Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Radom: Nowy odcinek pieszo-rowerowy przy Szarych Szeregów oddany do użytku

infobike
14.11.2025 11:30
0 Komentarzy

Nowa trasa dla pieszych i rowerzystów

Mieszkańcy Radomia mogą już korzystać z nowego ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulicy Szarych Szeregów, po stronie zachodniej – między dwujezdniową drogą a rzeką Mleczną. Odcinek ma 462 metry długości i stanowi logiczne przedłużenie wcześniej istniejącej trasy, dzięki czemu tworzy spójniejszą sieć dla osób przemieszczających się na rowerach i pieszo.

Inwestycja kosztowała ponad 600 tysięcy złotych, a jej realizacją zajęło się Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego Perfekt.

Rozkład jazdy:

  1. Jak nowy ciąg pieszo-rowerowy zmienia poruszanie się po Obozisku?
  2. Co obejmowały prace przy budowie nowej trasy?
  3. Dlaczego inwestycja jest ważna dla lokalnej mobilności?
Inwestycja kosztowała ponad 600 tysięcy złotych, a jej realizacją zajęło się Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego Perfekt.
Inwestycja kosztowała ponad 600 tysięcy złotych, a jej realizacją zajęło się Przedsiębiorstwo Budownictwa Drogowego Perfekt. /fot. mzdik.pl

Zakres prac i wykonane elementy infrastruktury

Nowy odcinek powstał w pełnym standardzie ścieżek miejskich:

  • wykonano podbudowę drogi,
  • położono nawierzchnię asfaltową,
  • zabezpieczono i uporządkowano istniejącą infrastrukturę podziemną,
  • odnowiono oznakowanie pionowe i poziome,
  • zadbano o zieleń wzdłuż trasy.

Całość tworzy wygodny, równy i bezpieczny fragment dla wszystkich użytkowników – zarówno do jazdy rekreacyjnej, jak i codziennych dojazdów.

Inwestycja z myślą o miejskiej mobilności

Nowy odcinek powstał w ramach projektu „Rozwój infrastruktury mobilności miejskiej na terenie Obszaru Funkcjonalnego Radomia – etap I”, dofinansowanego z programu Fundusze Europejskie dla Polski Wschodniej.

Co ważne, inicjatywa nie wzięła się znikąd – pomysłodawcą rozbudowy trasy było radomskie Bractwo Rowerowe, organizacja od lat aktywnie wspierająca rozwój infrastruktury rowerowej w mieście.

Efekt? Kolejny fragment spójnej, bezpiecznej sieci, która realnie ułatwia przemieszczanie się bez samochodu i zwiększa atrakcyjność tej części Radomia.

Nowy odcinek już służy mieszkańcom – a jego powstanie to wyraźny sygnał, że Radom konsekwentnie stawia na nowoczesną mobilność.

Komentarze