Będzie wyczekiwany przez pasażerów i mieszkańców Rembertowa tunel pod torami
Pod linią kolejową nr 2, w ciągu ul. Marsa i al. Generała Chruściela „Montera” powstanie 140-metrowy nowoczesny tunel drogowy
Dzięki jego budowie zniknie uciążliwy przejazd przez linię Warszawa Zachodnia-Terespol, który powodował korki i utrudniał komunikację w tym rejonie miasta. Poprawi się również bezpieczeństwo w ruchu kolejowym. 29 lipca Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na budowę inwestycji, którą zrealizuje konsorcjum firm INTOP SA i INTOP Warszawa. Tunel ma być gotowy za niecałe 2,5 roku.
Rozkład jazdy:
- Ile metrów długości będzie miał nowy tunel drogowy budowany pod linią kolejową nr 2 w Warszawie?
- Jakie dwie instytucje podpisały umowę na realizację tej inwestycji?
- Ile miesięcy potrwa realizacja budowy tunelu na ul. Marsa w Rembertowie?
Umowa podpisana
W Rembertowie powstanie kolejny, po wiadukcie przy ul. Chełmżyńskiej, bezkolizyjny przejazd przez linię kolejową nr 2. Będzie nim 140-metrowy tunel na ul. Marsa, który połączy Nowy i Stary Rembertów. We wtorek podpisano umowę na jego budowę.
Umowę podpisał Stołeczny Zarząd Rozbudowy Miasta i Polskie Linie Kolejowe. Tunel ma być gotowy za niecałe dwa i pół roku.
– Tunel w Rembertowie to kolejna tego typu inwestycja – po pobliskim i budowanym w dobrym tempie wiadukcie na ul. Chełmżyńskiej oraz powstającym już tunelu w ciągu ul. 1 Praskiego Pułku WP w Wesołej – zaznaczył zastępca prezydenta Warszawy Tomasz Mencina.
Dyrektor regionu centralnego Centrum Realizacji Inwestycji Polskich Linii Kolejowych Krzysztof Pietras podkreślił, że dzięki tej inwestycji mieszkańcy Rembertowa zyskają wygodne i bezkolizyjne połączenie między dwiema częściami dzielnicy.
– Każda taka realizacja oznacza realną poprawę jakości życia lokalnej społeczności i cieszę się, że dzieje się to z naszym udziałem – dodała dyrektor Stołecznego Zarządu Rozbudowy Miasta Ewelina Degowska.
Plus przystanki autobusowe
Burmistrz Rembertowa Maciej Iwanicki przekazał, że nowy tunel nie tylko poprawi bezpieczeństwo, ale przede wszystkim połączy Stary i Nowy Rembertów, a dojazd do centrum Warszawy stanie się szybszy i bardziej dostępny.
Realizacja inwestycji potrwa 29 miesięcy. Prace za ponad 134 miliony złotych wykona konsorcjum firm INTOP SA i INTOP Warszawa. Koszty inwestycji zostały podzielone po równo – po 50 proc. dla miasta i PLK SA.
Kolejarze wcześniej przygotowali studium wykonalności i uzyskali decyzję środowiskową. Miasto zdobyło pozwolenie na budowę drogi.
Aby usprawnić ruch pieszy w czasie realizacji tunelu, zbudowane zostanie przejście podziemne z windami od strony wschodniej. Przebudowany zostanie pobliski układ drogowy, który zostanie dowiązany do planowanego tunelu.
Poza budową tunelu przebudowane zostaną także drogi w jego okolicy. Tunel zacznie się za nowym rondem na skrzyżowaniu ul. Marsa i Ilskiego, przebiegnie pod torami i ul. Cyrulików, a zakończy się na al. „Montera” w rejonie ul. Strażackiej.
W tunelu znajdą się przystanki autobusowe, z których pasażerowie będą kierować się do przejść na perony kolejowe.
W ramach prac powstanie także ul. Pociskowa. Droga będzie dwukierunkowa i zostanie połączona z ul. Ilskiego. Dodatkowo ul. Bellony zostanie przedłużona do miejsca likwidowanego przejazdu kolejowego i stanie się jednokierunkowa z pasem dla rowerów. Zmiany obejmą również ul. Marsa i skrzyżowanie z ul. Cyrulików, gdzie powstanie nowe rondo. (PAP)
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze