PGZ nawiązuje współpracę z brazylijskim Embraerem. W tym produkcja komponentów
Polska Grupa Zbrojeniowa nawiązała współpracę z brazylijskim koncernem lotniczym Embraer; z ramienia PGZ porozumienie podpisało w grudniu pięć spółek z branży lotniczej.
Chodzi m.in. o możliwości napraw i serwisowania samolotów czy produkowanie komponentów dla Embraera w Polsce.
Rozkład lotu:
- Z jakim brazylijskim koncernem lotniczym Polska Grupa Zbrojeniowa podpisała porozumienie o współpracy?
- Ile spółek z Grupy PGZ wzięło udział w podpisaniu umów z Embraerem?
- Jak nazywa się samolot transportowy Embraera, którego serwis i wsparcie mogą być realizowane w Polsce?
PGZ nawiązuje współpracę z brazylijskim Embraerem
Jak czytamy w komunikacie PGZ, porozumienia o współpracy z Embraerem podpisało pięć wchodzących w skład Grupy Spółek, w tym przede wszystkim te działające w branży lotniczej: PGZ S.A., WZL-1 S.A., WZL-2 S.A., WSK „PZL-Kalisz” S.A. oraz WCBKT S.A.
„Podpisane dokumenty ustanawiają ramy dla szerokiej, długoterminowej współpracy w sektorze lotniczym i obronnym, zwiększając zaangażowanie firmy Embraer we wzmacnianiu więzi z polskim przemysłem, co przyniesie możliwość stworzenia wielu wysoko wykwalifikowanych miejsc pracy w Polsce” - czytamy w komunikacie.
PGZ zapowiada, że po podpisaniu porozumień w najbliższych tygodniach PGZ S.A. i Embraer przeanalizują możliwości „współpracy przemysłowej w sektorze lotniczym, obejmującej wsparcie operacyjne, usługi utrzymania, napraw i remontów (MRO), produkcję komponentów, rozwiązania w zakresie łańcucha dostaw oraz projektowanie, rozwój, produkcję i testowanie rozwiązań w segmencie lotniczym”.
Możliwa ma być również przyszła współpraca w dziedzinach C4ISR, czyli obejmujących różnego rodzaju systemy informatyczne, systemy dowodzenia i kontroli, łączność, wywiad, obserwację i rozpoznanie.
„Porozumienie z WZL-1 obejmuje produkcję części metalowych i kompozytowych, transfer technologii i współpracę w obszarach, które przyczyniają się do wzmocnienia potencjału przemysłowego i technologicznego. Współpraca z WZL-2 skoncentruje się na zbadaniu obszarów współpracy w zakresie MRO dla KC-390 i innych samolotów, a także usług lakierniczych” - czytamy w komunikacie PGZ.
Produkcja komponentów lotniczych
Z kolei porozumienie Embraera z WSK „PZL-Kalisz” ma obejmować potencjalną współpracę w zakresie produkcji i usług komponentów lotniczych, procesów mechanicznych i obróbki cieplnej, a także programów szkoleniowych i usług konsultingowych. Z kolei wraz z WBCKT S.A. firmy ocenią możliwości wspólnego rozwoju sprzętu obsługi naziemnej (GSE) dla wielozadaniowego samolotu transportowego KC-390 Millennium, wykorzystywanego m.in. przez siły powietrzne kilku państw europejskich, w tym Węgry, a w przyszłości m.in Czechy, Litwę, Słowację czy Szwecję..
- Dzięki porozumieniom podpisanym z firmą Embraer Grupa PGZ zyskuje partnera będącego jednym z największych koncernów w domenie lotniczej na świecie. Dzisiejsze wydarzenie potwierdza, że jesteśmy gotowi do nawiązania długofalowej współpracy, która przełoży się na wzrost potencjału polskiego przemysłu obronnego, transfer technologii i zyskanie nowych kompetencji w jednym z kluczowych obszarów współczesnego pola walki – powiedział cytowany w komunikacie PGZ wiceprezes Grupy Jan Grabowski.
Podczas wydarzenia w Warszawie Embraer zaprezentował również samolot transportowy KC-390 Millennium w nowym malowaniu oraz przedstawił zdolności bojowe samolotu A-29 Super Tucano w zakresie zwalczania bezzałogowych systemów powietrznych.
– W Embraerze współpraca jest elementem naszego DNA. Podpisane porozumienia tworzą solidne fundamenty pod długoterminowe partnerstwo, które realnie umieści Polskę w centrum europejskiego ekosystemu przemysłowego, jaki budujemy – podkreślił Bosco Da Costa Júnior, prezes i dyrektor generalny Embraer Defesa & Segurança.
KC-390 Millennium znajduje się w służbie od 2019 roku w Brazylijskich Siłach Powietrznych, od 2023 roku w Portugalii oraz od 2024 roku na Węgrzech. Dotychczasowa eksploatacja potwierdziła wysoką gotowość operacyjną floty, z dostępnością na poziomie 93 proc. i wskaźnikiem realizacji misji przekraczającym 99 proc. Samolot może transportować do 26 ton ładunku, osiąga prędkość 470 węzłów i realizuje szerokie spektrum zadań, w tym transport wojskowy, ewakuację medyczną, akcje poszukiwawczo-ratownicze, gaszenie pożarów oraz misje humanitarne, również z wykorzystaniem nieutwardzonych pasów startowych.

































Komentarze