Żylina z kolejnymi trolejbusami Skoda-Solaris 26Tr
Miejski operator komunikacji w słowackiej Żylinie, Dopravný podnik mesta Žiliny powiększyła swoją flotę o dwa trolejbusy z bateriami. Ich dostawcą jest Skoda, która w kooperacji z Solarisem przekazała spółce dwa pojazdy typu 26Tr. To pierwsze takie pojazdy na Słowacji.
Dwa trolejbusy typu Škoda 26Tr dotarły do zajezdni trolejbusowej DPMZ. Nie są to pierwsze maszyny tego typu we flocie przewoźnika. Jednak w porównaniu z dziewięcioma dostarczonymi w 2017 r. jest jedna istotna różnica. Dwa nowe nowe nabytki mogą bowiem poruszać się bez konieczności poboru prądu z sieci trakcyjnej.
Nowe Skody są bowiem wyposażone w pakiet baterii trakcyjnych. To litowo-tytanowe zasobniki energii, które mają pojemność 45,4 kWh. Powinny one umożliwić trolejbusom przejazd na dystansie minimum 10 km. Ich ładowanie odbywa się w trybie in motion chcarching, a więc w chwilach, kiedy trolejbus porusza się pod siecią trakcyjną.
Zanim Skody 26Tr wyjadą na linie w Żylinie minie jeszcze trochę czasu. Pojazdy tego typu w wersji z bateriami nie posiadają bowiem na razie homologacji, która pozwala na ich eksploatację na terenie Słowacji. W ramach wymaganych testów oba trolejbusy z dodatkowym napędem akumulatorowym przejdą próbną eksploatację bez pasażerów w celu weryfikacji wszystkich parametrów trakcyjnych. Następnie, po pomyślnym zakończeniu pierwszego etapu procedury, rozpoczną próbną eksploatację z pasażerami. Po ocenie działań próbnych zostanie złożony wniosek producenta, którym Skoda Electric o wydanie świadectwa homologacji.
Pasażerowie będą więc musieli trochę poczekać, aż nowe trolejbusy wejdą do regularnej eksploatacji. Mogą się jednak spodziewać pojazdów wyposażonych w najnowocześniejszą technologię, w tym następujące udogodnienia:
PRZESIĄDŹ SIĘ NA:
- całkowicie klimatyzowana przestrzeń pasażerska
- WiFi
- ładowarki USB
- system monitoringu
- kasowniki elektroniczne
Wybrane dane techniczne nowych Skod 26Tr dla DPMZ:
- Nadwozie -Solaris Urbino III
- Napęd – Skoda BlueDrive, impulsowe
- Silnik trakcyjny asynchroniczny o mocy 160 kW
- Baterie LTO, 45,4 kWh pojemności
- napięcie znamionowe 655 V
- Pojemność pasażerska – 76 osób, w tym 25 na miejscach siedzących
„