Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Podsumowanie sezonu Częstochowskiego Roweru Miejskiego

infobike
15.11.2024 12:30
0 Komentarzy

Sezon Częstochowskiego Roweru Miejskiego (CRM) zakończył się wraz z końcem października, a podsumowanie wypożyczeń wskazuje na znaczną popularność rowerów miejskich.

Od kwietnia do października odnotowano blisko 40 tysięcy wypożyczeń, z czego najwięcej, bo aż 8 tysięcy, miało miejsce w maju. Firma Nextbike, odpowiedzialna za zarządzanie systemem CRM, zadbała o modernizację infrastruktury, dzięki czemu sezon zakończył się pozytywnym bilansem.

Spis treści

  1. Jakie były statystyki i popularność Częstochowskiego Roweru Miejskiego w sezonie 2024?
  2. Jakie są koszty wypożyczeń i warunki korzystania z CRM?
  3. Czy rosnąca popularność hulajnóg i rowerów elektrycznych stanowi zagrożenie dla systemu roweru miejskiego?
Od kwietnia do października odnotowano blisko 40 tysięcy wypożyczeń, z czego najwięcej, bo aż 8 tysięcy, miało miejsce w maju.
Od kwietnia do października odnotowano blisko 40 tysięcy wypożyczeń, z czego najwięcej, bo aż 8 tysięcy, miało miejsce w maju.

Popularność stacji i statystyki wypożyczeń

Najbardziej obleganym miejscem była stacja na placu Biegańskiego, z której skorzystano ponad 4 tysiące razy. Kolejne pod względem popularności były stacje Armii Krajowej/Politechnika (3,4 tys. wypożyczeń) oraz PKP/Centrum (3 tys.). Łącznie użytkownicy mieli do dyspozycji 240 rowerów, z czego 140 nowych i 100 odnowionych, wyposażonych w nadajniki GPS, dzięki czemu system przeszedł na nowszą generację.

Koszt i dostępność rowerów

CRM umożliwia bezpłatne wypożyczenie na pierwsze 20 minut. Kolejne opłaty są zależne od długości przejazdu: 3 zł za wypożyczenie do jednej godziny, 7 zł za dwie godziny, 10 zł za trzy i 14 zł za cztery godziny. Aby zarejestrować się w systemie, użytkownik musi uiścić opłatę inicjalną w wysokości 15 zł. System powróci na ulice Częstochowy w kwietniu, jednak rosnąca popularność hulajnóg oraz prywatnych rowerów elektrycznych stanowi nowe wyzwanie i konkurencję dla roweru miejskiego.

Konkurencja i przyszłość CRM

Rosnąca liczba prywatnych rowerów elektrycznych oraz popularność hulajnóg, widoczna również w Częstochowie, stawiają przed systemem CRM wyzwania, które mogą wymagać dalszych modyfikacji i inwestycji. Zebrane statystyki pokazują jednak, że rowery miejskie wciąż mają swoje stałe grono użytkowników. Miasto będzie musiało odpowiedzieć na potrzeby tych, którzy liczą na szybki i wygodny transport ekologiczny.

Komentarze