Bez zaskoczenia w Ostrowie Wlkp. Solaris zwycięzcą przetargu na 4 elektrobusy dla MZK
29 października 2025 roku Miejski Zakład Komunikacji w Ostrowie Wielkopolskim ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na dostawę czterech autobusów elektrycznych oraz dedykowanego systemu ładowania.
W przetargu wpłynęła tylko jedna oferta, złożona przez Solaris Bus & Coach sp. z o.o. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.
Rozkład jazdy:
- Kto złożył jedyną ofertę w przetargu MZK Ostrów Wielkopolski?
- Ile wynosi cena jednostkowa netto jednego autobusu elektrycznego?
- Jakie były główne kryteria oceny ofert w tym postępowaniu?
Dopełnienie formalności
Zamówienie dotyczy czterech autobusów elektrycznych klasy I kategorii MAXI oraz stacji ładowania, które trafią do Ostrowa Wielkopolskiego w 2026 roku. Miasto kontynuuje w ten sposób strategę konsekwentnej elektryfikacji swojego taboru, stawiając na unifikację rozwiązań technicznych, łączności systemów i standardów eksploatacyjnych. Do postępowania przystąpił tylko jeden wykonawca – Solaris Bus & Coach, który zaproponował cenę 12.766.416 PLN brutto, co przy stawce VAT 23% daje 10.379.203 PLN netto. W przeliczeniu na jeden autobus daje to 2.594.801 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus elektryczny na poziomie 2.594.801 PLN netto.
Analizując ofertę w odniesieniu do budżetu, należy zauważyć, że z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 13.530.000 PLN brutto, a więc propozycja Solarisa mieści się w limicie, pozostawiając margines 763.584 PLN. Oferta uzyskała maksymalne 100 punktów: 60 pkt za cenę, 32 pkt za parametry techniczno-eksploatacyjne i 8 pkt za okres gwarancji.
Wszystkie czynniki oceny zamawiający określił wcześniej w SWZ i przyznał punkty zgodnie z poniższymi kryteriami:
✅ cena (60%)
✅ parametry techniczno-eksploatacyjne (32%)
✅ okres gwarancji (8%)
Zamówione pojazdy mają być autobusami elektrycznymi o długości od 11,8 do 12,15 m, z centralnym silnikiem o mocy minimum 160 kW i bateriami o pojemności co najmniej 250 kWh. Autobusy muszą mieć zamkniętą kabinę kierowcy, tablice LED w kolorze żółto-pomarańczowym i ekran TFT LCD 21″ do informacji pasażerskiej. Pojazdy zostaną przystosowane do ładowania przez złącze plug-in oraz pantograf o mocy minimum 200 kW. Dostawa przewidziana jest na przyszły rok.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6ea20a7f-8a3d-4808-9e9d-e98ade6c8a08
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok





Komentarze