Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Płock ma umowę na przebudowę węzła przesiadkowego. Najtańsza oferta wygrywa

infotrans
05.12.2025 12:06
0 Komentarzy

18 listopada 2025 r. Miejski Zarząd Dróg w Płocku ogłosił wyniki otwarcia ofert w przetargu na przebudowę węzła przesiadkowego komunikacji miejskiej przy Alei Jana Pawła II.

Postępowanie było prowadzone w trybie „zaprojektuj i wybuduj” i stanowi część dużego projektu modernizacji infrastruktury transportu publicznego w Płocku. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo, analizując zakres robót oraz pierwsze oferty złożone we wrześniu.

Rozkład jazdy

  1. Która firma złożyła ofertę uznaną za najkorzystniejszą?
  2. Jaka jest wartość najtańszej oferty i ile punktów zdobyła?
  3. Jakie kryteria będą decydować o ostatecznym wyborze ofert w podobnych postępowaniach?
Płock wybrał wykonawcę przebudowy węzła przesiadkowego. Najtańsza oferta wygrywa
Płock wybrał wykonawcę przebudowy węzła przesiadkowego. Najtańsza oferta wygrywa

Zakres kontraktu i znaczenie dla pasażerów

Płocki projekt dotyczy modernizacji jednego z kluczowych węzłów komunikacji miejskiej w Płocku – pętli autobusowej przy Alei Jana Pawła II, pełniącej funkcję centrum przesiadkowego dla pasażerów korzystających z miejskich autobusów. Zadanie realizowane jest w formule „zaprojektuj i wybuduj”, co oznacza, że wykonawca odpowiada zarówno za dokumentację projektową, jak i późniejsze roboty budowlane.

W ramach inwestycji przewidziano przebudowę układu drogowego, powstanie nowych stanowisk dla autobusów, uporządkowanie ruchu pieszego i rowerowego oraz wdrożenie nowoczesnych rozwiązań poprawiających bezpieczeństwo. Całość wkomponowana jest w miejski program poprawy jakości transportu publicznego, wspierany ze środków europejskich.

W postępowaniu wpłynęło siedem ofert – z bardzo dużym rozstrzałem cenowym. Ostatecznie wybrano ofertę nr 2, złożoną przez HYDROPOL Sp. z o.o., wycenioną na 7.200.000 PLN brutto. Cena netto wynosi 5.853.659 PLN, a w przeliczeniu na jednostkowy zakres inwestycji daje to „cenę jednostkową netto” na poziomie 5.853.659 PLN netto. Oferta zdobyła komplet 100 punktów, dzięki najniższej cenie oraz pełnym 40 punktom za 72-miesięczną gwarancję.

Pozostałe oferty przedstawiają się następująco:
STRABAG Sp. z o.o.9.657.697,10 PLN brutto / 7.851.789 PLN netto (84,73 pkt)
Przedsiębiorstwo Robót Drogowo-Budowlanych S.A.8.715.103,50 PLN brutto / 7.085.455 PLN netto (89,57 pkt)
PB-P TRAKT Sp.j.5.189.370 PLN brutto / 4.217.382 PLN netto, oferta nieoceniona z powodu odrzucenia
Zielony Ogród Sp. z o.o.14.514.000 PLN brutto / 11.802.439 PLN netto (69,76 pkt)
Firma Remontowo-Budowlana LIPOWSKI Sp.J.15.805.500 PLN brutto / 12.849.186 PLN netto (67,33 pkt)
Balcerzak Budownictwo Sp. z o.o. Sp.k.12.853.500 PLN brutto / 10.452.846 PLN netto (73,61 pkt)

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 18.248.280 PLN brutto / 14.833.561 PLN netto, co oznacza, że wszystkie oferty – nawet najdroższe – zmieściły się w budżecie.

Płock wybrał wykonawcę przebudowy węzła przesiadkowego. Najtańsza oferta wygrywa
Płock wybrał wykonawcę przebudowy węzła przesiadkowego. Najtańsza oferta wygrywa

Analiza ofert

Po analizie cenowej – na bazie kryteriów: cena – 60% ✅ + okres gwarancji – 40% widać wyraźnie, że propozycja HYDROPOL Sp. z o.o. była najbardziej konkurencyjna – aż o 2,5 mln PLN netto tańsza od drugiej najniższej oferty ocenionej. Różnica między najniższą a najwyższą ofertą wynosiła ponad 10.6 mln PLN brutto, co pokazuje skalę rozbieżności.

Jeśli spojrzeć na symulację punktową, wynik był jednoznaczny – oferta HYDROPOL Sp. z o.o. uzyskała 60 punktów za cenę i 40 punktów za gwarancję, jako jedyna przekraczając próg 90 punktów. Pozostali wykonawcy znacząco tracili w kategorii ceny, nawet przy identycznym okresie gwarancyjnym.

W dokumentacji technicznej zamawiający precyzował wymagania dotyczące pełnej przebudowy pętli autobusowej, dostosowania jej do obsługi autobusów standardowych i przegubowych, stworzenia przejrzystej infrastruktury przesiadkowej oraz przygotowania systemu informacji pasażerskiej. Wskazano również konieczność budowy ronda, przebudowy chodników i ciągów rowerowych oraz wykonania odwodnienia terenu.

Czas realizacji inwestycji określono na 24 miesiące od dnia podpisania umowy (28.11.2025), co oznacza zakończenie robót pod koniec 2027 roku. Szczegółowe informacje o zamówieniu na: https://platformazakupowa.pl/transakcja/1164468

Komentarze