Łódzkie kupi co najmniej 12 autobusów MINI dla ŁKA. Od Creobus
27 września Województwo Łódzkie dokonało wyboru najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę 12 autobusów klasy MINI.
Mają one wykonywać pasażerskie przewozów na liniach regionalnych. Przypomnijmy, że pierwsze postępowanie (tylko z ofertą Mercusa) zostało unieważnione. W drugim podejściu samorząd otrzymał dwie propozycje – od Mercusa i Creobus, które były bardzo podobne cenowo. Ostatecznie wygrała firma z Redzikowa (ex MMI).
Za pierwszym razem
Pierwsze otwarcie oferty na łódzkie minibusy ,miało miejsce 7 czerwca, kiedy swoją ofertę położyła tylko jedna firma. Mercus PSQ zaproponował wówczas ŁKA minibusy o wartości 7.955.640,00 PLN brutto / 6.468.000 PLN netto, co daje jednostkowy koszt kolejowego pojazdu na poziomie 539.000 PLN netto.
Z kolei opcja na 10 sztuk to 6.929. 700,00 PLN brutto. Łącznie wartość całego kontraktu to 14.585.340,00 PLN brutto / 11.858.000 PLN netto, co daje ostateczny jednostkowy koszt kolejowego pojazdu na poziomie 539.000 PLN netto. Z kolei kwota przeznaczona na sfinansowanie zamówienia to 10.000.000 PLN brutto. Zamawiający nie sprecyzował jednak, czy chodzi o cały kontrakt, czy tylko część podstawową. Ocena złożonej oferty trwała dwa tygodnie. W jej wyniku oferta Mercus została odrzucona, zaś przetarg unieważniono. Jako przyczynę odrzucenia oferty Mercusa wskazano niezgodności jej treści z warunkami zamówienia. W uzasadnieniu tej decyzji zamawiający podkreślił, że wysokość zaoferowanego przez Mercus pojazdu mierzona w przejściu wynosiła 1800 mm, zaś zamawiający wymagał wysokości wnętrza pojazdu w przejściu minimum 1900 mm.
za drugim razem
28 czerwca, a więc tydzień po unieważnieniu przetargu nr 1, ogłoszono „dwójkę. Przedmiotem powtórzonego zamówienia było niezmiennie 12 autobusów klasy MINI z opcją.
Poszukiwane parametry techniczne pojazdów M3 klasy III były następujące:
- długość pojazdu – od 7,5 do 8,0 m; liczba osi – dwie, w tym oś tylna wyposażona w koła bliźniacze;
- wysokość wnętrza pojazdu w przejściu – minimum 1900 mm (mierzona w przejściu na środku pojazdu);
- całkowita liczba miejsc siedzących 22+1 (22 dla pasażerów plus kierowca); przestrzeń po demontażu 5 siedzeń umożliwiająca przewóz jednej osoby na wózku inwalidzkim przodem lub tyłem do kierunku jazdy. Wówczas liczba miejsc siedzących w układzie z jedną osobą na wózku inwalidzkim – 17+1;
- jedne drzwi po prawej stronie (szerokość zgodna z normą z zamontowanymi uchwytami pomocniczymi ułatwiającymi wsiadanie;
- silnik Diesla fabrycznie nowy, wyprodukowany nie wcześniej niż w 2022 r., przystosowany do zasilania olejem napędowym z emisją EURO 6 E o mocy minimum 125 kW i pojemności nie mniej niż 1950 cm; przekładnia automatyczna z automatycznym doborem programu zmiany biegów.
Pojazdy te mają docelowo wykonywać pasażerskie przewozy na terenie województwa w ramach siatki Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Nazwa całego projektu to „Likwidacja wykluczenia komunikacyjnego w Łódzkiem – spójny i zrównoważony system transportowy woj. łódzkiego: zakup taboru do realizacji połączeń regionalnych i promujących zrównoważony transport”.
Zamówienie realizowane będzie najpóźniej do dnia 30.11.2024 r., przy czym:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- dostawa pierwszych 6 szt. pojazdów ma nastąpić w terminie do 8 miesięcy od dnia zawarcia umowy,
- dostawa dalszych 3 sztuk pojazdów – w terminie 3 miesięcy od daty pierwszej dostawy,
- dostawa kolejnych 3 sztuk – w terminie 3 miesięcy od daty poprzedniej dostawy.
dwie oferty
Przy takich wymaganiach, 28 lipca samorząd otrzymał dwie oferty:
- Creobus z Redzikowa z cenami: zamówienie podstawowe: 8.520.770,88 PLN brutto / 6.927.455 PLN netto, co daje jednostkowy koszt minibusa na poziomie 577,287, 84 PLN netto. Plus opcja za 14.201.284,80 PLN brutto. Łącznie: 22.722.055,68 PLN brutto / 18.473.215 PLN netto.
- MERCUS PSQ z Warszawy z cenami: zamówienie podstawowe: 8.693.640,00 PLN brutto / 7.068.000,00 PLN netto, co daje jednostkowy koszt minibusa na poziomie 589.000 PLN netto. Plus opcja za 14.489.400,00 PLN brutto. Łącznie: 23.183.040,00 PLN brutto.
Z kolei kwota na sfinansowanie zamówienie ŁKA przeznaczyło 10.000.000 PLN brutto. Domyślamy się, że chodzi tutaj o zamówienie podstawowe.
W efekcie, 27 września Województwo Łódzkie dokonało wyboru najkorzystniejszej oferty, opierając się na dwóch kryteriach:
- cena (60%),
- termin dostawy pojazdów (40%).