Promy pasażerskie zasilane energią z nabrzeża. Zaczyna Port Świnoujście z TT-Line
W Terminalu Promowym w Świnoujściu z powodzeniem zakończono przygotowania do podłączenia promu TT-Line m/s "Peter Pan" do systemu zasilania prądem z lądu (OSP – onshore power).
To innowacyjne rozwiązanie pozwala na eliminację konieczności korzystania z silników i generatorów promowych podczas postoju w porcie, co znaczną miarą przyczynia się do redukcji emisji spalin oraz hałasu. Taki krok nie tylko ogranicza zanieczyszczenie powietrza, ale również poprawia jakość życia mieszkańców i pasażerów w uzdrowiskowym Świnoujściu.
Rozkład jazdy:
- Jakie korzyści dla środowiska i mieszkańców Świnoujścia przynosi zastosowanie systemu zasilania promów TT-Line prądem z lądu?
- W jaki sposób przeprowadzono testy systemu OSP na promie m/s „Peter Pan” i jakie były ich wyniki?
- Jakie inne działania proekologiczne wdraża TT-Line, aby minimalizować wpływ transportu promowego na środowisko?
TT-Line liderem zrównoważonego transportu promowego
Wdrożenie systemu zasilania z lądu wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju TT-Line, jednego z czołowych przewoźników promowych na południowym Bałtyku. Firma od lat podejmuje innowacyjne działania na rzecz ochrony środowiska, czego dowodem są inwestycje w nowoczesne technologie ograniczające emisję dwutlenku węgla i hałasu.
Podczas spotkania na promie 11 marca br., zastępca prezydenta Świnoujścia, Arkadiusz Mazepa, zapoznał się z proekologicznymi inicjatywami armatora. Kapitan m/s "Peter Pan" Patrycjusz Nowicki oraz II inżynier jednostki Kamil Bazan szczegółowo omówili korzyści wynikające z zastosowania systemu OSP. Uczestnicy spotkania mieli okazję na własne oczy przekonać się o efektach testów przeprowadzonych na pokładzie jednostki.
Sukces testów systemu OSP
Podczas testów przeprowadzonych na promie m/s "Peter Pan" potwierdzono jego pełną zdolność do podłączenia do zasilania elektrycznego z lądu (11 tysięcy wolt). Próby wykazały bezproblemową manualną i automatyczną synchronizację, a także skuteczne przejście z zasilania generatorem na zasilanie z lądu. Dodatkowo testy potwierdziły pełną integrację promu z systemem Terminala Promowego w Świnoujściu.
Pomyślny przebieg tych testów dowodzi, że TT-Line jest pionierem we wdrażaniu nowoczesnych, ekologicznych technologii w żegludze morskiej. Choć inwestycje w tego typu rozwiązania są kosztowne, ich długofalowe efekty są nieocenione – ograniczenie emisji CO2 i redukcja hałasu przyczyniają się do poprawy jakości powietrza i komfortu życia mieszkańców.
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
M/s "Peter Pan" – ekologiczny prom przyszłości
Prom m/s "Peter Pan", o imponującej długości 229 metrów i szerokości 31 metrów, jest jednym z najnowocześniejszych statków obsługujących południowy Bałtyk. Został on zbudowany zgodnie z projektem GREEN SHIPS, który zakłada stosowanie energooszczędnych i ekologicznych technologii.
Obecnie jest to jeden z czterech promów we flocie TT-Line, które posiadają przyłącze energetyczne kompatybilne z Terminalem Promowym w Świnoujściu. Inwestycja ta wpisuje się w szeroko zakrojone działania armatora na rzecz ochrony środowiska, obejmujące m.in. wdrażanie systemów oszczędzania paliwa oraz zastosowanie napędu na paliwo LNG.
TT-Line inwestuje w przyszłość środowiska
Działania TT-Line stanowią wyraźny sygnał, że branża transportu morskiego może aktywnie uczestniczyć w redukcji emisji zanieczyszczeń. Modernizacja floty i wdrażanie nowoczesnych technologii to odpowiedź na globalne wyzwania ekologiczne i zwiększoną świadomość społeczną dotyczącą zmian klimatycznych.
Wprowadzenie zasilania z lądu w Terminalu Promowym w Świnoujściu jest kolejnym krokiem na drodze do zredukowania śladów środowiskowych żeglugi promowej. Inwestycje te, choć wymagają znacznych nakładów finansowych, przynoszą wymierne korzyści – poprawiają jakość powietrza, zmniejszają hałas i stanowią istotny element strategii zrównoważonego rozwoju.
Dzięki takim inicjatywom TT-Line potwierdza swoją pozycję lidera w zakresie ekologicznych innowacji w transporcie promowym. Nowoczesne technologie, jak zasilanie z lądu i napęd LNG, stają się standardem, a nie luksusem. To dowód, że transport morski może być bardziej przyjazny dla środowiska, a przyszłość żeglugi może być zgodna z zasadami ekologii i zrównoważonego rozwoju.
Komentarze