Zintegrowany transport publiczny w Krakowie: Przetarg na P&R Bronowice
Zarząd Dróg Miasta Krakowa ogłosił przetarg na budowę zintegrowanego węzła przesiadkowego w rejonie Bronowic, obejmującego parking Parkuj i Jedź oraz nowy terminal autobusowy.
Inwestycja ma na celu integrację różnych środków transportu publicznego w jednym miejscu, z myślą o przesiadkach między koleją, autobusem i komunikacją rowerową. Postępowanie zostało opublikowane 2 lipca 2025 r.
Rozkład jazdy:
- Jakie główne elementy infrastruktury mają powstać w ramach węzła przesiadkowego P&R Bronowice w Krakowie?
- W jakim trybie ma zostać zrealizowana inwestycja P&R Bronowice ogłoszona 2 lipca 2025 roku?
- Jakie dwa kryteria będą decydowały o wyborze wykonawcy w przetargu na budowę węzła przesiadkowego w rejonie Bronowic?
Węzeł przesiadkowy i terminal autobusowy
2 lipca 2025 r. Zarząd Dróg Miasta Krakowa ogłosił przetarg na realizację inwestycji pn. „Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego wraz z parkingiem P&R Bronowice oraz terminalem autobusowym w Krakowie”. Inwestycja ma kluczowe znaczenie dla rozwoju miejskiego transportu publicznego, w tym obsługi linii autobusowych, również tych planowanych z użyciem elektrobusów.
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych w formule „zaprojektuj i wybuduj”, obejmujących:
- zadaszony parking na 200 pojazdów w systemie Parkuj i Jedź,
- terminal autobusowy z 6 peronami i 12 stanowiskami postojowymi,
- budynek terminala z poczekalnią, toaletami i zapleczem technicznym,
- infrastrukturę rowerową i stacje ładowania pojazdów elektrycznych,
- system zarządzania dostępnością i informacją pasażerską zintegrowany z transportem zbiorowym.
Zamówienie obejmuje również instalację systemu dynamicznej informacji o wolnych miejscach parkingowych, automatyzację wjazdu/wyjazdu oraz integrację z miejskim systemem biletowym.
Zadanie będzie współfinansowane z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (EFRR) w ramach programu „Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021–2027”, Działanie 3.1 „Transport miejski – ZIT”.
Przetargowe wymagania
Planowany czas realizacji wynosi 108 tygodni od podpisania umowy. Wymagany okres gwarancji to minimum 60 miesięcy, a preferowany do 96 miesięcy.
Wykonawcy muszą wykazać się doświadczeniem w budowie:
- co najmniej dwóch budynków o kubaturze min. 40 000 m³ każdy,
- obiektu infrastruktury transportowej o powierzchni co najmniej 3 500 m²,
- systemu zarządzania dostępnością parkingów P&R zintegrowanego z komunikacją publiczną.
Wymagana jest także zdolność kredytowa lub środki własne w wysokości co najmniej 10 mln zł, a także pełna kadra z uprawnieniami budowlanymi w specjalnościach konstrukcyjnej, drogowej, mostowej, elektrycznej, wodno-kanalizacyjnej i teletechnicznej.
Zamawiający wymaga zatrudnienia personelu wykonującego prace fizyczne oraz techniczne w oparciu o umowę o pracę.
Na oferty zamawiający czeka do 4 sierpnia 2025 r., a następnie komisja przetargowa oceni złożone propozycje według kryteriów:
✅ Cena brutto – 60%
✅ Okres gwarancji – 40%
W postępowaniu zastosowano przepisy dyrektywy 2014/24/UE.👉 Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie SWZ
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze