Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Zintegrowany transport publiczny w Krakowie: Przetarg na P&R Bronowice

infotrans
04.07.2025 16:01
0 Komentarzy

Zarząd Dróg Miasta Krakowa ogłosił przetarg na budowę zintegrowanego węzła przesiadkowego w rejonie Bronowic, obejmującego parking Parkuj i Jedź oraz nowy terminal autobusowy.

Inwestycja ma na celu integrację różnych środków transportu publicznego w jednym miejscu, z myślą o przesiadkach między koleją, autobusem i komunikacją rowerową. Postępowanie zostało opublikowane 2 lipca 2025 r.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie główne elementy infrastruktury mają powstać w ramach węzła przesiadkowego P&R Bronowice w Krakowie?
  2. W jakim trybie ma zostać zrealizowana inwestycja P&R Bronowice ogłoszona 2 lipca 2025 roku?
  3. Jakie dwa kryteria będą decydowały o wyborze wykonawcy w przetargu na budowę węzła przesiadkowego w rejonie Bronowic?
Przetarg na P&R Bronowice w Krakowie
Przetarg na P&R Bronowice w Krakowie

Węzeł przesiadkowy i terminal autobusowy

2 lipca 2025 r. Zarząd Dróg Miasta Krakowa ogłosił przetarg na realizację inwestycji pn. „Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz z parkingiem P&R Bronowice oraz terminalem autobusowym w Krakowie”. Inwestycja ma kluczowe znaczenie dla rozwoju miejskiego transportu publicznego, w tym obsługi linii autobusowych, również tych planowanych z użyciem elektrobusów.

Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj”, obejmujących:

  • zadaszony parking na 200 pojazdów w systemie Parkuj i Jedź,
  • terminal autobusowy z 6 peronami i 12 stanowiskami postojowymi,
  • budynek terminala z poczekalnią, toaletami i zapleczem technicznym,
  • infrastrukturę rowerową i stacje ładowania pojazdów elektrycznych,
  • system zarządzania dostępnością i informacją pasażerską zintegrowany z transportem zbiorowym.

Zamówienie obejmuje również instalację systemu dynamicznej informacji o wolnych miejscach parkingowych, automatyzację wjazdu/wyjazdu oraz integrację z miejskim systemem biletowym.

Zadanie będzie współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021–2027”, Działanie 3.1 „Transport miejski – ZIT”.

Przetarg na P&R Bronowice w Krakowie
Przetarg na P&R Bronowice w Krakowie

Przetargowe wymagania

Planowany czas realizacji wynosi 108 tygodni od podpisania umowy. Wymagany okres gwarancji to minimum 60 miesięcy, a preferowany do 96 miesięcy.

Wykonawcy muszą wykazać się doświadczeniem w budowie:

  • co najmniej dwóch budynków o kubaturze min. 40 000 m³ każdy,
  • obiektu infrastruktury transportowej o powierzchni co najmniej 3 500 m²,
  • systemu zarządzania dostępnością parkingów P&R zintegrowanego z komunikacją publiczną.

Wymagana jest także zdolność kredytowa lub środki własne w wysokości co najmniej 10 mln zł, a także pełna kadra z uprawnieniami budowlanymi w specjalnościach konstrukcyjnej, drogowej, mostowej, elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej i teletechnicznej.

Zamawiający wymaga zatrudnienia personelu wykonującego prace fizyczne oraz techniczne w oparciu o umowę o pracę.

Na oferty zamawiający czeka do 4 sierpnia 2025 r., a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
Cena brutto – 60%
Okres gwarancji – 40%

W postępowaniu zastosowano przepisy dyrektywy 2014/24/UE.👉 Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie SWZ

Przetarg na P&R Bronowice w Krakowie
Przetarg na P&R Bronowice w Krakowie

Komentarze