Wizz Air odebrał pierwszego Airbusa A321XLR z silnikami Pratt & Whitney
Wizz Air, jeden z największych niskokosztowych przewoźników w Europie, odebrał swojego pierwszego Airbusa A321XLR. To pierwszy na świecie egzemplarz tego typu samolotu napędzany silnikami Pratt & Whitney GTF, a zarazem pierwszy A321XLR we flocie europejskiego przewoźnika low-cost.
Nowy A321XLR Wizz Aira posiada 239 miejsc w układzie jednoklasowym.
Rozkład lotu:
- Dlaczego wprowadzenie Airbusa A321XLR do floty Wizz Air stanowi przełom dla tego przewoźnika i całego europejskiego rynku low-cost?
- Jakie zalety ekologiczne i operacyjne oferuje A321XLR w porównaniu do wcześniejszych modeli samolotów pasażerskich?
- W jaki sposób nowoczesna kabina Airspace oraz silniki Pratt & Whitney GTF wpływają na komfort i efektywność lotów Wizz Aira?
Kabina została wyposażona w innowacyjne oświetlenie typu Airspace, które pozwala dostosować atmosferę wnętrza samolotu do różnych etapów podróży – od wejścia na pokład, przez serwis posiłków, relaks i sen, aż po pobudkę przed lądowaniem.
Wprowadzenie A321XLR do floty pozwoli Wizz Airowi zwiększyć zasięg operacyjny i lepiej łączyć Europę z Bliskim Wschodem, rozszerzając ofertę bezpośrednich połączeń dalekodystansowych.
A321XLR – przełomowy model Airbusa
A321XLR to najnowszy i najbardziej zaawansowany wariant rodziny A320neo. Oferuje zasięg do 4 700 mil morskich (ok. 8 700 km), co czyni go liderem w kategorii wąskokadłubowych samolotów dalekiego zasięgu. Jednocześnie zużywa o 30% mniej paliwa na pasażera niż konkurencyjne samoloty poprzedniej generacji i emituje znacznie mniej hałasu oraz tlenków azotu (NOx).
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Airbus zdobył już ponad 500 zamówień na ten model od linii lotniczych z całego świata.
Ekologiczna przyszłość latania
A321XLR, podobnie jak inne modele Airbusa, może być zasilany mieszanką zawierającą do 50% Zrównoważonego Paliwa Lotniczego (SAF). Celem producenta jest osiągnięcie pełnej kompatybilności z paliwami SAF do 100% do roku 2030.
Wizz Air – tylko Airbus
Wizz Air jest operatorem wyłącznie samolotów Airbus. Flota przewoźnika liczy obecnie ponad 230 maszyn z rodziny A320, a kolejnych 295 samolotów czeka na dostawę.
Komentarze