MZA Warszawa akceptuje ofertę Solarisa na 50 MEGA elektrobusów
22 lipca br. Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie poinformowały o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na dostawę 50 elektrobusów klasy MEGA. Wybór padł na jedynego oferenta, jakim był Solaris.
O tym zamówieniu pisaliśmy w InfoBusie wcześniej tutaj.
Rozkład jazdy:
- Jakie autobusy elektryczne kupi MZA Warszawa?
- Dlaczego ofertę Solarisa wybrano mimo wyższej ceny?
- Jakie są wymagania techniczne dla nowych elektrobusów?
50 przegubowych elektrobusów
Przypomnijmy, że postępowanie dotyczyło dostawy 50 sztuk nowych, przegubowych autobusów elektrycznych dla MZA Warszawa. To kolejne podejście do realizacji tego zakupu – poprzednie unieważniono mimo podpisania umowy.
Tym razem Warszawa ponownie ogłosiła przetarg w ramach zamówienia współfinansowanego ze środków unijnych (EFRR), jasno określając oczekiwania wobec klasy pojazdu, parametrów technicznych i wyposażenia.
Miasto szukało pojazdów klasy MEGA, które mają nie tylko spełniać wysokie wymogi techniczne, ale także pasować do rozwiniętej infrastruktury ładowania i zaawansowanej obsługi informacyjnej dla pasażerów. Całe zamówienie wpisuje się w strategię dekarbonizacji transportu miejskiego w stolicy i systematyczną wymianę taboru MZA na bezemisyjny.
Solaris zwycięża
W przetargu złożono tylko jedną ofertę – od Solaris Bus & Coach Sp. z o.o., która opiewa na 239.604.000 PLN brutto, czyli 194.800.000 PLN netto, co daje cenę jednostkową netto za jeden autobus Solaris Urbino 18 electric na poziomie 3.896.000 PLN netto.
Z kolei kwota przewidziana na realizację zamówienia wynosiła 233.700.000 PLN brutto, czyli 190.000.000 PLN netto. Oferta Solarisa przekraczała budżet o 6,9 mln PLN brutto.
Okazało się ostatecznie, że w budżecie znaleziono dodatkowe środki, aby zaakceptować ofertę Solarisa. 22 lipca MZA poinformowało o wyborze tej oferty, jako najkorzystniejszej. Producent z Bolechowa zdobył w sumie 96,90 pkt na 100 pkt możliwych.
Powyższa decyzja została podjęta na podstawie przetargowych kryteriów oceny:
- ✅ cena – 75%
- ✅ parametry techniczno-eksploatacyjne – 25%
W obszarze „techniki” najwięcej punktów można zdobyć m.in. za: trwałość baterii, obecność paneli fotowoltaicznych, wysoką liczbę miejsc pasażerskich, zastosowanie aktywnego zawieszenia czy systemy wspomagające bezpieczeństwo.
Wymagania techniczne
Zamawiający określił precyzyjne wymagania dla pojazdów. Autobusy mają mieć długość od 17,5 do 18,2 metra, z napędem elektrycznym o mocy minimum 240 kW. Wymagana jest bateria o pojemności użytkowej minimum 600 kWh, umożliwiająca zasięg co najmniej 300 km na jednym ładowaniu. Pojazdy muszą być ładowane złączeniem plug-in i spełniać wysokie standardy w zakresie ergonomii foteli, komfortu kierowcy i pasażerów oraz systemów informacji pasażerskiej i bezpieczeństwa.
Dostawa wszystkich autobusów ma zostać zrealizowana zgodnie z harmonogramem wskazanym przez zamawiającego po podpisaniu umowy.
Szczegółowe informacje o zamówieniu na stronie SWZ: https://mza.eb2b.com.pl/open-preview-auction.html/476245/zakup-50-szt-autobusow-elektrycznych
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Komentarze