Komunikacja Beskidzka szuka Diesli z dużymi silnikami. Analiza SWZ
Trwa postępowanie przetargowe, w którym Komunikacja Beskidzka poszukuje dostawcy sześciu sztuk fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów miejskich zasilanych silnikiem Diesla.
Będą to cztery pojazdy klasy I kategorii MIDI (część 1 przetargu) i dwa pojazdy klasy I kategorii MEGA (część 2 przetargu). Zamówienie jest realizowane w ramach konkursu CUPT-KPO ze wsparciem Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO). O warunkach formalnych tego zamówienia pisaliśmy już wcześniej w InfoBusie. Pora na szczegółową analizę SWZ.
Rozkład jazdy:
- Jakie kryteria będą decydować o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu Komunikacji Beskidzkiej?
- Jakie wymagania techniczne muszą spełniać autobusy MIDI i MEGA oferowane w tym zamówieniu?
- Którzy producenci mają największe szanse na wygraną w przetargu i dlaczego?
Kryteria oceny ofert
W obu częściach przetargu zamawiający wybierze najkorzystniejszą ofertę na podstawie oceny następujących kryteriów: ceny (60%), rozwiązań technicznych (20%), warunków gwarancji (20%). Przechodzimy do rozwiązań technicznych, w których najwięcej punktów można zdobyć za:
- moc silnika 220 kW i więcej (MIDI) i 250 kW i więcej (MEGA) – 10 pkt,
- pojemność silnika – powyżej 9.000 cm3 (MIDI) i powyżej 10.000 cm3 (MEGA) – 10 pkt.
Specyfikacja techniczna
Autobusy dla Komunikacji Beskidzkiej mają mieć długość od 10,1 m do 10,95 m (MIDI) oraz od 17,50 do 18,75 m (MEGA). Ich maksymalna wysokość ma wynosić 3,30 m. Oferowane konstrukcje powinny być pojazdami niskopodłogowymi bez stopni poprzecznych wzdłuż całego ciągu komunikacyjnego. Przepływ pasażerów ma odbywać się przez dwoje dwuskrzydłowych drzwi w układzie 2-2-0 (MIDI) oraz czworo drzwi dwuskrzydłowych w układzie 2-2-2-2 (MEGA).
Autobusy będą napędzane olejem napędowym z silnikiem rzędowym spełniającym normę czystości spalin Euro 6, o mocy minimum 210 kW (MIDI) i 230 kW (MEGA). Pojazdy mają być klimatyzowane, z podziałem na przestrzeń pasażerską i kabinę kierowcy.
Dla pasażerów przewidziano siedzenia typowe dla komunikacji miejskiej, tapicerowane, pokryte wykładziną wandaloodporną z możliwością łatwego zmywania, demontażu i montażu o ergonomicznym kształcie. Wkładki tapicerskie siedziska oraz oparcia mają być wyposażone w gąbkę zmiękczającą pod tapicerką. Ponadto, pasażerowie będą mieli do dyspozycji 3 podwójne gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych.
Miejsce pracy kierowcy to kabina typu półzamkniętego wyposażona m.in. w: fotel pneumatyczny z regulacją i zagłówkiem, z pasem bezpieczeństwa, a ponadto, w wieszak lub hak na ubranie, uchwyt na telefon typu smartfon, podstawkę pod rozkład jazdy z oświetleniem punktowym LED.
System informacji pasażerskiej stanowić mają elektroniczne zewnętrzne tablice diodowe (z możliwością stosowania piktogramów) w kolorze białym oraz dwie wewnętrzne tablice LCD w autobusach MIDI i trzy – w autobusach MEGA.
Kluczowy silnik
Komunikacja Beskidzka jest zainteresowana silnikami o dużej pojemności i o dużej mocy. W tej sytuacji stawiamy na pojedynek dwóch producentów: Solarisa i Mercedesa. Ostatni przetarg na autobusy MIDI wygrał Mercedes. Teraz do tego dochodzą jeszcze autobusy MEGA. Zapowiada się więc ciekawie, a otwarcie ofert odbędzie się 23 kwietnia.
Na koniec podajemy link do przetargu: https://pks-bielsko.logintrade.net/zapytania_email,193166,7ba9b853d5be6c05147c262580d1eabe.html
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze