Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trzy podmioty chcą dostarczyć autobusy elektryczne do Wrześni

infobus
05.08.2025 13:01
0 Komentarzy

5 sierpnia 2025 r. Gmina Września otworzyła oferty w przetargu na zakup dwóch autobusów elektrycznych oraz budowę infrastruktury towarzyszącej. Przetarg dotyczy zeroemisyjnego taboru i wsparcia operacyjnego w ramach komunikacji miejskiej.

Zamówienie zostało opublikowane 25 czerwca 2025 r. przez Gminę Września. Więcej o tym zamówieniu pisaliśmy wcześniej w InfoBusie tutaj.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie wymagania stawia Gmina Września w przetargu na autobusy elektryczne?
  2. Jakie oferty złożyły firmy w przetargu na dostawę elektrobusów do Wrześni?
  3. Jakie parametry techniczne muszą spełniać zamówione autobusy elektryczne?

Elektrobusy i ładowarka

Przypomnijmy, że 25 czerwca 2025 roku ruszyło wrzesińskie zamówienie na dostawę dwóch autobusów elektrycznych klasy MIDI wraz z budową infrastruktury ładowania. Nowe pojazdy mają być jednoczłonowe, niskowejściowe i fabrycznie nowe. Towarzysząca inwestycji infrastruktura obejmuje stacjonarną ładowarkę oraz zaplecze umożliwiające codzienną obsługę pojazdów.

Zamówienie objęte jest bezzwrotnym wsparciem w ramach dwóch projektów z Krajowego Planu Odbudowy w ramach konkursu CUPT-KPO – o numerach KPOD.09.05-IW.02-0094/24-00 oraz KPOD.09.05-IW.02-0001/25-00. Cała inwestycja ma charakter dostawczy i nie jest przyspieszona. Planowany okres realizacji wynosi 11 miesięcy od podpisania umowy.

Trzy oferty

5 sierpnia zamawiający otworzył oferty od trzech podmiotów:

  • Konsorcjum firm: EV Motors Sp. z o.o. i UAB Busnex – cena 3.874.500,00 PLN brutto/ 3.150.000,00 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu na poziomie 1.575.000,00 PLN netto,
  • Ecovia Sp. z o.o. – cena 3.887.304,30 PLN brutto/ 3.160.000,00 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu na poziomie 1.580.000,00 PLN netto,
  • VBI Busimport PL Sp. z o.o. – cena 4.250.880,00 PLN brutto/ 3.453.000,00 PLN netto, co daje jednostkowy koszt autobusu na poziomie 1.726.500,00 PLN netto.
Trzy podmioty chcą dostarczyć autobusy elektryczne do Wrześni
Trzy podmioty chcą dostarczyć autobusy elektryczne do Wrześni

Budżet zamawiającego na nowe autobusy odpowiada sumie 5.904.000,00 PLN brutto. Oznacza to, że wszystkie oferty mieszczą się w tej sumie. Na ostateczny werdykt jest za wcześnie, bowiem różnice cenowe między oferentami są nieznaczne. Zamawiający przy wyborze najkorzystniejszej oferty będzie kierował się następującymi kryteriami: cena (60%), właściwości techniczno-eksploatacyjne (20%), gwarancja (20%).

Przetarg można znaleźć na stronie: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1133528

Czego szuka Września?

Zamawiane autobusy mają mieć długość od 8 do 11 m i wysokość max. 3,5 m. Wymagana pojemność pasażerska to minimum 47 miejsc, w tym 19 miejsc siedzących. Wymiana pasażerów odbywać się będzie przez dwoje drzwi w układzie 1-2-0 lub 2-2-0 sterowane elektrycznie. Mają to być konstrukcje z niską podłogą (bez stopni poprzecznych wzdłuż ciągu komunikacyjnego wewnątrz autobusu) od przodu autobusu aż za drugie drzwi.

Jednostką napędową ma być silnik elektryczny o mocy min. 140 kW. Magazyn energii mają stanowić baterie o pojemności minimum 190 kWh, o ile pozwoli to na przejechanie bez konieczności ładowania 150 km. Baterie mają być zabudowane w sposób umożliwiający ich wymianę w warunkach warsztatowych zamawiającego. Ładowanie magazynu energii odbywać się będzie systemem plug-in, zewnętrzną dwuzakresową ładowarką stacjonarną lub mobilną o mocy 40/80 kW.

Kabina kierowcy ma być wydzielona, typu zamkniętego. W przestrzeni pasażerskiej znajdą się min. 3 podwójne gniazda USB.

System informacji pasażerskiej to elektroniczne tablice zewnętrzne diodowe. Do tego, wewnątrz dojdzie dodatkowy monitor LCD o przekątnej min. 19 cali, zamontowany pod sufitem w przedniej części autobusu.

Komentarze