Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Września będzie miała Solarisa, Isuzu i dwa Zonsony. Przetarg na elektrobusy zamknięty

infobus
08.10.2025 17:01
0 Komentarzy

7 października 2025 r. Gmina Września ogłosiła wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na zakup dwóch autobusów elektrycznych klasy I kategorii MIDI wraz z budową infrastruktury ładowania.

Kontrakt zostanie podpisany z firmą Ecovia Sp. z o.o. z Redzikowa. Zakup ma dofinansowanie z unijnego konkursu prowadzonego przez CUPT ze wsparciem KPO. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Kto wygrał przetarg na elektrobusy dla Wrześni?
  2. Ile kosztują nowe autobusy i ładowarka?
  3. Kiedy pojazdy trafią do miasta?

Kategoria MIDI

Września zamówiła dwa elektrobusy o długości od 8 do 11 metrów wraz z zapleczem umożliwiającym ich codzienną obsługę. Pojazdy mają zasilić flotę komunikacji miejskiej i wpisują się w strategię gminy w zakresie zeroemisyjnego transportu. Elementem kontraktu jest też dostawa ładowarki typu plug-in – dwuzakresowej (40/80 kW), która pozwoli na szybkie ładowanie pojazdów. Przetarg objęty jest wsparciem w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności – inwestycja E1.1.2 „Zero- i niskoemisyjny transport zbiorowy”. Całość inwestycji musi zostać zrealizowana w terminie 11 miesięcy od podpisania umowy.

Do postępowania przystąpiły trzy firmy. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum EV Motors Sp. z o.o. i UAB Busnex3.874.500 PLN brutto / 3.150.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt modelu PEV8 na poziomie 1.575.000 PLN netto. Oferta Ecovia Sp. z o.o., która została ostatecznie wybrana, opiewa na 3.887.304,30 PLN brutto / 3.160.000 PLN netto, czyli 1.580.000 PLN netto za jednego Zonsona. Najdroższa propozycja należała do VBI Busimport PL Sp. z o.o.4.250.880 PLN brutto / 3.453.000 PLN netto, co oznacza 1.726.500 PLN netto za model Isuzu NovocitiVolt, który jest już w posiadaniu miasta.

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 5.904.000 PLN brutto, więc wszystkie oferty zmieściły się w budżecie gminy.

Wybór oferty

Zamawiający ocenił propozycje na podstawie trzech kryteriów:

Cena – 60%
Właściwości techniczno-eksploatacyjne – 20%
Gwarancja – 20%

Wybrana oferta Ecovii uzyskała łącznie 96,80 pkt, wyprzedzając EV Motors (95,00 pkt) oraz VBI Busimport PL (89,69 pkt). Kluczowe dla sukcesu były dobre parametry eksploatacyjne i pełna punktacja za gwarancję – 5 lat na cały pojazd i ładowarkę, 7 lat na lakier, oraz aż 13 lat na perforację spowodowaną korozją.

Z technicznego punktu widzenia zamówione autobusy mają mieć centralny silnik elektryczny napędzający tylną oś, szkielet nadwozia zabezpieczony metodą KTL, a zużycie energii elektrycznej nie może przekraczać 52,25 kWh/100 km wg normy E-SORT 2. Wnętrze pojazdu będzie dostosowane do współczesnych standardów: niskopodłogowa konstrukcja, dwa wejścia w układzie 1-2-0 lub 2-2-0, zamknięta kabina kierowcy, min. 47 miejsc (w tym 19 siedzących), diodowe tablice zewnętrzne i wewnętrzny monitor LCD min. 19 cali. System ładowania bazuje na technologii plug-in – z zewnętrzną ładowarką 40/80 kW dostarczaną w ramach kontraktu.

Pojazdy i infrastruktura muszą zostać dostarczone i uruchomione w ciągu 11 miesięcy od podpisania umowy, czyli najpóźniej do jesieni 2026 roku 👉 Szczegółowe we informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1133528.

Komentarze