Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe połączenia kolejowe z Monachium do Mediolanu i Rzymu. Włoska Frecciarossa na niemieckich torach

inforail
23.05.2025 11:30
0 Komentarzy

Włoska la dolce vita zyska nowy wymiar – szybki, wygodny i przyjazny dla klimatu. Trenitalia, Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) i Deutsche Bahn ogłosiły wspólną inicjatywę, która zmieni podróżowanie między Niemcami, Austrią a Włochami.

Nowe, bezpośrednie połączenia kolejowe z Monachium do Mediolanu i Rzymu mają ruszyć pod koniec 2026 roku.

Rozkład jazdy:

  1. Kiedy dokładnie planowane jest uruchomienie bezpośrednich połączeń kolejowych z Monachium do Rzymu i Mediolanu?
  2. Jakie udogodnienia i standardy oferują pociągi Frecciarossa na trasach międzynarodowych?
  3. W jaki sposób otwarcie tunelu bazowego pod przełęczą Brenner wpłynie na czas podróży między Niemcami a Włochami?
Nowe połączenie z Niemiec do Włoch
Nowe połączenie z Niemiec do Włoch

Frecciarossa – symbol prędkości i komfortu

Połączenia obsługiwane będą przez włoskie pociągi Frecciarossa – jedne z najnowocześniejszych składów dużych prędkości w Europie. Włoskie „czerwone strzały” zapewnią wysoki komfort podróży bez konieczności przesiadek.

  • Trasa Monachium – Mediolan: ok. 6,5 godziny,
  • Trasa Monachium – Rzym: ok. 8,5 godziny.

Podróżni przejadą przez malownicze Alpy i zatrzymają się m.in. w Innsbrucku, stolicy Tyrolu, zyskując możliwość komfortowego przemieszczania się na długim dystansie bez uciążliwych przesiadek i w duchu zrównoważonego transportu.

Dalsze plany: Berlin i Neapol w zasięgu pociągu

Rozwój współpracy nie zakończy się na połączeniach z Monachium. Od grudnia 2028 roku planowane jest uruchomienie nowych tras:

  • Mediolan – Berlin,
  • Neapol – Berlin.

Nowe połączenia umożliwią mieszkańcom północnych Niemiec łatwy dostęp do włoskich metropolii bez konieczności lotów czy przesiadek.

Jeszcze szybciej po otwarciu Brenner-Basistunnel

Prawdziwym przełomem dla połączeń między Niemcami a Włochami będzie jednak otwarcie tunelu bazowego pod przełęczą Brenner, które planowane jest na koniec 2032 roku. Dzięki tej inwestycji czasy przejazdu na trasach południowych mają się skrócić o około godzinę.

To ambitny krok ku zrównoważonej mobilności w Europie – z korzyścią zarówno dla środowiska, jak i komfortu pasażerów. Wspólna inicjatywa trzech europejskich przewoźników może stać się symbolem nowej jakości podróży między krajami UE.

Komentarze