Airbus dostarczył w tym roku 243 samoloty. Głównie z serii A320
W samym tylko maju 2025 roku europejski producent samolotów Airbus dostarczył łącznie 51 maszyn do 32 klientów na całym świecie.
Jednocześnie w piątym miesiącu br. nie odnotowano żadnych nowych zamówień – był to drugi z rzędu miesiąc bez świeżych kontraktów. Mimo tego całoroczny wynik utrzymuje się na solidnym poziomie: od początku 2025 roku Airbus przekazał 243 samoloty do 61 klientów.
Rozkład lotu:
A320neo rządzi
Wśród największych odbiorców w maju znaleźli się przewoźnicy tacy jak easyJet, który odebrał 4 samoloty A320neo, oraz Delta Air Lines, która wzbogaciła swoją flotę o 3 egzemplarze A321neo. Kolejne 3 maszyny trafiły do Wizz Air, a po 2 samoloty przekazano liniom IndiGo, Pegasus Airlines i Air India. W zestawieniu znaleźli się również tacy przewoźnicy jak American Airlines, Volaris, Sichuan Airlines, Spirit Airlines, Cebu Pacific, SAS i Turkish Airlines – każda z tych linii odebrała po jednej lub dwóch maszynach.
Najwięcej dostaw przypadło na rodzinę A320neo – to aż 41 z 51 samolotów przekazanych w maju. Oprócz tego Airbus dostarczył 5 maszyn A220, 4 szerokokadłubowe A350 oraz jeden A330.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Globalna sytuacja
Od początku 2025 roku Airbus przekazał klientom 243 samoloty – najwięcej wśród nich stanowią maszyny z rodziny A320 (ponad 180 sztuk). Dane wskazują na stabilny rytm produkcji mimo braku nowych zamówień w ostatnich miesiącach. Od początku programu producent zebrał już 24.836 zamówień, z czego zrealizowano 16.206 dostaw. Na całym świecie w eksploatacji znajduje się obecnie ponad 14.294 samolotów Airbusa.
Airbus kontynuuje dominację na rynku wąskokadłubowych odrzutowców, przede wszystkim dzięki rosnącej popularności modeli A320neo i A321neo. Brak nowych kontraktów w maju – po rekordowo aktywnym pierwszym kwartale – można tłumaczyć strategią klientów polegającą na stabilizacji portfela zamówień i oczekiwaniu na nowe rozwiązania technologiczne. Jednocześnie wielu przewoźników skupia się obecnie na odbiorach wcześniej zakontraktowanych maszyn.
Producent nie rezygnuje z prac rozwojowych – kontynuowana jest m.in. kampania testowa A320neo z silnikami CFM w warunkach zimnych (cold weather campaign), a program A350 pozostaje kluczowym punktem w segmencie dalekiego zasięgu.
Komentarze