Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Koleje Dolnośląskie zlecają naprawę 31WE i 36WEa. Kontrakt wart ponad 61 mln zł podpisany

inforail
04.07.2025 09:30
0 Komentarzy

Koleje Dolnośląskie S.A. rozstrzygnęły postępowanie dotyczące kompleksowej obsługi technicznej pojazdów typu 31WE i 36WEa. W wyniku przetargu podpisano umowę z firmą Public Transport Service sp. z o.o. o wartości ponad 61 mln zł brutto.

Kontrakt obejmuje realizację przeglądów P4 oraz dodatkowych prac utrzymaniowych dla łącznie jedenastu elektrycznych zespołów trakcyjnych.

Rozkład jazdy:

  1. Jakie konkretne podzespoły pojazdów 31WE i 36WEa zostaną objęte naprawami dodatkowymi w ramach umowy?
  2. Czy przewidziane są kolejne przetargi na obsługę techniczną pojazdów Kolei Dolnośląskich w najbliższych latach?
  3. W jaki sposób Koleje Dolnośląskie monitorują jakość realizacji usług przez Public Transport Service?
Koleje Dolnośląskie ogłosiły kolejny przetarg na naprawy okresowe Impulsów.
Impuls Kolei Dolnośląskich

Szczegóły zamówienia

Zamówienie obejmuje wykonanie przeglądów technicznych poziomu P4 wraz z dodatkowymi pracami dla pięciu pojazdów typu 31WE oraz sześciu pojazdów typu 36WEa. Prace muszą być realizowane zgodnie z Dokumentacją Systemu Utrzymania, dokumentacją techniczno-ruchową, Polskimi Normami, Normami Branżowymi oraz obowiązującymi przepisami prawa krajowego i unijnego.

Umowa przewiduje:

  • czas realizacji przeglądów P4 dla pojazdu 31WE: do 70 dni roboczych od przekazania pojazdu wykonawcy,
  • czas realizacji przeglądów P4 dla pojazdu 36WEa: do 80 dni roboczych od przekazania pojazdu wykonawcy,
  • łączny czas obowiązywania umowy: do 36 miesięcy od daty jej podpisania.

Dodatkowo zamówienie obejmuje naprawy rewizyjne niektórych podzespołów, co zostało wyszczególnione w dokumentacji pojazdów i Specyfikacji Warunków Zamówienia (SWZ).

Przebieg przetargu

Postępowanie prowadzone było w trybie przetargu nieograniczonego, zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych i dyrektywą 2014/25/UE. Koleje Dolnośląskie zastosowały tzw. „procedurę odwróconą” – najpierw oceniano oferty, a dopiero po wyłonieniu najkorzystniejszej sprawdzano dokumenty dotyczące braku podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu.

W postępowaniu wpłynęły dwie oferty od średnich przedsiębiorstw, jednak najkorzystniejszą ofertę złożyła warszawska spółka Public Transport Service sp. z o.o. Wartość oferty wyniosła dokładnie 61 166 600 zł brutto. Kryterium wyboru była w 100% cena.

Public Transport Service zwycięzcą przetargu

Public Transport Service sp. z o.o. to średniej wielkości przedsiębiorstwo z siedzibą w Warszawie, specjalizujące się w obsłudze technicznej i utrzymaniu taboru kolejowego. Umowę z Kolejami Dolnośląskimi podpisano 5 czerwca 2025 roku.

Firma zrealizuje prace również z udziałem podwykonawców, co przewidziano w dokumentacji przetargowej, jednak szczegóły dotyczące wartości prac podwykonawczych nie zostały ujawnione.

Wymogi formalne i aspekty prawne

Wykonawcy ubiegający się o zamówienie musieli spełniać szereg warunków, w tym:

  • brak powiązań z podmiotami objętymi sankcjami związanymi z agresją Rosji na Ukrainę,
  • doświadczenie w realizacji przeglądów technicznych P3, P4 lub P5 co najmniej sześciu pasażerskich pojazdów kolejowych z napędem własnym w ciągu ostatnich trzech lat,
  • złożenie oświadczeń i dokumentów zgodnych z unijnym formularzem JEDZ.

Przetarg był objęty Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA), a całość dokumentacji i korespondencji prowadzono w języku polskim za pośrednictwem platformy zakupowej Kolei Dolnośląskich.

Znaczenie zamówienia dla Kolei Dolnośląskich

Realizacja przeglądów P4 i napraw rewizyjnych to kluczowy element zapewnienia sprawności i bezpieczeństwa pojazdów w ruchu pasażerskim. Tabor objęty zamówieniem to nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne, które obsługują trasy w regionie Dolnego Śląska, w tym połączenia aglomeracyjne i regionalne.

Koleje Dolnośląskie, jako dynamicznie rozwijający się przewoźnik samorządowy, konsekwentnie inwestują w utrzymanie i modernizację taboru, co przekłada się na poprawę komfortu i jakości usług dla pasażerów.

Komentarze