Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Wiemy, kto dostarczy ładowarki do pierwszych autobusów elektrycznych PKS Nova

infobus
25.07.2025 15:06
0 Komentarzy

5 czerwca 2025 roku Podlaska Komunikacja Samochodowa Nova SA ogłosiła wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę, montaż i uruchomienie czterech mobilnych stacji ładowania autobusów elektrycznych.

Wybrana została propozycja firmy AREX z Gdyni. O tym zamówieniu pisaliśmy już wcześniej w TransInfo.

Rozkład jazdy:

  1. Kto wygrał przetarg na dostawę mobilnych stacji ładowania dla PKS Nova i jaka była łączna wartość oferty?
  2. Jakie lokalizacje w województwie podlaskim mają zostać wyposażone w nowe ładowarki?
  3. Jakie były główne kryteria oceny ofert i co przesądziło o zwycięstwie firmy AREX?
Autobusy PKS Nova

Cztery oferty

Przedmiotem zamówienia była kompleksowa dostawa czterech fabrycznie nowych, dwustanowiskowych mobilnych stacji ładowania typu plug-in o mocy 120 kW, przeznaczonych do obsługi taboru elektrycznego PKS Nova. Stacje mają umożliwiać jednoczesne ładowanie dwóch autobusów z mocą 2×60 kW lub jednego pojazdu z pełną mocą 120 kW. Inwestycja obejmuje też montaż, uruchomienie, szkolenie obsługi i 10-letni dostęp do systemu telemetrycznego.

Mobilne ładowarki mają trafić do czterech lokalizacji w województwie podlaskim: Białegostoku, Suwałk, Łomży i Zambrowa.

Do przetargu stanęły cztery firmy:

  • AREX Sp. z o.o. (Gdynia)585.480 PLN brutto / 476.000 PLN netto119.000 PLN netto za sztukę
  • ENIKA Sp. z o.o. (Łódź)658.081 PLN brutto / 535.050 PLN netto133.763 PLN netto za sztukę
  • Elektrometal SA (Cieszyn)673.548 PLN brutto / 547.603 PLN netto136.901 PLN netto za sztukę
  • ARINEA Sp. z o.o. (Borek)700.059,42 PLN brutto / 569.969 PLN netto142.492 PLN netto za sztukę

Budżet zamawiającego wynosił 664.200 PLN brutto, więc tylko jedna oferta przekroczyła tę kwotę – propozycja ARINEI. Pozostałe mieściły się w limicie i podlegały ocenie punktowej.

Cztery oferty

Oferta AREX uzyskała 100 punktów, pokonując konkurencję nie tylko ceną, ale również czasem realizacji i gwarancją. Elektrometal zdobył 92,15 pkt, ARINEA – 90,17 pkt, a ENIKA zaledwie 73,38 pkt.

Oferta zwycięska miała bardzo mocny punkt – najniższą cenę jednostkową, wyraźnie niższą od kolejnej o ponad 14.000 PLN netto na sztuce. To dało jej pełne 60 pkt w kryterium cenowym. W zakresie gwarancji i terminu wykonania oferta również uzyskała maksymalne noty, co przesądziło o wyniku.

Na minus? Brak danych o ewentualnych innowacjach technicznych czy ponadstandardowych funkcjach – AREX postawił na solidną i przewidywalną propozycję, bez eksperymentów. Pozostali oferenci mogli mieć nieco lepiej doposażone urządzenia, ale zabrakło im konkurencyjności finansowej.

Decyzja została podjęta na podstawie następujących kryteriów:

Cena brutto – 60%
Okres gwarancji – 20%
Termin wykonania – 20%

W zakresie technicznym punkty przyznawano za długość gwarancji powyżej wymaganych 36 miesięcy oraz za zadeklarowaną realizację w maksymalnie 8 miesięcy od podpisania umowy.

Zamówione stacje ładowania muszą spełniać rygorystyczne wymogi techniczne. Każde urządzenie ma być mobilne, zabezpieczone fizycznie (blokady, zabezpieczenia przewodów), wyposażone w system telemetryczny umożliwiający zdalny nadzór, a także objęte maksymalnie 2-dniowym czasem serwisu. Ładowarki muszą być zgodne z zasadą DNSH (do no significant harm) oraz przystosowane do eksploatacji w różnych warunkach terenowych i pogodowych.

Choć konkretna data dostawy nie została wskazana, założono, że realizacja zamówienia nastąpi w ciągu maksymalnie 8 miesięcy, a pełne uruchomienie wszystkich czterech stacji planowane jest w pierwszym kwartale 2026 roku. Link do przetargu – postępowanie PKS NOVA – PT/4/2025/2

Komentarze