Otwarcie wiaduktu na Chełmżyńskiej. Co to oznacza dla Warszawskiego Transboru Publicznego?
Otwarcie nowego wiaduktu nad linią kolejową na ul. Chełmżyńskiej to kluczowa zmiana dla transportu publicznego w Rembertowie i wschodniej części Warszawy.
Inwestycja nie tylko poprawia komfort podróży, ale realnie zwiększa niezawodność i punktualność autobusów, które dotąd były regularnie blokowane przez szlabany przy przejeździe kolejowym.
Rozkład jazdy:
- Jakie korzyści dla pasażerów i kierowców przynosi otwarcie nowego wiaduktu na ulicy Chełmżyńskiej w Rembertowie?
- Które linie autobusowe wróciły na swoje podstawowe trasy po uruchomieniu wiaduktu?
- Jakie udogodnienia dla pieszych i rowerzystów uwzględnia nowa infrastruktura?

Przed terminem
Zakończyła się jedna z najważniejszych inwestycji drogowych na terenie dzielnicy Rembertów. Oznacza koniec z korkami przed przejazdem kolejowym na ulicy Chełmżyńskiej. W czwartek, 30 października, otwarty został nowy wiadukt nad linią kolejową. Ulica nad torami jeżdżą już także autobusy.
— Spotykamy się dziś w Rembertowie, by wspólnie oddać do użytku długo wyczekiwany wiadukt, inwestycję, na którą mieszkańcy czekali przez wiele lat. Co istotne, udało się ją zakończyć dwa miesiące przed planowanym terminem. To efekt wzorcowej współpracy samorządu, rządu i kolei, za którą serdecznie dziękuję wszystkim zaangażowanym — powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.
Linia kolejowa Warszawa Zachodnia-Terespol dzieli Rembertów na dwie części. Żeby dostać się na drugą stronę torów, samochody często czekają w kolejce przed przejazdami. Szlabany utrudniają życie nie tylko kierowcom, ale także pieszym i rowerzystom. Właśnie się to zmienia.
Warszawa wspólnie z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi buduje bezkolizyjne przejazdy przez tory. Jako pierwszy został dzisiaj otwarty wiadukt na ulicy Chełmżyńskiej. Kierowcy przejechali tędy dwa miesiące przed terminem zakończenia inwestycji. Na tym jednak nie koniec. Wkrótce ruszy budowa tunelu w ulicy Marsa, który połączy Stary i Nowy Rembertów. Z kolei w Wesołej trwają już prace związane z budową tunelu pod linią kolejową na ulicy 1 Praskiego Pułku.
— Eliminacja punktów kolizyjnych zmniejsza ryzyko wypadków oraz poprawia płynność ruchu. W planach inwestycyjnych mamy budowę kolejnych wiaduktów i tuneli, które poprawią efektywność transportu szynowego i bezpieczeństwo na sieci — powiedział Piotr Malepszak, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury.
Co to oznacza w praktyce dla komunikacji miejskiej?
Nowy wiadukt na Chełmżyńskiej to nie tylko inwestycja drogowa, ale realna zmiana jakościowa dla transportu publicznego, pieszych i rowerzystów. Dzięki temu rozwiązaniu Rembertów staje się dzielnicą lepiej skomunikowaną, bezpieczniejszą i bardziej przyjazną do życia – a komunikacja miejska zyskuje na punktualności, niezawodności i komforcie. W skrócie, a w szczegółach wygląda to tak:
Koniec opóźnień związanych z przejazdem kolejowym
Do tej pory autobusy linii 145, 225 czy nocnej N24 często stawały w korkach przed zamkniętym szlabanem. Teraz, dzięki bezkolizyjnemu przejazdowi, mogą utrzymywać planowy rozkład jazdy, a pasażerowie zyskują pewniejsze połączenia, zwłaszcza w godzinach szczytu.
Powrót pełnej oferty tras i przystanków
Wraz z otwarciem wiaduktu autobusy wróciły na swoje podstawowe trasy – linia 145 znowu kursuje ul. Chełmżyńską, a linia 225 obsługuje połączenie Gocław–PKP Mokry Ług bez objazdów. To oznacza, że została przywrócona pełna funkcjonalność siatki połączeń, z której korzystają mieszkańcy Rembertowa, Gocławia i Wygody.
Lepsze skomunikowanie Rembertowa z resztą miasta
Nowy wiadukt to krok w stronę spójniejszego i bardziej dostępnego transportu publicznego. Ułatwia codzienne dojazdy, skraca czas przejazdu, a w połączeniu z planowanym tunelem w ul. Marsa jeszcze bardziej zintegruje Stary i Nowy Rembertów z centralnymi dzielnicami Warszawy.
Udogodnienia dla pieszych i rowerzystów
Nowa infrastruktura to nie tylko jezdnia – to także chodniki, ścieżka rowerowa, windy i pochylne, które poprawiają dostępność komunikacji miejskiej dla osób z niepełnosprawnościami, seniorów czy rodziców z wózkami.
Bezpieczeństwo i ekologia
Zlikwidowanie przejazdu kolejowego zmniejsza ryzyko wypadków i poprawia płynność ruchu – co przekłada się również na mniejsze zużycie paliwa w autobusach i ograniczenie emisji spalin.




Komentarze