Związkowcy o taborze MPK Tarnów

infobus
13.04.2015 17:54

Jak informuje Radio RDN Małopolska – ponad połowa autobusów tarnowskiego MPK to wyeksploatowane, nieekologiczne i mało komfortowe pojazdy – twierdzą kierowcy miejskiej spółki. Ich zdaniem realizowana od lat wymiana taboru w spółce nie nadąża za potrzebami rynku komunikacyjnego. Dodatkowo utrzymywanie ponad dwudziestoletnich pojazdów, powoduje zwiększanie kosztów funkcjonowania firmy. Wszystkie te mankamenty, kierowcy zawarli w specjalnym liście do Prezydenta Tarnowa. Jak twierdzą od kilkunastu lat tarnowski magistrat oraz radni miejscy nie interesowali się stanem taboru MPK. Zakup nowych autobusów jak na razie nie zwolnił z służby starych wysłużonych Jelczy. ??Były inne priorytety w mieście i nie można było wpłynąć na zmiany taboru w tarnowskim MPK ?podkreśla Bogdan Dziaduła, przewodniczący NSZZ ?Solidarność. – Największe zastrzeżenia są do autobusów PR 110 Jelcz, które są wiekowymi pojazdami. Pomimo że mechanicy w warsztacie robią co tylko w ich stanie, częste awarie w tych pojazdach są nieuniknione? ?dodaje.

Prezes tarnowskiego MPK Jerzy Wiatr od wielu lat zwracał się do władz miasta oraz radnych o pomoc w zakupie większej liczby autobusów. Jednak uważa, że pojazdy nie zagrażają bezpieczeństwu pasażerów. ??Potwierdzam że spora część naszego taboru to blisko dwudziestoletnie wyeksploatowane pojazdy. Jednak pasażerowie mogą się w nich czuć bezpiecznie. Odstają one jednak od naszych czasów technologicznie i ekologicznie. Odnawiamy od kilku lat nasz tabor, a w najbliższym czasie zamierzamy zakupić większość ilość pojazdów? ?podkreśla Jerzy Wiatr. Prezydent Tarnowa Roman Ciepiela jak na razie nie odpowiedział na pismo kierowców MPK. Jak informuje Biuro Prasowe tarnowskiego magistratu ma on w najbliższym czasie przedstawić swoje stanowisko w sprawie zgłaszanych propozycji. Przypomnijmy, że flota MPK Tarnów liczy obecnie ok. 95 autobusów, w tym aż połowa to konstrukcje wysokopodłogowe typu: Jelcz PR110, Jelcz 120M, Jelcz 120MM/1, Jelcz 120MM/2 i Jelcz L100I. Resztę taboru stanowi mozaika rozmaitych marek i typów ?MAN NL 202, Volvo B10BLE, Kapena Thesi City, Mercedes-Benz i Solbus Solcity 12. Najnowsze nabytki firmy to niskopodłogowe autobusy Otokar Kent 290LF, które w łącznej licznie 19 szt. zakupione zostały w latach 2011?2013 (w ramach RPO). Tarnów to też nieliczne tej wielkości miasto w Polsce, gdzie nie znajdziemy pojazdów z logo Solarisa.