Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Bez zaskoczenia w Ostrowie Wlkp. Solaris zwycięzcą przetargu na 4 elektrobusy dla MZK

infobus
17.11.2025 07:09
0 Komentarzy

29 października 2025 roku Miejski Zakład Komunikacji w Ostrowie Wielkopolskim ogłosił wybór najkorzystniejszej oferty w postępowaniu na dostawę czterech autobusów elektrycznych oraz dedykowanego systemu ładowania.

W przetargu wpłynęła tylko jedna oferta, złożona przez Solaris Bus & Coach sp. z o.o. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Kto złożył jedyną ofertę w przetargu MZK Ostrów Wielkopolski?
  2. Ile wynosi cena jednostkowa netto jednego autobusu elektrycznego?
  3. Jakie były główne kryteria oceny ofert w tym postępowaniu?
Kolejne elektryczne autobusy dla Ostrowa. Znamy wyniki przetargu // fot. MZK Ostrów Wlkp.
Kolejne elektryczne autobusy dla Ostrowa. Znamy wyniki przetargu // fot. MZK Ostrów Wlkp.

Dopełnienie formalności

Zamówienie dotyczy czterech autobusów elektrycznych klasy I kategorii MAXI oraz stacji ładowania, które trafią do Ostrowa Wielkopolskiego w 2026 roku. Miasto kontynuuje w ten sposób strategę konsekwentnej elektryfikacji swojego taboru, stawiając na unifikację rozwiązań technicznych, łączności systemów i standardów eksploatacyjnych. Do postępowania przystąpił tylko jeden wykonawca – Solaris Bus & Coach, który zaproponował cenę 12.766.416 PLN brutto, co przy stawce VAT 23% daje 10.379.203 PLN netto. W przeliczeniu na jeden autobus daje to 2.594.801 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus elektryczny na poziomie 2.594.801 PLN netto.

Analizując ofertę w odniesieniu do budżetu, należy zauważyć, że z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 13.530.000 PLN brutto, a więc propozycja Solarisa mieści się w limicie, pozostawiając margines 763.584 PLN. Oferta uzyskała maksymalne 100 punktów: 60 pkt za cenę, 32 pkt za parametry techniczno-eksploatacyjne i 8 pkt za okres gwarancji.

Wszystkie czynniki oceny zamawiający określił wcześniej w SWZ i przyznał punkty zgodnie z poniższymi kryteriami:

✅ cena (60%)
✅ parametry techniczno-eksploatacyjne (32%)
✅ okres gwarancji (8%)

Zamówione pojazdy mają być autobusami elektrycznymi o długości od 11,8 do 12,15 m, z centralnym silnikiem o mocy minimum 160 kW i bateriami o pojemności co najmniej 250 kWh. Autobusy muszą mieć zamkniętą kabinę kierowcy, tablice LED w kolorze żółto-pomarańczowym i ekran TFT LCD 21″ do informacji pasażerskiej. Pojazdy zostaną przystosowane do ładowania przez złącze plug-in oraz pantograf o mocy minimum 200 kW. Dostawa przewidziana jest na przyszły rok.

Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-6ea20a7f-8a3d-4808-9e9d-e98ade6c8a08

Kolejne elektryczne autobusy dla Ostrowa. Znamy wyniki przetargu // fot. MZK Ostrów Wlkp.
Kolejne elektryczne autobusy dla Ostrowa. Znamy wyniki przetargu // fot. MZK Ostrów Wlkp.

Komentarze