Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Żylina z pierwszymi hybrydami od Iveco

infobus
25.06.2018 10:00

Słowackie miasto Żylina, korzystając z unijnych funduszy,modernizuje swoje miejską flotę kupując 16 autobusów Iveco Urbanway 12 Hybrid.To pierwsze tak duże zamówienie na te pojazdy w całym regionie EuropyŚrodkowo-Wschodniej. Wcześniej te hybrydy zamawiały takie miasta jak Madryt,Astana, Mediolan czy Paryż.

Oficjalne wprowadzenie owych pojazdów na linie Dopravnýpodnik mesta Žiliny miało miejsc 15 czerwca. Pojazdy do przewoźnika dostarczyłdiler Iveco Bus – firma Corex spol. s r. o., która jednocześnie wygrałaprzetarg na dostawę nowego taboru. Przekazanie 12-metrowych autobusów UrbanwayHybrid miało miejsce w obecności burmistrza Żyliny – Igora Choma, dyrektoraDPMŽ – Jána Barienčík i Jan Kimla, dyrektora sprzedaży Iveco Bus na rynkiEuropy Środkowej i Wschodniej.

Zakup najnowszych pojazdów DPMŽ został dofinansowany ześrodków Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanego Programu Operacyjnego RozwojuRegionalnego.

Jak podaje producent, autobusy Iveco Urbanway Hybridzużywają do 30% mniej paliwa niż pojazdy konwencjonalne. W porównaniu zautobusami z silnikami diesla mają one o 33% niższą emisję CO2 i 40% niższąemisji NOx. To o 25 ton CO2 rocznie mniej dla standardowego autobusu i 37 tonmniej w przypadku autobusu przegubowego.

Sercem pojazdów jest szeregowy układ hybrydowy firmy BAE,łączący napęd elektryczny ze standardowym silnikiem spalinowym Iveco Tector 7Euro 6. Inteligentny system zarządzania energią optymalizuje zużycie paliwa iemisję spalin podczas jazdy, a nadwyżka energii powstająca podczas rekuperacjijest magazynowana w akumulatorach litowo-jonowych. Kolejna zaletą autobusów jest system „Arrive& Go”, która w pobliżu przystanków autobusowych przechodzi na 100% napędelektryczny. Rezultatem jest całkowicie cicha i bezemisyjna praca podczas wjazdui wyjazdu z przystanku autobusowego.

Hybrydowe autobusy zostały zbudowane w zakładzie Iveco wefrancuskim mieście Annonay. Aktualnie można spotkać na liniach nr. 27, 29, 30 i31.

-„Oprócz tych 16 autobusów hybrydowych do końca 2018 r.otrzymamy również 14 nowych autobusów z silnikami diesla Euro 6 oraz dwaautobusy elektryczne. Łącznie Żylina wzbogaci swój tabor w tym roku o 32 nowe,ekologiczne i całoroczne autobusy – powiedział Ján Barienčík.

Aktualny zakup to już piątym unijnym projektem DPMŽ. Podczaspoprzedniego etapu zostało zakupionych 15 trolejbusów Škoda-Solaris 27 Tr i Škoda-Solaris26 Tr. Następny szósty etap to skorzystanie z prawa opcji i zamówienie dalszych12 trolejbusów tych samych marek.