów dziennie. W tym roku powstało tam już 10 tysięcy nowych jednośladów, a dostawy trafiły m.in. do Barcelony, Bonn, Zagrzebia i Wrocławia.
Firma zapowiada dalszą ekspansję i rozwój publicznych e-rowerów, które w 2026 roku mogą pojawić się w kolejnych polskich miastach.
Do zobaczenia w kolejnym sezonie!
Mieszkańcy Koszalina kolejny raz pokazali, że rower to dla nich nie chwilowa moda, ale realna, codzienna alternatywa dla samochodu. Dzięki ich zaangażowaniu miasto staje się bardziej zielone, mobilne i przyjazne.
Rowery miejskie czekają teraz na wiosenne otwarcie. Wrócą odświeżone, gotowe na kolejny sezon rekordów.




Komentarze