Nowe połączenia kolejowe z Monachium do Mediolanu i Rzymu. Włoska Frecciarossa na niemieckich torach
Włoska la dolce vita zyska nowy wymiar – szybki, wygodny i przyjazny dla klimatu. Trenitalia, Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) i Deutsche Bahn ogłosiły wspólną inicjatywę, która zmieni podróżowanie między Niemcami, Austrią a Włochami.
Nowe, bezpośrednie połączenia kolejowe z Monachium do Mediolanu i Rzymu mają ruszyć pod koniec 2026 roku.
Rozkład jazdy:
- Kiedy dokładnie planowane jest uruchomienie bezpośrednich połączeń kolejowych z Monachium do Rzymu i Mediolanu?
- Jakie udogodnienia i standardy oferują pociągi Frecciarossa na trasach międzynarodowych?
- W jaki sposób otwarcie tunelu bazowego pod przełęczą Brenner wpłynie na czas podróży między Niemcami a Włochami?
Frecciarossa – symbol prędkości i komfortu
Połączenia obsługiwane będą przez włoskie pociągi Frecciarossa – jedne z najnowocześniejszych składów dużych prędkości w Europie. Włoskie „czerwone strzały” zapewnią wysoki komfort podróży bez konieczności przesiadek.
- Trasa Monachium – Mediolan: ok. 6,5 godziny,
- Trasa Monachium – Rzym: ok. 8,5 godziny.
Podróżni przejadą przez malownicze Alpy i zatrzymają się m.in. w Innsbrucku, stolicy Tyrolu, zyskując możliwość komfortowego przemieszczania się na długim dystansie bez uciążliwych przesiadek i w duchu zrównoważonego transportu.
Dalsze plany: Berlin i Neapol w zasięgu pociągu
Rozwój współpracy nie zakończy się na połączeniach z Monachium. Od grudnia 2028 roku planowane jest uruchomienie nowych tras:
- Mediolan – Berlin,
- Neapol – Berlin.
Nowe połączenia umożliwią mieszkańcom północnych Niemiec łatwy dostęp do włoskich metropolii bez konieczności lotów czy przesiadek.
Jeszcze szybciej po otwarciu Brenner-Basistunnel
Prawdziwym przełomem dla połączeń między Niemcami a Włochami będzie jednak otwarcie tunelu bazowego pod przełęczą Brenner, które planowane jest na koniec 2032 roku. Dzięki tej inwestycji czasy przejazdu na trasach południowych mają się skrócić o około godzinę.
To ambitny krok ku zrównoważonej mobilności w Europie – z korzyścią zarówno dla środowiska, jak i komfortu pasażerów. Wspólna inicjatywa trzech europejskich przewoźników może stać się symbolem nowej jakości podróży między krajami UE.
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze