Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Piotr Rachwalski zaprasza na I konferencję „Transport Publiczny”. Znamy program i patronów

infotrans
25.11.2024 16:09
0 Komentarzy

W dniach 10–12 grudnia w Centrum Konferencyjnym Hotel Stok w Wiśle odbędzie się I Konferencja „Transport Publiczny”.

Inicjatorem spotkania jest Piotr Rachwalski, prezes Stowarzyszenia Operatorów Publicznego Transportu Zbiorowego POLSKI PKS. O jego wadze dla osób zaangażowanych w rozwój zrównoważonego i nowoczesnego transportu publicznego w Polsce świadczy fakt, że wydarzenie już zostało objęte honorowym patronatem Marszałka Województwa Dolnośląskiego, Pawła Gancarza. Patronat mediany sprawuje m.in. TransInfo.pl.

Spis treści:

  1. Jakie tematy i zagadnienia będą głównym przedmiotem dyskusji podczas I Konferencji „Transport Publiczny” w Wiśle?
  2. Jakie innowacyjne rozwiązania technologiczne zaprezentują partnerzy i prelegenci na konferencji?
  3. Kto z branży transportu publicznego i jakich firm będzie reprezentowany podczas tego wydarzenia?
W dniach 10–12 grudnia w Centrum Konferencyjnym Hotel Stok w Wiśle odbędzie się I Konferencja „Transport Publiczny”.
W dniach 10–12 grudnia w Centrum Konferencyjnym Hotel Stok w Wiśle odbędzie się I Konferencja „Transport Publiczny”.

Transport publiczny w centrum uwagi

Generalnie całe wydarzenie zorganizowane jest do przedstawicieli branży transportu zbiorowego, w tym operatorów, dostawców technologii, ekspertów oraz instytucji naukowych. Podczas konferencji uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się z najnowszymi trendami, innowacjami i praktykami w zakresie organizacji oraz finansowania transportu publicznego.

Spotkanie podzielone zostało na trzy dni pełne paneli dyskusyjnych, prezentacji i prelekcji dotyczących finansowania transportu, nowoczesnych technologii oraz integracji systemów transportowych. Dyskusje będą dotyczyć m.in.:

  • Finansowania i rozwoju komunikacji zbiorowej,
  • Nowoczesnych technologii wspierających transport publiczny,
  • Praktycznych rozwiązań w zakresie integracji systemów transportowych,
  • Wykluczenia transportowego i metod jego ograniczania.

-"Przed nami ważny czas zmian i wyzwań dla transportu publicznego w Polsce. Otwierający się rynek kolejowy, wyczerpujący się model finansowania regionalnych przewozów autobusowych przez FRPA, konieczność ujednolicenia ulg czy integracji systemów transportowych – regionalnych autobusowych, kolejowych oraz miejskich i aglomeracyjnych – to tylko niektóre z tematów, które wymagają naszej wspólnej uwagi i działań. Nie możemy też zapomnieć o dynamicznie rozwijających się planach elektryfikacji taboru i potrzebie pozyskiwania środków na wymianę pojazdów. Wartościowe dyskusje na te i inne kluczowe tematy będą miały miejsce podczas I Konferencji „Transport Publiczny”, na którą serdecznie wszystkich zapraszam. Do zobaczenia w Wiśle!" - powiedział Piotr Rachwalski, prezes Stowarzyszenia Operatorów Publicznego Transportu Zbiorowego POLSKI PKS.

W dniach 10–12 grudnia w Centrum Konferencyjnym Hotel Stok w Wiśle odbędzie się I Konferencja „Transport Publiczny”.
W dniach 10–12 grudnia w Centrum Konferencyjnym Hotel Stok w Wiśle odbędzie się I Konferencja „Transport Publiczny”.

Kluczowe tematy

Pierwszego dnia uczestnicy będą mogli wysłuchać referatów inauguracyjnych i wziąć udział w panelu dotyczącym finansowania i rozwoju transportu publicznego. Zaprezentowane zostaną m.in. doświadczenia firm, takich jak ABP Bus & Coach oraz Koleje Dolnośląskie.

Drugiego dnia szczególnym punktem programu będzie panel dyskusyjny pod hasłem „Kompatybilność systemów transportowych warunkiem prawidłowego funkcjonowania transportu i rozwoju”. Dyskusję poprowadzi Piotr Rachwalski, prezes Stowarzyszenia Operatorów Publicznego Transportu Zbiorowego POLSKI PKS.

Wśród prelegentów i firm prezentujących swoje rozwiązania znajdą się m.in.:

  • AGC Automotive Poland Sp. z o.o., które omówi korzyści z naprawy szyb autoglass,
  • TEROPLAN Sp. z o.o., które zaprezentuje nowoczesne systemy biletowe,
  • Tekom Technologia sp. z o.o., które przedstawią technologie GPS i systemy automatyzacji floty.

Trzeciego dnia organizatorzy skupią się na wyzwaniach integracji transportu aglomeracyjnego oraz regionalnego. Zaplanowane są także prezentacje dotyczące finansowania i pozyskiwania taboru autobusowego. Więcej na https://polskipks.pl/konferencja/

W dniach 10–12 grudnia w Centrum Konferencyjnym Hotel Stok w Wiśle odbędzie się I Konferencja „Transport Publiczny”.
W dniach 10–12 grudnia w Centrum Konferencyjnym Hotel Stok w Wiśle odbędzie się I Konferencja „Transport Publiczny”.

O co walczy Polski PKS?

W tym roku Polski PKS - wraz z innymi sygnatariuszami listu - zwrócił uwagę Ministerstwu Infrastruktury na poważny problem wykluczenia transportowego, który dotyka tysiące mieszkańców Polski, szczególnie w mniejszych miejscowościach i na obszarach wiejskich. Pomimo postępów w rozwoju transportu kolejowego, jego zasięg jest ograniczony i nie jest w stanie zaspokoić wszystkich potrzeb komunikacyjnych. W związku z tym kluczowe jest wspieranie transportu autobusowego jako uzupełnienia systemu transportu publicznego. W dokumencie „List otwarty środowiska pozamiejskiego transportu publicznego do Ministra Infrastruktury” przedstawiono 5 kluczowych działań mających na celu poprawę sytuacji w regionalnym transporcie autobusowym:

  1. Zmiany organizacyjne w Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych (FRPA):
    • Ogłaszanie wyników naborów na co najmniej dwa miesiące przed końcem roku, aby umożliwić lepsze planowanie przewozów.
  2. Zmiana priorytetów przy przyznawaniu środków z FRPA:
    • Preferowanie większych organizacji obsługujących rozleglejsze obszary, co może przynieść korzyści większej liczbie mieszkańców.
  3. Zwiększenie środków na nabory wieloletnie w FRPA:
    • Większy budżet dla długoterminowych projektów transportowych.
    • Usunięcie gmin jako bezpośrednich beneficjentów środków, co pozwoli na efektywniejsze wykorzystanie funduszy przez większe podmioty.
  4. Przeciwdziałanie likwidacji FRPA:
    • Utrzymanie i rozwijanie tego kluczowego funduszu, aby zapewnić ciągłość finansowania transportu autobusowego.
  5. Zmiany w ulgach ustawowych:
    • Przegląd ulg ustawowych i dostosowanie ich do potrzeb współczesnego rynku transportowego, aby lepiej wspierały rozwój przewozów.

Komentarze