Najnowsze w Infoship
Brakuje najnowszych.

Żylina i nowe przegubowe trolejbusy

infobus
01.12.2017 07:00

21 listopada 2017 r. słowacka spółka Dopravný podnik mesta Žiliny uroczyście wprowadziłado ruchu osiem nowych przegubowych trolejbusów niskopodłogowych Škoda-Solaris27Tr.

Cały żyliński kontrakt obejmuje zakup 15 trolejbusów znadwoziami nowej generacji Solarisa, w tym 12 szt. przegubowych trolejbusów Škoda-Solaris27Tr oraz trzy standardowe egzemplarze Škoda-Solaris 26Tr, które podobnie, jakprzeguby przejadą jeszcze testy homologacyjne.

W oficjalnej prezentacji nowych trolejbusów w Żylinie wziąłudział szef DPMŽ, Jan Barienčík, burmistrz miasta Igor Choma, członek zarząduŠkoda Electric, Karel Majer oraz dyrektor Solaris Slovakia, Lubomír Melichar. Podczasinaugurującego przejazdu pasażerowie mogli wypróbować komfort jazdy nowymitrolejbusami, zapoznać się z nowoczesnymwnętrzem i udogodnieniami. To m.in. klimatyzowany przedział pasażerski, oddzielnaklimatyzacja dla kierowcy, system kamer, nowoczesne kasowniki z funkcją dotyku,gniazda USB do ładowania urządzeń mobilnych oraz składana platforma wjazdowa.

Dane techniczne Škoda-Solaris 27Tr:

Elektrobusy i trolejbusy

To nie koniec dobrych informacji dla duetu Škoda-Solaris zŻyliny. Škoda Electric podpisała w listopadzie kontrakt na dostawę dwóchelektrycznych autobusów Skoda Perun plus dwanaście kolejnych trolejbusów.Łączna wartość obu zamówień to ponad 180 milionów koron. O przetargu na dwaeletrobusy – a także na autobusy z silnikami diesla (14) i układem hybrydowym(16) – pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ

-„Škoda Electric dostarczy Zilinie dwa dwunastometrowe elektrobusyw nowym nadwoziu, wyposażone w najnowszą generację urządzeń elektrycznych”- powiedział Petr Kasenčák, dyrektor handlowy Škoda Electric. -„Z koleikontrakt na trolejbusy to opcja warta około sześciu milionów euro, która opierasię na bieżącym kontakcie, czyli na zakupie 15 trolejbusów, które aktualnie dostarczymydo Żiliny” – mówi Petr Kasenčák.

Dodatkowy kontrakt obejmuje sześćniskopodłogowych trolejbusów i sześć przegubowych wersji. Dostawy te będązrealizowane jesienią 2018 roku.Z kolei koszt elektrobusów wyniósł około miliona euro, a przewoźnikotrzymał dofinansowanie do tego zakupu (podobnie zresztą jak i do trolejbusów )z Unii Europejskiej.

Elektryki będą ładowane w trybie plug-in ora za pomocą pantografu na stacji końcowej.
Umowa na nowe autobusy elektryczne to nie jedyny sukces Škody Electric wŻylinie. Firma Pilzno uzyskała również możliwość dostarczenia dwunastutrolejbusów dla lokalnej firmy transportowej.