Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wizz Air ws. postępowania UOKiK: ściśle współpracujemy z właściwymi organami

infoair
24.06.2025 07:30
0 Komentarzy

Wizz Air ściśle współpracuje z właściwymi organami - poinformowała firma, odnosząc się do postępowania wyjaśniającego UOKiK ws. sposobu mierzenia bagaży pasażerów.

Linia dodała, że nie może komentować szczegółów postępowania.

Rozkład jazdy:

Oto trzy krótkie pytania do quizu na podstawie tekstu:

  1. Jakie linie lotnicze są objęte postępowaniem UOKiK dotyczącym zasad przewozu bagażu?
  2. Jakie opłaty mogą być naliczane według UOKiK, jeśli bagaż podręczny nie spełnia wymogów?
  3. Jaką metodą – według relacji pasażerów – można uiścić opłatę za bagaż przy bramce?
Wizz Air ws. postępowania UOKiK: ściśle współpracujemy z właściwymi organami
Wizz Air ws. postępowania UOKiK: ściśle współpracujemy z właściwymi organami

Akcja UOKiK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) poinformował we wtorek o wszczęciu postępowania wyjaśniającego w sprawie polityk bagażowych Ryanaira i Wizz Aira. Urząd analizuje m.in. postanowienia umowne związane z warunkami przewozu bagażu, sprawdza, jakie informacje otrzymuje klient kupujący bilet, jaka jest procedura pomiaru bagażu i zasady naliczania opłat, oraz jakie są konsekwencje dla konsumentów, jeśli takiej opłaty nie uiszczą. Urząd przypomniał, że według orzecznictwa TSUE linie lotnicze nie powinny pobierać dodatkowej opłaty za "rozsądnej wielkości i wagi bagaż podręczny".

"Wizz Air ściśle współpracuje z właściwymi organami, jednak nie możemy komentować szczegółów toczącego się postępowania. Jesteśmy zobowiązani do zapewnienia naszym pasażerom jak najlepszego doświadczenia podróży oraz usług na najwyższym poziomie" - poinformował w piątek przewoźnik, odnosząc się do decyzji Urzędu.

UOKiK w komunikacie wskazywał, że do Urzędu napływają skargi konsumentów dotyczące m.in. pomiarów bagażu przez Ryanaira i Wizz Aira.

"Choć jeszcze niedawno plecak kwalifikował się jako bezpłatny bagaż podręczny, teraz – zdaniem przewoźnika - nie spełnia wymogów, a konsument obciążany jest dopłatą sięgającą kilkuset złotych" - poinformował UOKiK.

Wizz Air ws. postępowania UOKiK: ściśle współpracujemy z właściwymi organami
Wizz Air ws. postępowania UOKiK: ściśle współpracujemy z właściwymi organami

Według podróżnych

Pomiary prowadzone są też "w pośpiechu" i "bez szansy" na ponowną weryfikację wymiarów lub użycie innego urządzenia pomiarowego - podał UOKiK. Wskazał, że - zgodnie z sygnałami od pasażerów - opłatę można uiścić wyłącznie kartą płatniczą, a odmowa zapłaty skutkuje niewpuszczeniem konsumenta na pokład.

Jeśli postępowanie wyjaśniające potwierdzi, że zasady dotyczące przewozu bagażu podręcznego i obciążania konsumentów opłatami w liniach Ryanair i Wizz Air mogą naruszać prawa konsumentów, prezes UOKiK rozpocznie postępowanie w sprawie o uznanie "postanowień wzorców umownych za niedozwolone" lub postępowanie w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów.

Do informacji Urzędu odniósł się również Ryanair. W środę linia poinformowała, że jej "polityka bagażowa jest prosta i w pełni zgodna z unijnym prawem". Dodała, że jeśli bagaż pasuje do urządzenia pomiarowego, może zostać zabrany na pokład za darmo; jeśli nie mieści się, zostanie pobrana opłata.

Wizz Air to węgierska linia lotnicza. Dysponuje flotą 230 samolotów Airbus A320 i A321; obsługuje ponad 600 tras z 25 baz operacyjnych w Europie Środkowej i Wschodniej. Zgodnie z danymi firmy, od 2004 roku z usług przewoźnika skorzystało ponad 120 milionów pasażerów podróżujących z i do Polski. (PAP)

Komentarze