Żywiec wzmacnia flotę. Trzy MAXI diesle
W Żywcu pojawią się kolejne nowe autobusy miejskie z napędem spalinowym.
Od wczoraj, 4 maja, Miejski Zakład Komunikacji szuka dostawcy w formie leasingu operacyjnego trzech pojazdów klasy MAXI. Nowe pojazdy mają dotrzeć do bazy żywieckiego przewoźnika w ciągu sześciu miesięcy od podpisania umowy.
Do 12,2 m długości
Przedmiotem żywieckiego zamówienia jest dostawa (w formie trzyletniego leasingu operacyjnego) fabrycznie nowych, niskopodłogowych, autobusów miejskich dla Miejskiego Zakładu Komunikacji. Zakres dostawy obejmuje dostarczenie trzech autobusów typu MAXI wraz z wyposażeniem dodatkowym.
Zamawiający wymaga, aby oferowane autobusy:
- nie były pojazdami prototypowymi, tzn. aby były produkowane seryjnie,
- nie były pojazdami powystawowymi lub/i poleasingowymi,
- były tej samej marki i tego samego typu oraz wyprodukowane w roku w którym nastąpi dostawa,
- były identyczne w danej marce i typie pod względem konstrukcyjnym, kompletacji i wyposażenia z unifikacją układu napędowego
Na celowniku MZK są autobusy z nadwoziami o długości 11,8 – 12,2 m, szerokości minimum 2,5 m i wysokości do 3,1 m. Każdy powinien zabrać na pokład minimum 88 pasażerów, w tym przynajmniej 32 na miejscach siedzących. Dostęp do w pełni niskopodłogowych pojazdów ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2 – każde o prześwicie min. 1200 mm.
Autobusy mają być napędzane silnikami diesla Euro 6. Jednostki o mocy min. 200 kW mają mieć pojemność skokową 7,5 – 11 l i zostaną zblokowane z automatycznymi, przynajmniej czterobiegowymi skrzyniami biegów. Ponadto pojazdy mają być klimatyzowane, posiadać systemy antywirusowe, GPS oraz kompletny system informacji pasażerskiej.
Zamawiający wymaga udzielenia gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia według następujących okresów:
- co najmniej 3 lata gwarancji całopojazdowej na autobusy, bez limitu kilometrów;
- 5 lat gwarancji na zewnętrzne powłoki lakiernicze autobusów;
- 6 lat gwarancji na szkielet nadwozia oraz na perforację korozyjną blach poszycia zewnętrznego
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
Konstrukcja leasingu
Zakup zostanie sfinansowany w formie trzyletniego leasingu operacyjnego. MZK określiło opłatę wstępną na maksymalnie 30%. Do tego dojdzie 35 rat kapitałowych za przedmiot zamówienia. Wykup końcowy ma się odbyć za 1% początkowej wartości netto netto autobusów.
Szacunkowa wartość żywieckiego zamówienia to 3 300 000 PLN netto. Z kolei termin dostawy określono na sześć miesięcy od podpisania umowy.
Z zakresu wymogów formalnych mamy:
- minimalny poziom zdolności finansowej minimum 4 mln PLN
- ubezpieczenie od prowadzonej na działalności na kwotę nie mniejszą niż 5 mln PLN
- wadium w wysokości 168 000 PLN.
Warunek doświadczenia MZK Żywiec uzna za spełniony, jeżeli uczestnik przetargu wykaże, że w ciągu ostatnich trzech lat wykonał dostawę obejmującą minimum dwa fabrycznie nowe autobusy o długości ok. 12 m z silnikami diesla Euro 6 w wariancie oferowanym przewoźnikowi.
O wyborze najlepszej oferty decydują trzy kryteria. Są to:
- cena - 60%
- ocena techniczna – 30%
- warunki gwarancji – 10%
Termin składania ofert mija 26 maja. Na koniec przypomnijmy, że tabor MZK Żywiec liczy ok. 33 autobusów, a najnowsze nabytki to jeden Urbino 12 z 2020 r. i jedno Isuzu Novocity Life.