Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Promy pasażerskie zasilane energią z nabrzeża. Zaczyna Port Świnoujście z TT-Line

infoship
12.03.2025 20:00
0 Komentarzy

W Terminalu Promowym w Świnoujściu z powodzeniem zakończono przygotowania do podłączenia promu TT-Line m/s "Peter Pan" do systemu zasilania prądem z lądu (OSP – onshore power).

To innowacyjne rozwiązanie pozwala na eliminację konieczności korzystania z silników i generatorów promowych podczas postoju w porcie, co znaczną miarą przyczynia się do redukcji emisji spalin oraz hałasu. Taki krok nie tylko ogranicza zanieczyszczenie powietrza, ale również poprawia jakość życia mieszkańców i pasażerów w uzdrowiskowym Świnoujściu.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie korzyści dla środowiska i mieszkańców Świnoujścia przynosi zastosowanie systemu zasilania promów TT-Line prądem z lądu?
  2. W jaki sposób przeprowadzono testy systemu OSP na promie m/s „Peter Pan” i jakie były ich wyniki?
  3. Jakie inne działania proekologiczne wdraża TT-Line, aby minimalizować wpływ transportu promowego na środowisko?
TTLine w Świnoujściu
TTLine w Świnoujściu/foto: UM Świnoujście

TT-Line liderem zrównoważonego transportu promowego

Wdrożenie systemu zasilania z lądu wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju TT-Line, jednego z czołowych przewoźników promowych na południowym Bałtyku. Firma od lat podejmuje innowacyjne działania na rzecz ochrony środowiska, czego dowodem są inwestycje w nowoczesne technologie ograniczające emisję dwutlenku węgla i hałasu.

Podczas spotkania na promie 11 marca br., zastępca prezydenta Świnoujścia, Arkadiusz Mazepa, zapoznał się z proekologicznymi inicjatywami armatora. Kapitan m/s "Peter Pan" Patrycjusz Nowicki oraz II inżynier jednostki Kamil Bazan szczegółowo omówili korzyści wynikające z zastosowania systemu OSP. Uczestnicy spotkania mieli okazję na własne oczy przekonać się o efektach testów przeprowadzonych na pokładzie jednostki.

Sukces testów systemu OSP

Podczas testów przeprowadzonych na promie m/s "Peter Pan" potwierdzono jego pełną zdolność do podłączenia do zasilania elektrycznego z lądu (11 tysięcy wolt). Próby wykazały bezproblemową manualną i automatyczną synchronizację, a także skuteczne przejście z zasilania generatorem na zasilanie z lądu. Dodatkowo testy potwierdziły pełną integrację promu z systemem Terminala Promowego w Świnoujściu.

Pomyślny przebieg tych testów dowodzi, że TT-Line jest pionierem we wdrażaniu nowoczesnych, ekologicznych technologii w żegludze morskiej. Choć inwestycje w tego typu rozwiązania są kosztowne, ich długofalowe efekty są nieocenione – ograniczenie emisji CO2 i redukcja hałasu przyczyniają się do poprawy jakości powietrza i komfortu życia mieszkańców.

M/s "Peter Pan" – ekologiczny prom przyszłości

Prom m/s "Peter Pan", o imponującej długości 229 metrów i szerokości 31 metrów, jest jednym z najnowocześniejszych statków obsługujących południowy Bałtyk. Został on zbudowany zgodnie z projektem GREEN SHIPS, który zakłada stosowanie energooszczędnych i ekologicznych technologii.

Obecnie jest to jeden z czterech promów we flocie TT-Line, które posiadają przyłącze energetyczne kompatybilne z Terminalem Promowym w Świnoujściu. Inwestycja ta wpisuje się w szeroko zakrojone działania armatora na rzecz ochrony środowiska, obejmujące m.in. wdrażanie systemów oszczędzania paliwa oraz zastosowanie napędu na paliwo LNG.

TTLine w Świnoujściu
TTLine w Świnoujściu

TT-Line inwestuje w przyszłość środowiska

Działania TT-Line stanowią wyraźny sygnał, że branża transportu morskiego może aktywnie uczestniczyć w redukcji emisji zanieczyszczeń. Modernizacja floty i wdrażanie nowoczesnych technologii to odpowiedź na globalne wyzwania ekologiczne i zwiększoną świadomość społeczną dotyczącą zmian klimatycznych.

Wprowadzenie zasilania z lądu w Terminalu Promowym w Świnoujściu jest kolejnym krokiem na drodze do zredukowania śladów środowiskowych żeglugi promowej. Inwestycje te, choć wymagają znacznych nakładów finansowych, przynoszą wymierne korzyści – poprawiają jakość powietrza, zmniejszają hałas i stanowią istotny element strategii zrównoważonego rozwoju.

Dzięki takim inicjatywom TT-Line potwierdza swoją pozycję lidera w zakresie ekologicznych innowacji w transporcie promowym. Nowoczesne technologie, jak zasilanie z lądu i napęd LNG, stają się standardem, a nie luksusem. To dowód, że transport morski może być bardziej przyjazny dla środowiska, a przyszłość żeglugi może być zgodna z zasadami ekologii i zrównoważonego rozwoju.

Komentarze