Nowe A330neo i więcej A350: Etihad buduje jedną z najnowocześniejszych flot na świecie
Etihad Airways ogłosiły podczas Dubai Airshow znaczące wzmocnienie swojej floty szerokokadłubowej, składając wiążące zamówienia na kolejne samoloty Airbus. Przewoźnik zostanie nowym użytkownikiem A330neo, po zamówieniu sześciu A330-900, a jednocześnie zwiększy liczbę zamówionych A350-1000 o siedem dodatkowych sztuk oraz A350F o trzy kolejne frachtowce.
Tym samym całkowite zaangażowanie Etihad w program A350F wzrosło do 10 egzemplarzy, natomiast flota przyszłych A350-1000 osiągnie poziom 27 maszyn.
Rozkład lotu:
- Ile nowych samolotów zamówiły Etihad Airways?
- Który model Airbusa Etihad wprowadzi do floty po raz pierwszy?
- Podczas jakiego wydarzenia ogłoszono podpisanie umowy?
Rozbudowa floty została uzupełniona ogłoszonym leasingiem dziewięciu A330-900 od firmy Avolon, co znacząco przyspieszy proces wdrażania nowych samolotów w siatce połączeń Etihad.
Inwestycja w rozwój średnio- i dalekodystansowy
Prezes Etihad Airways, Antonoaldo Neves, podkreślił, że zamówione samoloty idealnie wpisują się w strategię rozwoju linii. A330neo ma wspierać segment tras średniego zasięgu, zapewniając wysoką elastyczność operacyjną, natomiast A350-1000 pozostaje kluczowym elementem floty dalekodystansowej.
Znacząco zwiększone zamówienie na A350F wzmacnia dział cargo Etihad w obliczu globalnego wzrostu zapotrzebowania na transport lotniczy. Najnowszy frachtowiec Airbusa, wyposażony w największe drzwi ładunkowe w swojej klasie, spełnia wszystkie normy ICAO, które wejdą w życie w 2027 roku.
Wiceprezes Airbusa Benoît de Saint-Exupéry zaznaczył, że zwiększone zamówienia Etihad potwierdzają długoterminową współpracę obu firm i są wyrazem wspólnej wizji dotyczącej przyszłości lotnictwa w regionie.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Samoloty nowej generacji w służbie efektywności
Rodzina A350 jest obecnie najbardziej zaawansowaną konstrukcją szerokokadłubową na rynku, zdolną latać bez międzylądowania na dystansie do 18 tys. km. Dzięki lekkim materiałom, nowej aerodynamice i silnikom Rolls-Royce Trent XWB oferuje 25% niższe zużycie paliwa i emisję CO₂.
Z kolei A330neo, wyposażony w silniki Trent 7000, zapewnia podobny poziom oszczędności na trasach średniego i dalekiego zasięgu, przy jednoczesnym oferowaniu kabiny Airspace, cenionej za komfort pasażerów.
Zarówno A330neo, jak i rodzina A350 mogą operować z użyciem do 50% zrównoważonego paliwa lotniczego SAF. Airbus deklaruje pełną zgodność swoich samolotów z paliwem SAF 100% do 2030 roku.
Rekordowe zainteresowanie rodziną A350 i A330
Na koniec października 2025 r. rodzina A350 zebrała ponad 1400 zamówień od 64 klientów na świecie, a A330 przekroczył 1900 zamówień od ponad 130 operatorów. Etihad, dzięki kolejnym decyzjom zakupowym, umacnia swoją pozycję jako jedna z linii budujących jedną z najbardziej nowoczesnych i efektywnych flot szerokokadłubowych na Bliskim Wschodzie i globalnie.

Komentarze