Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

EV Motors i Busnex UAB chcą dostarczyć autobusy elektryczne dla MPK Radomsko

infobus
17.09.2025 17:07
0 Komentarzy

17 września 2025 roku odbyło się otwarcie ofert w przetargu ogłoszonym przez Miasto Radomsko na dostawę autobusów elektrycznych i mobilnych ładowarek typu plug-in.

Postępowanie realizowane jest w ramach projektu „Rozwój zeroemisyjnego transportu w Radomsku”, dofinansowanego z programu „Zielony Transport Publiczny”. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Ile autobusów elektrycznych wraz z ładowarkami chce zakupić Miasto Radomsko?
  2. Jaką ofertę cenową złożyło konsorcjum EV Motors i Busnex UAB?
  3. Jakie są podstawowe wymagania techniczne dla autobusów w tym przetargu?
Radomsko: jedna oferta w przetargu na elektryczne autobusy i ładowarki
Radomsko: jedna oferta w przetargu na elektryczne autobusy i ładowarki

Jedna oferta

Radomsko szuka dostawcy czterech fabrycznie nowych autobusów elektrycznych klasy I kategorii MAXI oraz zestawu mobilnych ładowarek plug-in, które będą mogły być zamontowane w wybranych lokalizacjach. Pojazdy mają obsługiwać miejskie linie autobusowe i wpisują się w strategię rozwoju transportu publicznego opartego na elektromobilności.
Zamawiający oczekuje autobusów o długości od 11,5 do 13,5 metra, z napędem elektrycznym (centralnym lub w piastach), pojemnością baterii min. 330 kWh oraz zasięgiem co najmniej 180 km bez doładowywania. Układ drzwi 2-2-2, przestrzeń dla min. 70 pasażerów (w tym minimum 24 siedzących) i pełna integracja z systemem informacji pasażerskiej to kolejne wymagania. Autobusy mają być ładowane wyłącznie w trybie plug-in.

W przetargu wpłynęła jedna oferta, złożona przez konsorcjum EV Motors (Lublin) i Busnex UAB (Wilno) – oficjalnego dystrybutora marki King Long . Zaoferowana cena za realizację zamówienia wynosi 12.496.800 PLN brutto / 10.159.186 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto model King Long PEV12 na poziomie 2.539.797 PLN netto (z ładowarką).

Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosi 12.500.000 PLN brutto, co oznacza, że złożona oferta nie przekracza budżetu i mieści się w limicie o niespełna 3.200 PLN. Otwiera to drogę do szybkiego zwycięstwa – po przejściu kontroli formalnej i oceny na podstawie kryteriów przetargowych:

✅ cena – 60%
✅ parametry techniczno-eksploatacyjne – 30%
✅ długość okresu gwarancji – 10%

Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie: https://ezamowienia.gov.pl/mp-client/search/list/ocds-148610-b169a23b-4cf4-4c37-bd70-b335d0e6dc5b

Radomsko: jedna oferta w przetargu na elektryczne autobusy i ładowarki
Radomsko: jedna oferta w przetargu na elektryczne autobusy i ładowarki
Radomsko: jedna oferta w przetargu na elektryczne autobusy i ładowarki

Opis techniczny zamówienia

Zgodnie z zapisami SWZ, Radomsko oczekuje autobusów klasy MAXI o długości od 11,5 do 13,5 m, wysokości do 3,45 m, z układem drzwi 2-2-2 i pojemnością pasażerską min. 70 osób. Napęd stanowić ma silnik elektryczny o mocy min. 160 kW, z odzyskiem energii podczas hamowania.

Energia ma być magazynowana w bateriach o pojemności min. 330 kWh, pozwalających na przejazd co najmniej 180 km bez doładowywania. Ładowanie pojazdów ma odbywać się wyłącznie poprzez system plug-in.

W kabinie kierowcy przewidziano zamkniętą przestrzeń, klimatyzowaną, z okienkiem do sprzedaży biletów. Wymagane są także m.in. siedzenia wandaloodporne, ładowarki USB, tablice LED (zewnętrzne) oraz dwa ekrany wewnętrzne min. 21,5 cala.
Autobusy muszą być wyposażone w system zliczania pasażerów oraz spełniać wymogi Regulaminu nr 29 EKG ONZ w zakresie ochrony kabiny kierowcy.

Radomsko: jedna oferta w przetargu na elektryczne autobusy i ładowarki
Radomsko: jedna oferta w przetargu na elektryczne autobusy i ładowarki
Radomsko: jedna oferta w przetargu na elektryczne autobusy i ładowarki

Komentarze