Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

SM4220 – zmodernizowana w FPS manewrówka

inforail
23.09.2021 13:45
0 Komentarzy
Na targach w Gdańsku Fabryka Pojazdów Szynowych pokazała zmodernizowaną lokomotywę manewrową SM42 PKP Intercity.

W Poznaniu wykonana została naprawa okresowa na piątym poziomie utrzymania (P5) wraz z modernizacją lokomotyw. Całkowita wartość kontraktu wynosi 90,3 mln zł brutto, koszt naprawy i modernizacji jednego pojazdu to niemal 7 mln zł brutto. Modernizacja jest współfinasowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014– 2020, projekty “Kolej na dobre połączenia – unowocześnienie wagonów i lokomotyw dla PKP Intercity S.A.” oraz “Przyspieszamy komfortowo –unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity S.A.”. PKP Intercity podpisało umowę na realizację tego projektu z Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) wiosną 2018 roku. Przewoźnik uzyskał dofinasowanie łącznie w kwocie 653,8 mln zł. Poznańska firma ma 24 miesiące od zawarcia umowy na realizację całego zamówienia.

O lokomotywach

Lokomotywa manewrowa serii SM42 została zmodernizowana na dwuagregatową z funkcją zasilania wagonów w energię elektryczną. Pojazd zyskał nowoczesny silnik spalinowy, spełniający najnowszą normę emisji spalin. Rozwiązania, takie jak  m.in. mikroprocesorowe sterowanie, poprawia właściwości trakcyjne pojazdu, a także pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa. Po modernizacji poprawi się bezpieczeństwo pracy lokomotyw, a także ich niezawodność. Niższe będą także koszty eksploatacji unowocześnionych pojazdów serii SM42.Zaplanowane prace przyczynią się do zwiększenia komfortu pracy maszynistów. Zastosowane rozwiązania wpłyną na obniżenie hałasu i drgań zarówno tych emitowanych do otoczenia, jak i tych, które mają wpływ na personel obsługujący lokomotywę oraz opcjonalnie na pasażerów.

Zmodernizowane lokomotywy będą wykorzystywane przede wszystkim do pracy manewrowej. Ponadto będą mogły być wykorzystywane do obsługi czasowo zamykanych części szlaków z uwagi na modernizacje linii kolejowych, obsługi pociągów w awaryjnych sytuacjach związanych z uszkodzeniami trakcji oraz sezonowo uruchamianych składów, prowadzonych po niezelektryfikowanych szlakach.

Po modernizacji lokomotywy manewrowe zmodernizowane dla PKP Intercity przez poznańską FPS dostają oznaczenie SU4220. Docelowo będzie ich 13.

Komentarze