Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szczecinek naprawia „Bayerna”. Komunikacja Miejska ogłosiła przetarg na remont statku pasażerskiego

infoship
06.11.2025 20:00
0 Komentarzy

Komunikacja Miejska Sp. z o.o. w Szczecinku ogłosiła postępowanie przetargowe na kompleksową naprawę statku pasażerskiego „Bayern”, który od lat stanowi ważny element lokalnej oferty turystyczno-rekreacyjnej.

To można powiedzieć pływająca wizytówka Szczecinka, regularnie obsługująca rejsy turystyczne po jeziorze Trzesiecko. Jego naprawa to nie tylko konserwacja floty, ale również utrzymanie atrakcyjności miasta jako lokalnego centrum rekreacji i turystyki. Inwestycja pozwoli przygotować jednostkę na sezon letni 2026 z pełnym bezpieczeństwem i sprawnością techniczną.

Rozkład rejsu:

  1. Jakie prace obejmuje remont statku pasażerskiego „Bayern” realizowany przez Komunikację Miejską w Szczecinku?.
  2. Do kiedy wykonawcy mogą składać oferty i jakie kryterium zdecyduje o wyborze wykonawcy?
  3. Dlaczego modernizacja jednostki „Bayern” ma znaczenie dla turystyki i atrakcyjności Szczecinka?

Co trzeba naprawić?

Przedmiot zamówienia obejmuje remont kadłuba, układu napędowego oraz sterowego – wszystko zgodnie z oznaczeniem postępowania ZP-2/2025. Termin składania ofert upływa 21 listopada 2025 r., a wykonanie zadania ma nastąpić najpóźniej do 25 maja 2026 r

Zgodnie z dokumentacją zamówienia, statek wymaga prac w kilku kluczowych obszarach:

  • Naprawy i uszczelnienia poszycia kadłuba w zanurzeniu, z uwzględnieniem konserwacji pasów poszyciowych i zabezpieczenia całej konstrukcji (dno, obło, burty);
  • Remontu wału napędowego – w tym łożyskowania, centrowania i uszczelnienia dławicy;
  • Remontu śruby napędowej i centrowania steru strumieniowego;
  • Sprawdzenia i uszczelnienia płetwy sterowej, w tym trzonu sterowego.

Zakres prac wymaga specjalistycznej wiedzy z zakresu konserwacji jednostek pływających, szczególnie o konstrukcji drewnianej. Kod zamówienia wg CPV to 50241100-7 – Usługi w zakresie naprawy statków.

Kto może się zgłosić?

Zamawiający nie narzucił szczególnych wymogów finansowych ani technicznych wobec oferentów, poza tym, że muszą działać zgodnie z prawem i nie mogą być objęci postępowaniem upadłościowym czy likwidacyjnym. Oferta musi zostać do godziny 12:00 w dniu 21.11.2025 r.

Wybór wykonawcy będzie oparty wyłącznie na kryterium ceny – 100% punktów. Oznacza to, że wygra oferta najtańsza spośród tych, które spełnią wszystkie formalne wymagania i nie zostaną odrzucone.

Komentarze