Prom „Wolin” sprzedany do Grecji. Unity Line stawia na ekologiczną i nowoczesną flotę
Prom „Wolin”, wierny towarzysz bałtyckich podróży, służył ponad 17 lat w barwach Unity Line. Następnie został sprzedany greckiemu armatorowi. Ta decyzja jest częścią szerszej strategii Polskiej Żeglugi Morskiej. PŻM, jako właściciel Unity Line, modernizuje flotę. Celem jest wprowadzenie nowoczesnych, ekologicznych jednostek.
Decyzja o sprzedaży „Wolina” to nie tylko symboliczne pożegnanie z epoką, ale przede wszystkim strategiczny krok w kierunku odnowienia floty Unity Line. Polska Żegluga Morska, właściciel operatora, konsekwentnie inwestuje w nowoczesne i ekologiczne jednostki, aby sprostać rosnącym wymaganiom rynku i zapewnić pasażerom oraz przewoźnikom najwyższy standard usług.
Rozkład rejsu:
- Jakie konkretnie korzyści przyniesie wprowadzenie do eksploatacji nowych promów „Jantar” i „Bursztyn” dla pasażerów oraz przewoźników korzystających z usług Unity Line?
- W jaki sposób sprzedaż starszych jednostek, takich jak „Wolin”, wpisuje się w długoterminową strategię rozwoju Polskiej Żeglugi Morskiej i jej pozycji na rynku transportu morskiego w regionie Bałtyku?
- Jakie dalsze kroki planuje podjąć Unity Line w celu minimalizacji swojego wpływu na ekosystem morski?
„Wolin” – symbol minionej epoki
Prom „Wolin”, zbudowany w 1986 roku w norweskiej stoczni Moss Verft, rozpoczął służbę w Unity Line w 2007 roku. Przez lata stał się nieodłącznym elementem krajobrazu portu w Świnoujściu, regularnie kursując do szwedzkiego Trelleborga. Jego statystyki robią wrażenie: 5235 rejsów, 627 261 przewiezionych zestawów drogowych, 78 760 samochodów osobowych, 619 473 kierowców ciężarówek i 174 888 pasażerów. Jednak upływ czasu i rosnące wymagania rynku sprawiły, że „Wolin” ustąpił miejsca nowocześniejszym jednostkom.
Ekologiczna rewolucja na Bałtyku
W miejsce „Wolina” Unity Line wprowadza do służby promy nowej generacji. "Jantar Unity” zostanie odebrany w drugiej połowie 2024 r. z Gdańskiej Stoczni Remontowa. „Bursztyn Unity” dołączy w 2026 r. Technologia hybrydowego wspomagania bateryjnego i LNG napędzi oba promy. Dzięki temu będą spełniać najnowsze i przyszłe normy środowiskowe, stając się jednymi z najbardziej ekologicznych promów na Bałtyku.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
„Jantar” i „Bursztyn” – giganty na morzu
Nowe promy imponują swoimi parametrami technicznymi. Nowe promy będą miały prawie 196 metrów długości i ponad 32 metry szerokości. Cztery kilometry linii ładunkowej umożliwią przewóz 240 ciężarówek i 400 pasażerów. Dziewięć pokładów, nowoczesne wyposażenie i komfortowe warunki podróży zwiększą atrakcyjność rejsów Unity Line.
„Wolin” w nowych barwach
Po 17 latach służby na Bałtyku „Wolin” rozpoczyna nowy rozdział w swojej historii. Sprzedany greckiemu armatorowi, będzie obsługiwał połączenia między Grecją, Włochami i Albanią. Choć szczegóły transakcji pozostają poufne, wiadomo, że nowy właściciel docenił solidność i niezawodność tej jednostki.
Unity Line – lider na Bałtyku
Sprzedaż „Wolina” i wprowadzenie nowych promów to kolejne kroki w realizacji strategii rozwoju Unity Line. Inwestując w nowoczesną, ekologiczną flotę, Polska Żegluga Morska, jako właściciel firmy, dąży do utrzymania pozycji lidera na Bałtyku.
Komentarze